Terug naar overzicht
Natuurlijk hoef je hiermee niet verveeld te zitten. Het is jouw trouwfeest en jij beslist wie je uitnodigt (en wie niet). Het zou wèl vervelend zijn als je iedereen uitnodigt en één collega niet of zo, maar nu is het toch perfect te verantwoorden dat je net die collega's uitnodigt waar je het beste mee overeenkomt. Gewoon niks van aantrekken en als er iemand al een opmerking zou maken, leg je gewoon uit dat je enkel de mensen uitnodigt waar je het meest mee samenwerkt.
Absoluut niet! Ik heb ook een 15-tal nauwe collega's, maar nog veel meer collega's waar ik af en toe mee in contact kom. Bij sommigen worden e mannen gevraagd, bij anderen dan weer niet... Je moet vragen wie je zelf wil, ze gaan je er niet vies voor bekijken hoor ;-)
Hey Dorien, ik ben ook verpleegkundige en wij zijn met een 20 tal personen op onze dienst!Ik heb beslist om enkel de collega's van mijn werkend weekend te vragen op het dessertenbuffet en de collega's van het andere weekend mogen naar de receptie komen!Ik vraag ook nog enkele collega's van mijn vroegere dienst! Wij zijn nog niet lang geleden verhuist naar een andere locatie met ons ziekenhuis en er zijn wel vrij veel nieuwe collega's bijgekomen! Ons vast weekend is zo wat hetzelfde gebleven en die ken ik dus al het langst, dus mogen die naar het avondfeest komen!Ik zou mij niet druk maken hoor! Jij trouwt, dus jij kiest en daarbij je moet ergens een grens trekken hé, Je kan toch niet iedereen vragen!!!Succes met de voorbereidingen!
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje, alleen doe ik telkens 3 nachtdiensten en dan mijn werkend weekend in de dag.Ik doe het zo: op mijn dienst komt een algemene uitnodiging voor de collega's, die mogen komen met partner (middagreceptie). Ik vermoed dat zoieso de meeste van het ander werkend weekend niet gaan komen vermits zij zullen werken natuurlijk (ik doe mijn huwelijk toch in mijn vrij weekend).Van de collega's uit mijn werkend weekend vermoed ik dat enkel de collega's gaan komen waar ik het meest een band mee heb, maar ik wil niemand voor de borst stoten.Wat de collega's van de nacht betreft (zijn dan collega's van andere afdelingen): ik heb er een paar waar ik het meest mee samen werk en dus ook een nauwe band mee heb.Die krijgen persoonlijk een uitnodiging (met partner) ook voor de receptie ('s avond is er zoieso geen uitgebreid avondfeest).Mijn hoofdverpleegster en de 2 algemeen verantwoordelijken worden ook persoonlijk gevraagd (met partner). Meestal is er dan 1 van de algemeen verantwoordelijken die komt (weet ik uit ervaring van andere collega's).Ik had me eerst voorgenomen om de collega's zonder partner te vragen, maar ik heb vorige week uit goeie bron vernomen dat ze er vanuit gaan dat ze met partner gaan uitgenodigd worden en dan 's avonds samen nog een sortietje gaan doen. 't is dan ook een hechte bende......... Ik ga ze dus ook met partner vragen, het komt niet op dat ene mondje meer voor een receptie van 2 uur hé. Anders zou het kunnen zijn dat er bijna niemand komt en dat zou ik dan weer zelf jammer vinden.Ik ga wel een lijstje bij de uitnodiging hangen zodat ik weet wie er juist komt en met of zonder partner (voor de catering).Ik denk dat, als je enkel nachtdiensten doet, het normaal is dat je met die collega's een nauwere band hebt dan met de collega's van overdag. Maar jij moet zelf weten hoe sterk je band is met hen en je niet verplicht voelen om ze uit te nodigen.Ik zou ze persoonlijk wel de kans geven, enkel voor de receptie, misschien zonder partner, dan komen er misschien een paar, maar is er achteraf geen gezever dat ze niet gevraagd geweest zijn. Groetjes,Cindy
ik werk ook als verpleegkundige in een algemeen ziekenhuis en heb ook lang getwijfeld wat ik met de uitnodigingen voor de collega's zou doen.bij ons is het probleem dat wanneer we met de collega's afspreken er vaak discussies zijn en vaak geroddeld wordt waardoor het niet meer plezierig is om weg te gaan. dit wil ik zeker niet op mijn huwelijk.ik had graag een paar collega's uitgenodigd voor het dansfeest maar omdat dit niet in goede aard zou komen bij de andere collega's hebben we besloten om iedereen alleen voor de receptie te vragen met partner. omdat jij vaste nacht doet kan je u collega's van de nacht vragen voor het feest. omdat u
ok dan hou ik het zoals het nu is. aparte receptie hebben we enkel met familie en vaste vrienden na onze viering met goede herder. bedankt voor jullie reacties, nu weet ik dat ik toch niet slecht heb beslist. ik werk er ook nog maar van mei dusja