Nu Online
Momenteel zijn er 382 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

probleem dagplanning!

16-2-2012 19:13:12
Heey,

Stilletjes aan begint alles vorm te krijgen voor onze trouw.
We hebben de uitnodigingen al gemaakt voor de avondgasten ( dit begint om 20 u).
Nu moeten we de uitnodigingen maken voor de familie. (receptie + diner).
DUS moet ik weten welk uur ze natuurlijk aanwezig moeten zijn in de feestzaal.
Ik ben eens aan het uitrekenen geweest maar vind dit zeer moeilijk.
Ik zal mijn planning eventjes laten zien, kan er iemand zeggen of dit haalbaar is?

13u: burgerlijk huwelijk
13.30u-15.30u: foto's trekken op locatie. (locatie ligt op 5 min van het gemeentehuis) en op 20 min van feestzaal waar we vanuit locatie naartoe gaan)
15.30-17u: receptie-aperitief met familie waar ook nog foto's worden getrokken met familie
17-20 u: diner met familie
Vanaf 20 u: Dansfeest met familie en avondgasten
22.30/23u: openingsdans + bruidstaart aansnijden.

Ik dacht er dus aan om familie tegen 15.30u naar feestzaal te laten komen.

Groetjes

Hadass

Jurgen
1-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 747

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik16-2-2012 19:44:45

Hoi,

Dit is wel raar aangezien de familie waarschijnlijk ook in het gemeentehuis zal zijn. Wat moeten zij dan in tussentijd doen? Wij gaan met de hele familie naar het feestadres na het gemeentehuis en als iedereen voorzien is van een hapje en een drankje kondigen wij aan dat we er even tussenuit knijpen voor een foto-reportage...

Hopelijk heb je hier iets aan

Groetjes en nog veel plezier met je voorbereiding!!

Jurgen
1-9-2012
 Meld misbruik16-2-2012 20:02:12

Onze familie komt van Limburg en gaan zeker niet allemaal aanwezig zijn op het gemeentehuis. We zitten met een gat van 13-15 u, dan zou de familie die naar het gemeentehuis zou komen bij mijn ouderlijk huis gaan. Waar ze dan eventjes hun terug kunnen opfrissen, iets drinken, bijbabbelen, ... Zij vertrekken dan tegen 15 u naar de feestzaal. Wij kunnen in de feestzaal vanaf 15 u. Kunnen we de gasten dan al vanaf 15 u naar daar laten gaan en dat wij dan later aankomen? Dit vind ik ook zo raar dan. Dat wij later aankomen als de rest... of is dit normaal?
xxx

Vanessa
2-6-2012
 Meld misbruik16-2-2012 20:24:25

Goh, wij zitten met een gat tussen 11.15 en 18 uur.
Om 11 uur is de wettelijke trouw tot 11.15, dan wat foto's met de familie daar trekken en dat is het.
Daarna gaan wij foto's trekken.
Nog naar huis enzo.
Maar wij gaan niets voorzien in de tussentijd voor familieleden.
Mijn familie uit nederland die vermaken hun eigen wel in de stad, die gaan wat winkelen, terrasje doen enzo. Die hadden daar helemaal geen problemen mee.
En de rest van de familie komt uit Mechelen zelf. Dus die kunnen gewoon naar huis.

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik16-2-2012 20:28:44

Ja als je familie allemaal bij je ouders terecht kunnen is er geen probleem hé Maar dat jullie wat later daar aankomen dan je familie is denk ik niet zo raar hoor,het is tenslotte familie hé.
En anders zou je ook elke keer op de klok moeten kijken tijdens de fotoshoot om tijdig aan de zaal te zijn,daar zou ik mij niet te druk om maken. Als je de feestzaal op de hoogte brengt en de familie krijgt al een drankje aangeboden als jullie er nog niet zijn dat zullen ze niet zo erg vinden hé

Groetjes
x

An
9-6-2012
 Meld misbruik16-2-2012 23:22:59

Het lijkt mij nogal een strak schema. Ik zou persoonlijk de gasten een half uurtje later naar de zaal laten komen voor de receptie. Zo geef je jezelf wat ademruimte indien er vertragingen zouden zijn (vervoer, foto's die wat langer duren...)

