TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Eva
23-3-2012
|
21-2-2012 9:43:28
Hihi da's net hetzelfde als kindjes krijgen. Je wilt dat jouw kindje eerst stapt, eerst een woordje zegt, eerst tandjes krijgt, de langste haartjes heeft,... Da's inderdaad natuurlijk. Met trouwen is dat net zo, ondervind ik ook. Maar da's toch nergens voor nodig. Waarom zou je vergelijken? Vergelijk je ook zo met andere trouwers die je niet goed kent? Nee toch? Zij trouwen op hun manier en jullie op jullie manier, dat staat helemaal los van elkaar. Waarom zou het grof zijn om uitnodigingen met de post te versturen?? Doe gewoon jullie eigen ding! Ze trouwt eerst, tja iedereen is vrij om een datum te kiezen he. Er zullen gasten zijn die hun feest leuker vinden en haar kleed mooier, en gasten die jullie feest en jouw kleed verkiezen. Da's kwestie van smaak. Geniet gewoon van het voorbereiden! Trouwens, als mijn nicht zou trouwen en ze zou ineens meer contact zoeken en vissen naar wat wij doen zou ik echt wel het gevoel hebben dat ze wilt vergelijken en misschien zelfs jaloers is en ons wilt overtreffen. En onthoud, het is jullie dag! Dus niemand anders heeft daar inspraak in, zelfs je moeder niet. Probeer het los te laten, of je gaat er echt niet van kunnen genieten!
|
|
Eline
7-7-2012
|
21-2-2012 9:50:32
Ze is de uitnodigingen persoonlijk gaan afgeven? Dat betekent waarschijnlijk dat ze geen zin had om voor postzegels te betalen :). Probeer niet teveel te vissen wat zij doet, maak je eigen keuzes. Ik zou het ook wel vervelend vinden als mijn nicht het precies zo zou doen als mijn moeder zou willen, terwijl ik dat niet wil. Pffftt... veel sterkte ermee, en wie weet is zij straks wel heel jaloers op jouw avondfeest omdat zij het eigenlijk ook zo wilde...
|
|
Helene
14-7-2012
|
21-2-2012 9:59:22
hey!
ik ken het gevoel. een half jaar na onze bekendmaking van datum, kwam mijn neef af. "wij trouwen ook, maar wel een maand voor jullie!"
klote gewoon! wij zoveel vroeger gezegd dat we trouwen en nu dit!
vorige maand deelde mijn tante mee dat zij ook trouwen. 2 maand voor ons! leuk hoor. wij waren de eerste met de aankondiging en trouwen als laatste! in mei trouwt mijn tante, in juni mijn neef en wij in juli.
tegen ons huwelijk zijn we elkaar en 'beu' gezien ;-)
en dan bij ons is er ook een competitie ontstaan: constant "wij hebben dat al geregeld en gaan da zo en zo en zo doen" wat interesseert mij dat?????
hopelijk zijn de 2 feesten totaaaaaal anders! vergeet niet, je hebt steeds 1 deel familie dat totaal anders is. mogelijk zorgen zij ervoor dat ook je feest een heel andere draai krijgt dan bij je nicht.
bij jou doet je nicht afstandelijk. ik snap dat wel. ik persoonlijk zou ook niet willen vertellen aan mijn neef hoe mijn trouw eruit zal zien. ik heb schrik dat hoe meer ik hem vertel, hoe meer hij zal zorgen dat zijn huwelijk zoveel specialer en anders zal zijn. het zou leuk zijn dat alles gewoon een verrassing blijft.
probeer je er gewoon aan op te trekken dat het jouw dag is. en dat, wat je ook doet, het helemaal anders zal zijn dat de trouwdag van je nicht.
maak er jouw persoonlijke trouw van, zoals jij je dag wil beleven.
