Terug naar overzicht
Wij hebben eerst de kerk geregeld. Maar wij trouwen op een andere dag voor de wet. Dus dat is iets makkelijker te regelen.
wij eerst de gemeente, er is maar 1 gemeente, maar vaak wel meerdere kerken in de buurt moest die datum niet meer lukken... zo hebben wij geredeneerd
wij trouwen niet voor de kerk, we hebben het wel eerst besproken met de feestzaal en daarna naar het stadhuis. het was voor allebei in orde.als je echt die datum wil, zou ik eerst naar het stadhuis gaan en dan naar de kerk (of omgekeerd naargelang de voorkeur)
wij hebben eerst de kerk vastgelegd en dan op de eerste dag dat we het gemeentehuis konden vastleggen dadelijk 's morgens bij openingsuur al gebeld en het uur vastgelegd. Zo waren we zeker dat we eerste keus hadden. nadien zijn we naar het gemeentehuis gegaan met alle papieren die we nodig hadden.
Bij ons was het ook eerst het gemeentehuis.
Bij ons eerst de kerk, in de gemeente duurt het maar 15 minuten en in de kerk minstens een uur.
Mja idd ambetant dat het in Westerlo niet zo lang op voorhand gaat, het reserveren. Wij werken met een viering in de feestzaal rond 17u (vlak voor het avondfeest), dus voor ons maakt het niet zo uit of we om half elf of om half twaalf trouwen. Ik zou inderdaad de kerk al vastleggen, en dan zo snel mogelijk het gemeentehuis proberen vast te leggen, zodat ge eerste keuze hebt.
zelf een paar data in hoofd houden en deze ook navragen bij kerk en feestzaal
In een gemeente als Westerlo, denk ik dat er niet snel veel meer dan 2 huwelijken op dezelfde dag zijn, dus wat dat betreft... Hier in Duffel trouwen er iets van 80 koppels per jaar... Toevallig op onze dag wel een ander koppel en die hadden het eerder vastgelegd dan wij (wij waren er niet op de eerst mogelijke dag bij). En ja, dat was net op het uur wat ook onze voorkeur had, maar dan zijn we een half uur verschoven. Ik zou er wel voor zorgen dat je echt zeker bent dat er op die dag getrouwd kan worden en op welke tijden. Als je je planning dan ruim genoeg neemt, of eventueel regelt dat de kerkdienst nog kan verschuiven qua tijd, kan je op zich best de kerk al vastleggen. Als je feestzaal vastligt, ligt toch de datum al vast...
Wij zitten ook in Westerlo en wij hebben direct de dag dat we konden aangeven naar har gemeentehuis geweest.om zeker de eerste te zijn.Daarna hebben we de kerk (kapel in Tongerlo) en daarna de feestzaal ('t Torenhof) gedaan.Wanneeer is jullie datum?Groetjes.
hoi stef,Wij hebben trouwen ook in westerlo. Wij hebben onze datum al gereserveerd van vorig jaar oktober. Maar ik zou ook eerst op het gemeentehuis gaan luisteren en dan naar de kerk. Of toch zo vlug mogelijk achter elkaar. Dat jullie zeker zijn. Want als je in westerlo trouwt voor de kerk moet je eerst in het abdij van Tongerlo "lessen" gaan volgen. Of doen jullie maar een dankviering?
Dank je voor alle antwoordenDe feestzaal ligt al een geruime tijd vast, dat is de Hezehoef in Olen dus de datum ligt zowiezo vast.@ dany, wij trouwen op 1 september 2012@ lonny, wij willen trouwen in het kerkje van Oevel, wij wonen er maar een 200 meter van af, dus lijkt ons wel gemakkelijk, het is wel dezelfde pastoor als in Tongerlo, had er nog niet van gehoord dat je eerst "lessen" moet volgen in de abdij, maar bij ons zal het eerder een dankviering zijn, omdat we eigenlijk niet gelovig zijn, maar uit respect voor de familie, die het wel zijn, geven we toch een kleine viering.
Stef,Dan zal je geen lessen moeten volgen. Het is enkel als je echt een viering wilt. PS: zalige keuze het kapelletje van Oevel; lekker intiem :).
hahaha dank je Lonneleek ons wel een voor de hand liggende keuze, en idd lekker intiem
Als je zeker in dat kapelletje wil trouwen, zou ik in ieder geval proberen om de datum daar al vast te leggen. En misschien een voorlopig uur, want dat zal waarschijnlijk makkelijker achteraf nog te veranderen zijn dan dat van het gemeentehuis.
hoi, het onze ligt al van vorig jaar vast... om zeker te zijn he.wij trouwen in vorselaar een dag voor jullie.groetjes