TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
hanne
3-9-2011
|
17-2-2012 11:24:51
Zeker en vast eerst dessertbuffet en dan pas openingsdans. Anders moet je je feest onderbreken en dan is het moeilijker om dat terug op gang te trekken.
Groetjes, Hanne
|
|
Veerle
2-7-2011
|
17-2-2012 11:25:26
Wij hadden eerst alles van't eten, incl. dessertenbuffet en dan pas de openingsdans, omdat op die manier 't feest niet meer onderbroken word, anders moet je nadien terug iedereen op de dansvloer zien te krijgen... Groetjes, Veerle
|
|
|
Melissa
11-8-2012
|
17-2-2012 11:32:04
Bedankt dames! Maar hoe "breek" je het dan een beetje tussen de broodjes en de desserten...mss dan een speechke enzo? Ik zou zo graag mijn ventje verrassen met iets dan ook, iets grappig, maar weet niet goed wat.. :) (Ook hier zijn tips mééééér dan welkom!)
|
|
hanne
3-9-2011
|
17-2-2012 11:33:33
Bij ons hadden de vrienden wat in elkaar gestoken. We wisten dat natuurlijk niet op voorhand, maar dat wordt toch vaak gedaan hé. Of natuurlijk zelf iets doen, ik zag dat zelf niet zitten, vond het speechen al genoeg :-)
|
|
Melissa
11-8-2012
|
17-2-2012 11:34:24
Nancy,
ja, een taart aansnijden gaan wij ook doen. En dat weet mijn ventje ook niet. Hij denkt dat er enkel een dessertenbuffet zal zijn. Maar heb via dit forum een adresje gevonden van iemand in de buurt die super schone taarten maakt en ik heb alvast besteld! :) 't Is toch romantisch e, én mooi voor de foto's ;)
|
|
Melissa
11-8-2012
|
17-2-2012 11:38:13
Hanne, ja da's altijd een afwachten e...Maar ik vrees ervoor dat dat bij ons niet zal gebeuren...aléja, je weet 't nooit...maar ik zie't nie direct gebeuren :)
|
|
nancy
14-9-2012
|
17-2-2012 11:39:21
Hey,
Ik zou dan persoonlijk ook na het broodjesbuffet een speech geven zodat het zaalpersoneel het dessertenbuffet klaarzet,dan eerst je ventje laten speechen en als jij dan daarna het woord neemt en ze ondertussen met de taart afkomen die jij als verrassing hebt voorzien...
En na het dessertenbuffet kan je gewoon de DJ even laten aankondigen dat jullie op de dansvloer kunnen komen om het feest te openen,daarom moeten jullie niet persé nog eens iets zeggen hé..
Ja die taarten van tegenwoordig,hier in Turnhout ook al een paar adresjes gevonden,moet nog is een paar gaan proeven denk ik Van waar ben jij?Je had je jurk ook in Turnhout gekocht hé.. Groetjes
|
|
Melissa
11-8-2012
|
17-2-2012 11:45:39
Hey, ja ik ga onze DJ wel een beetje uitleggen dat hij echt wel wat de avond aan elkaar moet proaten ook, maar die mannen zijn dat wel gewoon zeker?!
Mmm...taartjes proeven...daar ben ik ook altijd voor te vinden :) Ik ga zoiezo al eens kunnen proeven van die mevr haar taartjes. In mei verjaart mijn ventje en ik ga hem verrassen met een originele taart in de vorm van een taxi (zo van die oldtimers, die gele, je weet wel). Da vind hij helemaal de max, hij wou da ook zo'n beetje als thema op ons huwelijk maar daar was ik dan weer niet helemaal voor te vinden..Dus nu krijgt hij toch een beetje 'zijn zin' eh :) En IK kan dan al eens uitgebreid gaan proeven sie! Hihi...(2 vliegen in 1 klap!)
Wij wonen in Londerzeel, en onze taartenfee is van Grimbergen geloof ik, dus da valt goed mee. Ja, ik heb ook mijn kleedje in Turnhout gekocht, was uiteindelijk ook maar een 45 minuutjes rijden, en was de rit zeker waard! :) Eind april, begin mei komt mijn kleedje binnen se...ben super benieuwd! :)
|
|
tima
8-9-2012
|
17-2-2012 14:49:39
hier wordt de kouseband verloot is van mijn kan van de familie traditie maar wij doen het wel met wat kleingeld (in frankrijk is dat om de huwlijksreis te sponseren en lopen de bedragen toch best op ) ik wil dat het gewoon fun is
|
|
tima
8-9-2012
|
17-2-2012 14:54:08
@ nancy als ik het goed begrijp doen jullie de aankondiging dat het frietkraam is aangekomen en dan doen jullie de openingsdans ? vind je dan niet jammer dat dit moment wat op de achtergrond vergaat terwijl dat de rest staat aan te schuiven aan het frietkraam staan jullie te dansen voor miss maar een handvol mensen . op het laatste huwlijk dat ik was moest de bruid naar buiten gaan en de mensen bijna smeken om naar binnen te gaan voor hun huwelijksdans ik vond dit zo erg voor haar je zag dat het echt een belangrijk moment was maar voor sommigen gaat dat sigaretje voor ik heb zelf nog gerookt maar op zo moment die je hem vlug uit en ben je der voor het huwelijkspaar vind ik
|
|
nancy
14-9-2012
|
17-2-2012 15:45:45
Ja is misschien wel waar. Zou jij de frietkraam dan later laten opengaan of eerst eten en dan pas de openingsdans? Wou het feest niet te laat laten beginnen daarom dat ik het zo wou doen. Maar als je eerst het eten doet en het is goei weer en de rokers staan allemaal buiten dan sta je misschien nog maar voor een paar mensen te dansen...Is moeilijk hoor,blij dat ik niet meer rook
|
|
Sandra
7-9-2012
|
17-2-2012 18:53:53
Hey Melissa,
Wij hebben ook eerst receptie met aansluitend frietjes (wordt opgediend door traiteur) en nadien dessertenbuffet met ook aansnijden van de taart. Heb ook op het forum iemand gevonden (maar ze is van Hamme, dus we hebben niet dezelfde denk ik). Ik denk dat we na de receptie/frietjes wel kort zullen speechen? Of misschien komen de vrienden nog met een filmke af (kan ook altijd...je weet nooit wat er op de vrijgezelle allemaal staat te gebeuren ;-) ) en nadien dan dessert.
