Nu Online
Momenteel zijn er 298 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even een bridezillamomentje bedwingen...

20-2-2012 22:12:28
Het plannen van onze trouw is tot nu toe vrij vlotjes verlopen. Ik was niet heel gelukkig toen ik aan mijn moeder en schoonmoeder vroeg of het mogelijk was om iets in onze trouwkleuren te kiezen (alles tussen beige en donkerbruin of turquoise) en ze allebei iets helemaal anders besteld hebben (mama zwart met écru, wat nog meevalt, maar schoonmama een heel druk patroon met wit, rood en zwart), maar ik heb het nog relatief gemakkelijk van me laten aflopen.

Maar vandaag kwam ik via mijn moeder te weten dat mijn grootvader (overigens mijn enige grootouder die nog leeft) doodleuk heeft laten weten dat hij aan het proberen is een reis te boeken in die periode en dat hij er op onze trouw dus niet bij zal zijn. Ik ben ECHT op mijn hart getrapt eigenlijk.... en ik wou het ff kwijt. :(

Lauren
15-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1059

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik20-2-2012 22:16:53

Hey Lauren,

Dat is inderdaad niet fijn, kun je niet eens gaan praten met hem en zeggen hoe je je voelt? Misschien begrijpt hij dat wel en zal hij ervoor zorgen dat hij dan een aantal dagen later vertrekt?

Hopelijk komt het allemaal goed!

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik21-2-2012 0:16:48

Hoi Lauen

Noch mijn vriend, noch ikzelf hebben nog grootouders, maar ik zou het in jouw plaats ook niet fijn vinden moest mijn enige nog levende grootouder niet op mijn huwelijk zijn. Ik zou zoals Jessica zegt persoonlijk met hem gaan praten, en aangeven hoe jij je bij zijn beslissing voelt. Misschien beseft hij niet echt hoezeer je hierdoor aangedaan bent, of voelt hij zich het vijfde wiel aan de wagen?

kim
7-7-2012
 Meld misbruik21-2-2012 8:24:13

Ohnee Lauren, ik zou dit ook vreselijk vinden !
Mijn 4 grootouders zijn spijtig genoeg al overleden,
en ik zou alles doen om hen erbij te laten zijn :(

Dus ik snap echt hoe je je voelt nu.
Bij mij kunnen ze er spijtig genoeg niet meer bij zijn,
maar als ik in deze situatie zou zitten zou ik zéker met hem gaan praten!
Dit is de mooiste dag van zijn kleindochter, die mag hij toch niet missen ?

Hopelijk kan je hier binnenkort een berichtje met goed nieuws boeken,
ik duim voor je!

Lieve groetjes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik21-2-2012 8:32:18

Hey!

Ik zou het hem toch ook gewoon even zeggen...en als zijn kleindochter het zo lief aan hem komt vragen om er toch bij te zijn, dan zal hij zen reisplannen wel uitstellen ;-)!
Maar ik snap dat het wel hard aankomt...ik zou het ook heel erg vinden moest mijn grootvader er niet bij zijn! (heb ook enkel nog langs moeder's kant mijn grootvader)

Wat de 'dresscode' betreft...chapeau dat je bridezilla hebt kunnen 'bedwingen'...:-)!
Zo een moeilijke kleuren zijn dat eigenlijk niet...en dan toch afwijken...beetje typisch schoonmoeders denk ik :-) hihi!
Wij hebben geen dresscode...gaan gewoon 'casual chic' vermelden...want ik weet er al zo een paar die met opzet zouden afwijken van de dresscode om mij die dag op stang te jagen en ik gun het ze niet ;-)!!

groetjes!

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik21-2-2012 9:55:59

Dat van je grootvader is wel echt heel vervelend. Waarom zou hij dat nu doen? Een bruiloft van een kleinkind wil je toch niet missen... Ik heb geen grootouders meer en zou ze er maar wat graag bij gehad hebben. Zolang die reis nog niet geboekt is valt er misschien nog iets aan te doen?

Goed dat je de kleding van de mama's uit je hoofd kan zetten! Ik weet dat het hier geen populaire mening is, maar ik vind dat ze nog altijd zelf mogen kiezen wat ze dragen...

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik21-2-2012 16:26:01

Hoi Lauren,

Zoals anderen al zeiden: ga eens met je opa praten. Als hij ziet hoe droevig dit je maakt en hoe graag je hem erbij wil, zal hij ongetwijfeld zijn reisje wel uitstellen.

Wat betreft de dresscode: chapeau dat je rustig gebleven bent! Bij ons is de dresscode stadskledij met een zachtroze accent. Ik weet dat dit geen gemakkelijk kleur is maar de meesten doen echt hun best. Dit weekend ga ik met mijn mama en mijn enig omaatje op stap. 2 tanten en 2 nichtjes gaan op 6 april Brussel onveilig maken op zoek naar hun outfit met zachtroze accent. 2 vriendinnen vroegen of ze een volledig zachtroze kleedje mogen aandoen want ze hadden er eentje gezien in Antwerpen (natuurlijk! hoe meer roze hoe liever!). Mijn beste vriendin haar verloofde gaat een zachtroze blazer aandoen. Mijn stoere neefjes gaan allemaal een zachtroze das aandoen. Echt, het is hartverwarmend hoe hard sommigen hun best doen! Van mijn collega heb ik gehoord dat de partner van één van mijn bazen de dresscode niet ziet zitten. Da's zijn goed recht maar dan moeten ze de uitnodiging beleefd weigeren want komen opdagen in de foute dresscode is not done en onbeleefd. Wij betalen, wij nodigen uit dus wij bepalen de dresscode. Gelukkig is de reactie van de naaste collega's en al onze familie en vrienden positief. Ze zien ons graag en willen deze extra moeite graag doen!
In mei trouwt een goede vriendin van mij. Haar dresscode is cocktail met een zilvergrijs accent. Is iets makkelijker dus binnenkort gaan ik & mijn ventje op stap op zoek naar een leuke das voor hem en een zilvergrijs accent (ik dacht een soort foulard om over mijn schouders te leggen) voor mij. Zoiets doe je gewoon voor de mensen om wie je geeft, vind ik.

Liefs,

Nathalie

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik23-2-2012 14:25:11

Was het hier ook maar zo Nathalie ;)

Ik ga binnenkort eens bij de pépé binnenspringen, maar het zal niet gemakkelijk zijn denk ik. Hij is ex-militair en sowieso al van het stugge type, en daarbij komt al dat hij niet meer zo goed hoort en spreekt, dus de communicatie wordt sowieso al een beetje bemoeilijkt, we zullen zien...

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik23-2-2012 18:49:29

Ik zal duimen, Lauren!

Liefs,

Nathalie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...