Nu Online
Momenteel zijn er 337 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

budget

21-2-2012 16:29:25
Nog 38 dagen op de teller! T komt nu wel stilaan dichterbij.
Alles lijkt geregeld (op enkele details na). Ongelofelijk hoe snel het jaar van voorbereiden is gegaan. Het leek veraf en plots sta je ervoor.
Ons budget hebben we niet kunnen nastreven. Ik durf niet na te rekenen aan welk totaalbedrag we zitten, maar alleszins een paar duizend euro boven het voorziene. Toch wel wat zaken die we over t hoofd hadden gezien.
Stiekem hadden we misschien ook gehoopt op wat sponsoring (van de ouders) , maar die blijft zo goed als achterwege.
We redden het wel hoor, dat wel. En we zullen natuurlijk fier kunnen zijn dat we alles zelf verwezenlijkt hebben!

Hoe staat het met jullie budgetbeheer en sponsoring?

Syrie
31-3-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 843

Pascale
9-6-2012
 Meld misbruik21-2-2012 16:49:33

wij zitten er ook serieus boven :-( Maar had dit eigenlijk ook wel verwacht!!! Wij hebben wel schatten van ouders van wie we 7500€ van mijn ouders en 5000€ van mijn schoonouders gekregen hebben :-)))).... Ook zij willen dat dit een TOPdag wordt voor ons!!!

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik21-2-2012 18:26:58

Hoi Syrie,

Troost je ook bij ons zal het niet lukken. Toen we net verloofd waren dachten we van "een trouw moet lukken voor 10.000 EUR". Tot we bespraken hoe we onze dag zagen en wat we allemaal graag wouden en offertes begonnen opvragen. Toen hadden we zoiets van "ok 10.000 EUR lukt niet voor hoe wij het zien maar met 20.000 EUR komen we er zeker!". Ondertussen zitten we aan 32.000 EUR :) Gelukkig sponsoren mijn ouders wel enorm (ze betalen mijn trouwkleedje, hebben voor 2075 EUR oud goud gegeven en betalen gans mijn kant van de familie + nog een aantal vrienden). Mijn Nederlandse schoonouders geven 1500 EUR (bij hen in het noorden kost een trouw gemiddeld 6000 à 8000 EUR en ze wilden begrijpelijk geen onderscheid maken tussen mijn verloofde en zijn broer, die dat bedrag vorig jaar gekregen heeft). Hiervan hebben we het kostuum van mijn verloofde gekocht en toen was het op :) Al het overige betalen we met eigen spaarcentjes. We zijn heel dankbaar dat onze ouders willen bijdragen aan onze grote dag!

Ik wens je een hele mooie dag toe!

Liefs,

Nathalie

Sarah
19-5-2012
 Meld misbruik21-2-2012 20:10:22

Ja, het budgetbeheer is altijd een moeilijke evenwichtsoefening.. Wij zullen er ook boven zitten maar proberen er toch nog altijd wat rekening mee te houden. Onze ouders snappen ook niet zo heel goed hoe het komt dat we met hun sponsoring(ongeveer 16.000€) er niet komen. In die dertig jaar dat zij getrouwd zijn is er nu eenmaal veel veranderd hé :-)
Ik wens je in ieder geval een schitterende dag om nooit te vergeten. Die herrinneringen gaan sowieso héél veel geld waard zijn!
x

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik21-2-2012 22:18:07

Bij ons is budgetbeheer ook moeilijk... Onze ouders betalen het grootste deel maar hebben een beetje een andere visie en dat maakt het wel moeilijk. Mijn ouders hadden gedacht aan maximum zo'n 7500 euro voor hun deel, maar mijn schoonouders hebben niet echt een specifiek budget. Ik probeer echter krampachtig om dat voor mijn ouders te laten lukken, maar het zal me waarschijnlijk net niet lukken en het zal zo'n 8000 euro zijn... Mijn schoonouders zullen sowieso aan 10000 euro zitten omdat ze een heel stuk meer mensen uitnodigen op het avondfeest en zouden ook nog veel geld aan andere dingen willen uitgeven maar ik houd dit tegen. Ik had op voorhand dus gedacht aan 15.000 euro, daarna bijgesteld naar 17.500 en nu gaat het eerder de 20.000 euro op.
Ik weet, dit lijkt voor bepaalde mensen heel erg veel en onbegrijpelijk en ik zou het zelf voor veel minder kunnen doen, maar de ouders betalen en kiezen dus ook een groot deel van de gastenlijst en meer dan 12.000 euro gaat naar het eten en drinken...