veel succes en don't worry
|
|
Sarah
18-5-2012
|
21-2-2012 10:48:04
Een begrijpelijke reactie Sara, maar zoals hierboven al gezegd, probeer het van je af te zetten en enkel en alleen van jouw huwelijk te genieten! Mijn tante heeft onlangs ook aangekondigd dat ze twee weken na mij zou trouwen en ja, ik geef toe dat ik stiekem iets had van 'waarom zo dicht bij mijn trouw?'. En heel effe vreesde ik dat het met haar continu over de trouw zou gaan. Maar dat is snel weggeëbt, zeker omdat hun trouw er heeeeeeeel anders uitziet dan die van ons. Mijn tante trouwt ook al voor de 2e keer, dus niet teveel gedoe, er is geen witte jurk enz. De familie echter is er meer mee bezig dan ik zelf. Andere tantes die zagen omdat ze nu 2 outfits/2 kado's moeten kopen, er wordt vergeleken omdat hun feest doorgaat in een parochiezaaltje en het onze niet, ... Ik heb hen al duidelijk gemaakt dat ik er mij al lang heb overgezet en dat zij dat ook maar moeten doen ;)
Breathe in, breathe out and relaaaax... Jij zal jouw trouw sowieso de beste vinden en dat is het enige dat telt!
|
|
Kelly
4-4-2012
|
21-2-2012 10:58:27
Hallo,
Iedereen trouwt toch hoe ze het zelf willen? Als jij graag een receptie doet of niet, wat maakt dat uit? Ik begrijp dat je het zo goed en mooi mogelijk wil doen, want je trouwt ten slotte maar 1 keer. Probeer er dan ook van te genieten. Vergelijken is leuk als je er iets uit kan halen, zoals hier op het forum heb ik veel leuke ideetjes gekregen, maar als je er gek van wordt, dan kan je het beter laten! Ben je trouwens niet een beetje bang dat jouw nicht dit vandaag of morgen ook te lezen krijgt? Ze zal allicht hier eens op het forum terecht komen. Wij hebben een heel ander concept dan anderen. Wij trouwen heel intiem (zonder familie, alleen ons zoontje) in Mauritius. We hebben van veel mensen positieve reacties gekregen, maar er zijn er ook die zeiden dat ze nooit zonder familie zouden willen trouwen. Is dat dan een reden om de boel af te blazen? Neen hoor! Wij staan achter onze keuze en ik ben er zeker van dat het onvergetelijk gaat worden. Daar draait het toch uiteindelijk om? Er zullen altijd mensen zijn die groter en meer chique en ... gaan. Je kan nooit voor iedereen goed doen, dus ik stel voor om gewoon jullie ding te doen en vooral te genieten, want voor je het weet is het allemaal voorbij en heb je misschien spijt dat je er niet meer van genoten hebt! Begrijp me niet verkeerd hé, dit is echt geen kritiek hoor.
Veel succes nog! Groetjes Kelly
|
|
Melissa
30-6-2012
|
21-2-2012 13:07:20
Hey Sara
Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Wij hadden al lang aangekondigd dat we zouden trouwen en plotseling trouwt mijn nicht 3 maanden voor ons. In het begin vond ik dit ook helemaal niet leuk... maar aan de andere kant: ach... wat maakt het uit? Zij doet haar ding, wij het onze en natuurlijk vind je je eigen huwelijk het mooist :-).
Ik heb de frustraties dus achter me gelaten en echt waar: dat moet je doen! Anders kan je niet genieten van je voorbereidingen en dat zou zonde zijn!
Groetjes Melissa
|
|
sofie
24-3-2012
|
21-2-2012 14:17:47
De ene doet er langer over om een trouw te regelen dan de ander. Als een neef/nicht of vriendin hun huwelijk op kortere termijn willen regelen dan is dit daarom niet altijd om er net voor te huwen.het past gewoon soms goed in hun agenda/planning/kinderwens...... Ik heb veel mogen horen omdat we onze trouw op nog geen 6maand regelen. Maar er is gewoon ook altijd wel iets waardoor je niet zou mogen trouwen. Een mens kan moeilijk zijn eigen leven blijven uitstellen tot dat het eens past voor de hele familie.... Ik zou me er dus niet te veel van aantrekken. Elk zijn trouw, elk zijn feest en dit elk op zijn manier.