Wij hebben burgerlijk huwelijk om 10u30 en het kerkelijk om 15u. Daartussen laten wij foto's nemen en lunchen we met de suite. Onze receptie start dan om 17u30.
Aangezien we voor de suite (en onszelf) een busje gehuurd hebben zullen we samen met de familie aankomen bij de feestzaal.
Bij ons is het wel de bedoeling om voor al de andere gasten aanwezig te zijn. Wat normaal ook wel moet lukken...

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik17-2-2012 2:10:25

Goh, wij zitten ook met een gat in onze planning voor de familie.
Wij trouwen om 11u30 voor de wet, en hopen daarna op goed weer voor foto's met de suite. Dit kan niet al te lang duren, want we zijn in totaal maar met 9 personen (met mij en m'n aanstaande erbij!). Daarna gaan we naar mijn ouderlijk huis voor de lunch, de familie uit Nederland gaat gewoon met ons mee. De rest van de familie die naar de burgerlijke trouw zou komen gaat dan gewoon naar huis of op bezoek bij vrienden hebben ze me al gemeld.

We verwachten rond 12u30 ongeveer thuis te zijn voor de lunch, en rond 14u-14u30 trekken mijn verloofde / man en ik erop uit met de fotografe voor de reportage. Tegen 16u45 zullen we wel terug zijn, zodat we rond 17u naar de zaal kunnen vertrekken (een kwartiertje rijden). Onze suite en de Nederlandse familie zullen zich met gemak een drietal uurtjes kunnen amuseren met babbelen en zullen zich ook wel wat willen opfrissen. Bovendien moet mijn schoonmoeder zich ook nog bekommeren om de honden, die zullen ook even uitgelaten moeten worden.

De gasten komen rond 18u voor het aperitief, zodat we daarvoor nog wat foto's kunnen nemen van de gedekte tafels en van de familie enzo. Rond 19u gaan we dan aan tafel.

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik17-2-2012 8:05:29

de mensen "entertainen" hun zelf ommes wel das op elke trouw ommes zo. veel mensen komen er tegenwoordig ni meer naar't gemeentehuis. veel hangt ook af van het aantal genodigden (hoe lang moet er aangeschoven worden aan't buffet of rond gegaan worden met het eten). de receptie vind ik precies wat lang, k zou deze precies een half uurtje inkorten. wat ga je op je dansfeest doen van 20 u tot de openingsdans?

Tine
26-5-2012
 Meld misbruik17-2-2012 9:08:48

Wij zijn enkele weken geleden bij de feestzaal geweest voor de planning van onze receptie en avondfeest. Zij hebben daar namelijk het meeste ervaring mee.

De laatste tijd zie ik hier veel berichten langskomen over hoe de mensen geentertaind moeten worden tussnen de viering en het avondfeest. Ik vind dit wel vreemd. Ik heb nooit geweten dat deze mensen ook geentertaind moeten worden (buiten de suite die er de hele dag bij is).

Tine
26-5-2012
 Meld misbruik17-2-2012 9:08:58

Jurgen
1-9-2012
 Meld misbruik17-2-2012 11:28:24

hey,

Vanaf 20 u is het receptie met hapjes a volonté en een wok of paella ter plaatse bereid enzo,.... Ik denk niet dat al mijn gasten er stipt om 20 u zijn en ik ben verpleegkundige dus de laatste shift (21.30u) zou ook graag naar het feest komen, zodat deze tegen 22 u er is en kan dan nog alles meemaken ook. Het kan ook zijn dat we tegen 22 u openingsdans doen, dat moeten we nog is bespreken met de feestzaal wat zij gewoonlijk doen en wat het beste en gemakkelijkste is... :)

1u receptie van 16-17 u is voldoende volgens jullie?

xxx

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik17-2-2012 17:06:00

Als de receptie dient als aperitief voor de familie voor men aan tafel gaat, is één uur ruim voldoende. Wij dachten ook eerst dat dit kort was, maar in de zaal raadt men ons aan om drie kwartier tot een uur te rekenen. De mensen staan niet graag zo lang recht, en je moet de glazen ook gevuld houden en hapjes laten aanrukken.

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik17-2-2012 17:30:47

wij hebben ook een receptie als aperitief (zonder hapjes) deze duurt 3 kwartier. een kwartier voorzien we voor iedereen naar binnen te loodsen. om 20 u speech, powerpoint met fotokes en dessertenbuffet en tegen 21.30 openingsdans en start van 't feest. zelf zou ik zeker niet beginnen dansen voor de openingsdans, is zo een beetje "raar" gezien jullie t feest eigenlij moeten "openen"

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...