Evy
1-6-2013
 Meld misbruik22-2-2012 9:49:02

Amaai wat een sponsering Daar kunnen wij alleen maar van dromen.
Van mijn ouders krijgen we € 1000 en van mijn schoonouders weet ik het nog niet. De zus van mijn verloofde is enkele jaren geleden getrouwd en waarschijnlijk krijgen we hetzelfde.
Wat wel bij ons is: Wij betalen dus wij kiezen alles. Onze (schoon)ouders moeten dus nergens mee afkomen van nodig die of die ook uit. Ze kunnen ons al evenmin verplichten om iedereen op het eten te doen wat ook al een hele besparing is. Wij doen alleen een uitgebreide menu voor de suite en een dansfeest met hapjes voor de rest. mijn papa had eerst ook gezegd dat hij liever had dat ik al onze ooms en tantes op het eten deed (zo'n kleine 100pers! we hebben beiden een iets grotere familie) maar dat heb ik heel snel duidelijk gemaakt dat we dat zelf niet betalen! Wij hebben een budget voorzien van € 10.000 tot (max) € 12.500 de tijd zal uitwijzen of dit ook haalbaar is... We proberen er zoveel mogelijk rekening mee te houden want we zijn momenteel ook aan het bouwen en dat kost ook wel wat centjes.

Syrie
31-3-2012
 Meld misbruik22-2-2012 10:32:55

Hallo iedereen,

Bedankt voor de reacties! Ben blij dat ik niet de enige ben die het budget heeft onderschat . Tof ook dat er mensen zijn die wel nog gesponsord worden, t is jullie van harte gegund!
Evy, net als bij u betalen wij zo goed als alles met onze eigen spaarcentjes. Wij hebben 1000 euro sponsoring gekregen, die ik besteed aan mijn trouwjurk.
Wij hadden bij aanvang gedacht dat we er zouden geraken met maximum 15.000 euro, maar we zitten zeker al aan 20.000 euro.
T is inderdaad wel zo dat wij zelf bepalen hoe de dag eruit zal zien en wie er aanwezig is.
Nu hopen dat het een stralende dag wordt, zo'n dag om nooit te vergeten zoals ze zeggen, dan is het me de centen wel waard. We leven maar 1 keer toch?
Véél succes aan iedereen met de verdere voorbereidingen!

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik22-2-2012 11:28:44

Ik dacht in het begin ook dat 10.000 euro zeker moest lukken, het is nog een paar duizend euro meer aan het worden... Gelukkig krijgen we onverwacht toch wel wat sponsering van de ouderes.

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik22-2-2012 15:42:43

Hoi,

Aan begin hebben mijn ouders gezegd dat ze 15000 € zouden sponsoren + ze zorgen voor de suitewagens en de bruisauto en mijn vriend zijn ouders zouden zijn kostuum betalen en alles van het avondfeest betalen voor diegene die mijn ventje uitnodigd dus ik dacht: ooooooooh jeeeeeeee, we gaan nog winst maken ;-) ja tarara ja! Ik zie het totaal kostenplaatje maar steeds omhoog gaan en wij zitten nu aan 32000 € incl. onze huwelijksreis. Ik mag er niet bij stilstaan zoveel geld! Maarja.. het wordt (hopelijk) de mooiste dag van ons leven...

Groetjes

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik22-2-2012 16:51:30

Hey !
Wij zitten voor ons avondfeest aan 12.500 euro, waarvan mijn ouders 1/3 betalen+de gasten die zij uitnodigen. Mijn schoonouders helpen met een vast bedrag van 2000 euro.
Daarnaast hebben wij qua extra kosten enorm beperkt: Geen suitevervoer. Fotograaf 250 euro (komt met 2 personen een volledige dag tot savonds), Kleed 200 euro (wordt gemaakt door schoonmama), kostuum+schoenen vriend 250 euro. Mijn juwelen 50 euro. Mijn trouwring 180 euro (oud goud dus enkel werkuren), vriend zijn trouwring zal een zilveren ring zijn. uitnodigingen 100 euro (zelf maken+afdrukken en kopiëren). Schoenen en lingerie moet ik nog gaan zoeken, maar wil ik samen voor 200 euro uitgeven... Het komt allemaal wel in orde ! :)

jill
30-6-2012
 Meld misbruik22-2-2012 21:34:11

Wij hebben het toch ook wel onderschat hoor. De kosten lopen snel op.
wij hebben niet echt een budget voorzien. We bekijken het stap voor stap..
Wij krijgen hier en daar ook wat geld, alle beetjes helpen.
Van mijn mama krijg ik het kleed (1600) en een 1000euro extra. Schoonpapa 500 euro, schoonmama 1000 euro, van de tante van mijn vriend 650. en voor de rest hopen dat we tijdens het feest nog wat mooie enveloppen krijgen, maar das bijkomstigheid. daar doen we het niet voor.
Dit is zowat onze rekening :p:
*kleed +schoenen 1800 euro
*trouwkostuum inc schoenen en riem: 1500
*ringen hebben we nog niet gekocht maar we hebben er mooie gezien voor 1800 euro daar waren we hard van verschoten :o
* feestzaak inc eten + drinken 5000euro
* fotograaf 850 euro
* DJ 450 euro
* bedankjes moeten we nog kopen.
* uitnodigingen krijgen we korting, de schoonpapa is drukker :p gaan we vrijdag kiezen
* lingerie moet ik ook nog kiezen, een BH kan ik niet aan met mijn jurk dus alleen slipje
* en zo hier en daar nog wat prulletjes...
En zo loopt het telkens op :p
ik durf het gewoon niet op te tellen :p

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...