|
|
Tinneke
13-7-2012
|
21-2-2012 16:44:01
Hier ook een beetje hetzelfe. Wij zouden trouwen... Dat stond al lang vast, alsook de datum! Een aantal maanden geleden kwam een nicht van mijn vriend ineens af dat ze ook zou trouwen... 6 DAGEN! voor ons huwelijk! En nee hoor, dat heeft ze niet met opzet gedaan... Tuurlijk niet... Alleen had ze er niet echt op gerekend dat wij een week voor ons huwelijk gaan schieten, een dag voor zij trouwt dus. En heel de familie is hierop uitgenodigd en het zal tot in de vroege uurtjes duren... Iedereen zal dus moe en misschien met kater op haar trouwfeest verschijnen :)
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
21-2-2012 17:28:56
Hey Sara. Dikke kaka zeg (sorry voor de uitdrukking maar die is volgens mij in sommige situaties toegestaan). Ik begrijp je gevoel wel hoor: elke bruid wil in de spotlights staan en hoopt dat iedereen haar feest waw vindt. Ik kan de andere bruidjes alleen maar beamen: doe jouw ding. Geen na-aperij, geen last-minute veranderingen. Als jullie dag verloopt zoals jullie die wilden en zoals jullie zijn: dat is wat telt en wat de gasten ook bij blijft. Als je je toch niet kunt inhouden met vergelijken: bedenk dan maar waarom jij gelukkig bent met jullie keuzes. Misschien even moeilijk te vatten nu maar probeer toch ook wat te genieten van het huwelijk van je nicht. Tenslotte gaat die dag toch om het vieren van de liefde van 2 mensen. Feest vrolijk mee en als je haar dan nog de nek wil omwringen, doe dat dan de dag nadien. Kop op chica!
|
|
tima
8-9-2012
|
21-2-2012 17:51:15
hier is het op het werk zo hier trouwen er 3 voor mij maar ja van mij is het enkel de collega's die het zelfste zijn geen familie natuurlijk nu 1 nodigt alle collega's onder de 40 uit voor heel de avond . ik en nog een andere bruidje iedereen receptie en de hele dichte collega's voor heel de avond 1st hadden beiden iets van shit maar gelukkig ist er een budget en ik ben een budget houder en sorry jongens maar in mijn budget past dit niet er zijn andere dingen belangrijker dus conclusie eigen ding doen . Soms heb ik ook van die fantastische dingen die hier om het forum verschijnen maar dan denk ik bij me zelf is het echt nodig ? Niet vergelijken dus, elke trouw is speciaal op zijn eigen manier .
|
|
joyce
30-4-2011
|
21-2-2012 22:00:02
wees gerust, elke bruidje zal stralen op haar dag, iedereen komt voor jou, niet voor je nicht die al getrouwd is, of dit nu een week, een maand of een jaar voor jou is... het is inderdaad niet leuk, maar vergelijken doen de mensen toch, eender hoe lang er tussen 2 huwelijken zit. wij waren ook de eersten in mijn man's familie om geen traditioneel feest te geven, en who cares? wij waren gelukkig met de gekozen formule en kregen veel positieve reacties. je huwelijk moet toch een beetje weerspiegelen wie jullie zijn, je trouwt omdat je elkaar graag ziet en niet omdat de familie dat of dat soort feest verwacht, toch? ik dacht ook dat er veel aandacht naar mijn toen hoogzwangere zus zou gaan, en uiteraard vroegen de mensen aan haar hoe het ging, maar als koppel sta je toch een hele dag in de spotlight hoor :-) geniet nu nog maar van de voorbereidingen en jullie huwelijksdag! groetjes Joyce
|
|
Désiré
24-8-2012
|
21-2-2012 22:44:15
Hey,
Ik ken dat gevoel. Een week na onze verloving heeft mijn neef zich ook verloofd. Puur uit jaloezie. Onze familie ligt een beetje overhoop maar nu dat nog. Ik ken mijn neef kwamen altijd goed overeen maarja ksnap het niet zo goed.
Maar kweet hoe je je voelt. Ik ben zo kwaad op die mensen maar toch wil je iedereen op je mooie dag. Het is zo dubbel.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|