Onze openingsdans komt dus na dit alles...zo kunnen we er meteen invliegen op de dansvloer!! :-)
groetjes!
|
|
Melissa
11-8-2012
|
17-2-2012 18:57:52
Rond hoelaat starten jullie dan ongeveer je openingsdans? Bij ons start de receptie om 17h30 ongeveer..
Ah nee, 't zal niet dezelfde taarten-madam zijn ;) De mijne heet Tine Moons :)
|
|
Sandra
7-9-2012
|
17-2-2012 19:02:56
Jawel, tis dezelfde :-) haha!! Tine Moons it is :-) hihihihi!! Maar die is toch van Hamme? Bij Baasrode dacht ik? :-) Mooie taarten é...wij hebben ééntje voor 80 personen bij haar besteld...ben al benieuwd!! Heb jij al een 'vulling' gekozen?? Zag er allemaal zo lekker uit é...Ik denk dat ik witte chocolade + frambozen bavarois ga nemen voor al zeker 1 laag (hebben 4 of 5 lagen denk ik)...mmmmm!!!
Wij starten normaal rond 22u30-23u ten laatste met de openingsdans... Maar onze 'avondgasten' (= alle gasten buiten de suite) komen pas vanaf 19u30...
groetjes!
|
|
Melissa
11-8-2012
|
17-2-2012 19:35:59
Ah, dan ben ik verkeerd met mijn 'woonplaats'... oeps Da's weer typisch iets voor mij :) Echt super mooie taarten! Ik moet nog kiezen wat ik precies wil...het zal voor een 40 a 50 personen zijn...voor de vulling tja...er is zoveel keuze eh! Ik had ook al gedacht om verschillende lagen met verschillende smaken te doen, lijkt me wel leuk...en vooral lekker...hihi! Ze heeft me een paar voorbeelden gestuurd van de mogelijkheden...hoe meer ze er door stuurt hoe meer ik ga twijfelen! In mei ga ik wel al een andere taart proeven van haar, heb er één besteld voor de verjaardag van m'n ventje (in de vorm van een oldtimer gele taxi ). En voor dat heb ik als smaken framboos en tiramisu gekozen van vulling. Ik denk dat onze openingsdans zo rond 20h30 ofzo zal zijn...maar da lijkt me zo vroeg..
|
|
Ann
28-9-2012
|
18-2-2012 9:37:58
Tegen 20.30u komen alle gasten.
Tegen 21.30u geven we, vooral ik, een speech.
Om 22u wordt het desseertenbuffet geopend.
Om 23u wordt de openingsdans gedaan!
En dan is feest! :p
|
|
Sandra
7-9-2012
|
18-2-2012 10:25:17
Ze maakt echt mooie taarten ja! Diene taxi zal ook wel tof zijn! En dan kunde al is proeven, mmmm.....
Bwa, het is vroeg...maar als jullie gasten echte party animals zijn dan kan de sfeer er wel meteen goed inzitten é ;-)!!
groetjes!
|
|
Lesley
15-10-2011
|
18-2-2012 11:32:42
Tine Moons, dacht al dat de naam mij bekend voor kwam, zat vroeger op het babyforum waar ik ook zit Bij ons is de avond gestart om 20 uur, receptie met warme hapjes, heeft toch wel tot 22.15 uur geduurd. Daarna zijn we begonnen met de taart aan te snijden en het dessertenbuffet te openen, zal ongeveer een half uur geweest zijn dat we de mensen gerust hebben gelaten en dan hebben we een kleine speech gehouden. We wisten ook dat de familie een speech hadden voorbereid, maar we dachten dat het er 1 was van ieders, dus mijn verbazing was groot toen dat mijn mama, mijn zus, mijn tante en dan nog eens mijn beste vriendin iets kwam zeggen (de laatste had niks voorbereid), bij mijn ventje was het de tante en de broer dat iets kwamen vertellen, maar die hadden het wel leuk gemaakt: van ieder jaar een hoogtepunt gemaakt, zowel serieuze als grappige dingen, dus was echt leuk om naar te luisteren. En dan zijn we gestart met onze openingsdans. Zal toen toch al wel 23 uur of later geweest zijn. We zijn wel direct begonnen met het gewone dansen vermits mijn papa is gestorven dus vermenigvuldigen wat moeilijk was, maar de sfeer zat er zo wel direct in, we hebben alleen maar goeie commentaar gekregen en alles is vrij vlot verlopen vond ik. Zo, hopelijk heb je er iets aan
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|