Terug naar overzicht
Hey heyHier bestaat de suite uit mijn ouders, zussen, meter en peter en grootouders en hetzelfde aan mijne toekomstige zijn kant, hij heeft wel geen meter of peter of grootouders meer. In totaal zijn we met 18 en 3 kindjes (ons 2 zoontjes en mijn zus haar zoontje)De suite gaat de ganse dag mee maar als ik andere familie zie zeg ik wel dat ze altijd vrijblijvend naar de kerk mogen komen. Zij weten dan ze erna dan terug naar huis moeten en dan kunnen ze zelf beslissen of het de moeite is hé. Hier wonen ze gelukkig niet héél ver.Groetjes.
heylah, wat wij hebben hebben gedaan (want zitten in dezelfde situatie dat de familie niet terug nr huis kan=>komen uit het buitenland!!) is dat ze gewoon al naar de feestzaal gaan samen met de suite. De ceremoniemeester gaat hen allemaal tot daar begeleiden en blijft bij hen totdat wij terug zijn van onze fotoshoot. En dan hebben we er ook voor gezorgd dat er al een receptie is voor hun. We hadden eigenlijk geen ander keuze t'is inderdaad moeilijk om de dagplanning in elkaar te puzzelen en tegelijkertijd voor iedereen goed doen...dusja.Maar denk dat iedereen er wel tevreden over gaat zijn. De mensen die hier wonen en toch naar de kerk willen komen die kunnen na het einde van de mis gemakkelijk terug naar huis gaan (als ze dat zelf willen) want de receptie duurt tot 18h dus ze hebben dan tijd genoeg om nog af te komen...Ja ja er komt veel bij kijken hé heb veel dingen ook onderschat..Veel succes ermee xxx
Bij ons gaan de nonkels en tantes onmiddelijk mee naar de zaal,in afwachting op de receptie worden er enkele kleine broodjes met koffie geserveerd, de rest die naar de kerk komt en gevraagd word naar de eerste receptie kan gewoon eentje gaan drinken,genoeg gezellige cafés rond de kerktoren. Voor degene die naar het avondfeest komen zal er iets meer tijd tussen zitten maar ook dan denk ik dat ieder voor zich wel een oplossing zal vinden. Sommigen zullen gaan winkelen,anderen zullen zich uitleven aan het versieren van het huis,slik.Ik maak me er eigenlijk niet te veel zorgen in. Wie wil komen komt en zoekt wel een oplossing om zich niet te vervelen.
Hey Delphine!Voor de mensen van de eerste receptie denk ik dat er geen probleem is. Wij gaan er bij ons ook van uit dat ze na de kerk ook op het gemakje richting feestzaal gaan of nog eens een cafeetje onder de kerktoren gaan doen.Voor de mensen van het avondfeest bij ons:* de mensen die veraf wonen en dus blijven overnachten in de buurt van de zaal die kunnen zich al wat gaan opfrissen en nog wat uitrusten* de mensen die dichtbij wonen gaan ofwel nog even naar huis opfrissen of ietsje drinken in de buurtWat betreft de familie hebben wij ook een onderscheid tussen de suite (dichte familie) en de "familie". Voor de lieve vrede kan je de familie al meevragen naar de zaal maar hou er rekening mee dat er ook sommigen zich na de kerk nog zullen omkleden (een wat lossere kledij voor de kerk en wat gekleder voor 's avonds). Ik zou es bij de familie horen wat er normaal gedaan wordt?'t Is zweten hé, de ganse organisatie - maar wel plezant !
Omdat onze families nogal ver uit elkaar wonen (Antwerpen en West-Vlaanderen) en we het feest ergens in het midden gedaan hebben, hebben wij ervoor gekozen om 1 receptie te geven voor iedereen. We zijn getrouwd voor de kerk om 15u00 en de receptie was van 17u00 tot 19u00. We hadden enorm veel volk in de kerk, aangezien de mensen geen 2 keer over en weer moesten rijden.Als het niet haalbaar is om 1 receptie te geven, zou ik misschien de dichte familie al uitnodigen voor een tas koffie of zo, voor de rest zou ik niet echt zien. De mensen die echt willen komen, zullen er wel zijn! Zo hadden wij ook nog mensen uitgenodigd op het dansfeest om 21u15 en daarvan waren er ook veel in de mis, die effectief heen en weer gereden zijn. Zelf hadden we dat niet verwacht, maar was wel plezant!Groetjes,Hanne
Ik heb al enkele trouwfeesten meegemaakt waar er een "dood" uur was tussen kerk en receptie. Als we verder weg woonden, zijn we intussentijd een terrasje gaan doen. Als we dichtbij woonden, zijn we na de kerk pas onze feestkleren gaan aandoen. Als het heel warm is, is dat best wel aangenaam. Niets van aantrekken dus, de mensen trekken hun plan wel....
Hoi,het is best nog lang bij jullie, ligt het uur van de kerk dan al definitief vast? Anders kan je het misschien wat vroeger zetten en dan kunnen de mensen nog vlug even naar huis om zich op te frissen.Zo is bij ons de viering gedaan rond 15u30 en receptie begint om 18u, de mensen hebben dus nog ruim de tijd om naar huis te gaan. Een paar vriendinnen van mij gaan dan ook nog hun kleren van 's avonds nog niet aandoen in de kerk...Bij ons is de suite de ouders en de broers en zussen, de grootouders lopen bij ons niet mee omdat het al zo'n zware dag zal zijn en ze niet allemaal in zo'n goede gezondheid zijn... Zij zijn dan ook vrijer om bepaalde stukjes van de dag mee te volgen en andere niet...
Bij ons komt iedereen ook van vrij ver (lees meer dan uur rijden).Tantes en nonkels gaan na de kerk mee naar de feestzaal. Daar kijgen ze een broodje en koffie en kunnen ze wat babbelen ...Voor de andere mensen hebben we niet echt iets voorzien... denk dat je ook niet alles kan opvangen.Ik had ook wel wat schrik dat de mensen daarom niet naar de kerk zouden komen om die reden maar ik heb het eens aan enkele mensen gevraagd en bleek dat de meeste het toch sowieso niet wouden missen en wel iets gingen regelen.dusja.. ik denk.. gewoon niet teveel zorgen maken! :)succes!!Elise
Idem hier! Na onze viering komt familie al mee naar feestzaal! Ze volgen dan ook eerste receptie mee! Natuurlijk extra kost maar kan die mensen toch nie naar huis sturen! Het is meer dan uur rijden!
Bedankt iedereen voor jullie reacties. We gaan waarschijnlijk ook direct de familie dan meenemen naar de 1e receptie. Zo zijn we toch iets zekerder dat er meer mensen naar de kerk gaan komen...alé hopen we :)
succes ermee Delphine!!