Terug naar overzicht
hey, wij hebben wel een eucharistievieringdit is het gedeelte van het breken van het brood, de hostie enz... als je wilt mail ik je ons boekje even door...groetjes,sandra
Dag SandraZou jullie boekje wel graag eens willen zien!fleur.roels@hotmail.commercitjes!Fleur
Hey Fleur,Dat is idd het breken van het brood, de communie eigenlijk. En ook Lam Gods. Wij hebben ook een volledige eucharistieviering. Wij doen dit vooral uit respect voor onze ouders en grootouders. Ik wil mijn boekje ook wel eens doorsturen hoor.Lieve groetjes Tinneke
Dag TinnekeJe mag het ook gerust eens doorsturen naar mij.MerciIndien er nog andere zijn die geen eucharistie in hun viering doen, mogen ze ook hun boekje doorsturen... zou dit ook graag eens zien
You've got mail :-)
joehoew, dankje, ' k ga dan es kijken
Mijn boekje is ook verstuurd :-)
Wij gaan het zonder eucharistieviering doen... Mijn kant van de familie stond niet zo te springen dat ik in de kerk zou trouwen en mijn papa en opa gaan bij een begrafenis ook niet om hostie... Ik vond het dus een goed compromis om dus wel voor de kerk te trouwen maar dan zonder eucharistie... Eén sacrament per dag volstaat wel ;)
Wij trouwen ook voor de kerk maar doen ook geen eucharistie. De pastoor zei zelf dat het niet echt nodig was aangezien we niet echte kerkgangers zijn en hij zou ons er niet anders voor bekijken moesten we geen eucharistie willen, want het voornaamste van de viering is dat jullie elkaar trouw beloven en dat gebeurt ervoor al, bij de eucharistie doet gewoon de pastoor zijn ding eigenlijk. Maar dit hangt natuurlijk een beetje van je eigen geloof af.Groetjes
hey hey, Wij doen ook zonder eucharistie voor enkele redenenMijne vriend kan echt niet stilzitten en als we kunnen inkorten, zullen we ook inkorten waar we kunnen.Ik wilde niet trouwen voor de kerk, maar mijn vriend en zijn ouders wilden dit wel .... Dus we trouwen voor de kerk maar dan zonder eucharistie. Ik ben zelf gene kerkganger.GroetjesEvy
Hey,Wij doen een viering met eucharistie, omdat wij in het dagelijkse leven veel belang hechten aan de eucharistie doen we er een...Als je dat niet doet is het echt geen meerwaarde en vind ik het zeker zo mooi een kerk dienst zonder eucharistie, er is dan meer ruimte voor eigen muziek en teksten!....En als je er niet zou op letten valt het zelfs bijna niet op dat de viering anders verloopt.... het huwelijk is ook evenwaardig (het huwelijk is een sacrament op zich...) Groeten Ellen Hermans
Shibby, Jili en evyZouden jullie anders ook eens een voorbeeldje van jullie boekje kunnen doormailen?Alvast bedankt!
Het is dus niet "verplicht" om een eucharistieviering te doen? Dan valt dit gedeelte gewoon weg?Groetjes
Het is idd nt verplicht:-)
@Fleur, mijn boekje is ook nog niet klaar dus heb nog niet zo veel om door te sturen :)
Woorddienst: is korter. zonder communie Eucharistieviering: langer en met communieDat is het enige verschil. :)