Terug naar overzicht
tof!! Hopelijk vlot het verder nu ook goed he :-)
Hier ook niets dan lof over de service van De Roze Patio! En de kaars bleek uiteindelijk supermooi!Welke hebben jullie gekozen? Wij de vierkante met het touwtje en de metalen ringen! Verschiet wel niet, het zijn echt grote kaarsen!Groetjes, Katrien
hey katrien wij ook :) de eerste afbeelding op de site :) wij vonden die het mooiste!ale ben benieuwd naar morgen :)
Krijg je die kaars niet in de kerk? Moet je daar zelf voor zorgen?
@ Karen: de kaars wordt gezegend in de kerk maar je moet er wel zelf voor zorgen
Ja daar moet je zelf voor zorgen, en ook voor het altaarstuk dat je daarna aan de kerk schenkt bij ons toch! alleen weet ik niet hoe ik daaraan moet beginne aan zo'n altaarstuk, heb eigenlijk ni veel zin om er veel geld aan te geven want vind het zonde, er gaat daar niemand naar kijken denk ik! ach ja we zien wel
Onze pastoor heeft het enkel over bloemen gehad. zal het eens moeten vragen. want de doopkaarsen voor de kindjes heeft hij zelf ook voorzien.
Hey Jana, een tip voor die altaarstukken: huur altaarstukken met valse bloemen... die kost is véél lager en niemand zal zien dat ze niet echt zijn van zo ver. Onze ceremoniemeester verhuurt bijvoorbeeld verschillende stukken (Luc Boulanger (Vlaams-Brabant), als hem eens belt of e-mailt stuurt hij je wel een lijst met zijn prijzen).Groetjes, Stefanie
hey stefanie, probleem is: de priester heeft gezegd dat we dat daar achter moeten laten als geschenk aan de kerk! dus huren kan ik niet want moet het daar laten staan!
Jana, een dikke strook met meibloempjes (muguettes)! Goedkoop en passend voor de meimaand!
das een goed idee rebecca, daar ga ik eens naar kijken :) merciekes
Huh... Meen je dat nu? Die priester heeft dus geëist dat jij een altaarstuk laat maken en dat dan aan de kerk "schenkt" Dat is toch geen geschenk, als je dat verplicht!Ik begrijp dat je daar zelf voor moet zorgen als je bloemen in de kerk wil, maar ik vind wel dat je daar zelf vrij in moet zijn. Als jij dat niet belangrijk vindt, moet het toch kunnen dat er gewoon geen bloemen zijn? Ik vind dat persoonlijk weggegooid geld, maar gelukkig trouw ik niet in de kerk en heb ik daar geen last van .
Een altaarstuk verplicht schenken aan de kerk? Ik vind dat zeer ongepast om zoiets te eisen. Een huwelijksceremonie in de kerk is sowieso al duur genoeg! (Bij ons toch...) Ik zal dan ook maar eens checken bij onze priester, want ik was van plan om alle versiering (en dus ook het altaarstuk) terug mee te nemen. Ik ben nog op zoek naar een mooie huwelijkskaars, want ik vind niet meteen mijn smaak terug in wat ik nu al gezien heb.
Ja bij ons zei diene dat: ik verschoot mij een ongeluk! hij zei dat dat gedaan werd! kdacht in mezelf is 250 euro ni genoeg ofwa?
Onze ceremoniemeester heeft ons uitgelegd dat de bloemenstukken in de kerk meestal als een schenking aan de kerk wordt aanzien, maar als het valse bloemen zijn die je huurt kan de kerk hier geen aanspraak op maken. Het zijn zo van die truukjes die alleen zij weten zeker... Veel succes er nog mee (en sorry voor de off topic comment)
onze kaars komt daar ook van en ben er super tevreden over geniet nog van jullie voorbereidingen