Nu Online
Momenteel zijn er 325 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HEEEELLPP ->Dresscode

21-2-2012 21:04:20
Hey dames,

Wat zetten jullie op de touwuitnodiging, ik ga één dezer naar onze drukker en ik twijfel enorm..
Avondkledij vind ik iets TE, ik bedoel voor mij hoeven ze niet in het lang te komen, het MAG zeker maar het MOET niet..
Feestelijk: zouden jullie dit erop zetten?
Of Dress to impress: Zou dit duidelijk zijn??
Cocktail..?
ik hoor graag jullie mening!
Pff ik pieker me suf!

Sarah
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1298

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik21-2-2012 21:28:53

Hoi Sarah,

Ik vind Dress to impress wel leuk.
Of misschien met een kleurenaccent? a touch of red?

Groetjes

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik21-2-2012 21:47:57

Hey,
bij ons gewoon e kaartje extra: Dresscode: Evening!

groetjes

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik21-2-2012 21:50:34

Dresscode: Feestelijk met een tikkeltje glamour

tima
8-9-2012
 Meld misbruik21-2-2012 22:05:17

bij opt kaartje staat city chic : be glamorous & colorful (stadkledij dus)

Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik21-2-2012 23:34:55

Wij gaan er gewoon vanuit dat iedereen een beetje moeite doet om er feestelijk uit te zien.

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik22-2-2012 7:22:39

wij hebben avondkledij op onze uitnodiging geschreven: dit kan zowel kort als lang voor de vrouwen zijn (volgens google). Voor mannen is het een smoking of zo'n kostuum met lang jasje ( weer volgens google). Onze bedoeling is gewoon dat de mannen een kostuum aandoen, en niet met een jeans afkomen ( je weet maar nooit). We hebben eerst getwijfeld van stadskledij op de uitnodiging te schrijven aangezien dit officieel betekent dat de mannen een kostuum moeten aandoen, maar volgens mij gaan er dan in jeans aankomen.
Vandaar onze keuze voor avondkledij op de uitnodiging te zetten.
Mijn schoonbroer heeft dat toen ook gedaan, en daar waren de vrouwen zowel int lang als kort ( wat prima is), en de mannen in kostuum of smoking.

Groetjes,

Sofie

An
9-6-2012
 Meld misbruik22-2-2012 7:26:06

Wij werken niet met een dresscode. De suite spreekt met elkaar af wat ze dragen. Zo kwamen de mama's al snel overeen dat ze niet in het lang gingen. Bij de papa's zal het misschien wat moeilijker zijn, maar zij gaan waarschijnlijk voor iets wat mijn vader beschrijft als casual chic.

Ellen
25-5-2012
 Meld misbruik22-2-2012 8:23:45

Wij zetten erop dress to impress, maar het is niet verplicht behalve vrijetijdskledij (jeans, etc) dat gaan we zeggen dat niet mag

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik22-2-2012 9:07:30

Wij zeggen "feestelijk" :-).

Groetjes!

Evelien

Lieselotte
4-8-2012
 Meld misbruik22-2-2012 9:42:09

Hey,

Wij hebben geen dresscode, enkel voor de suite,
die houden zich aan een bepaald kleur, waar ik ook nog niet uit ben.

Maar bij mijn nicht was het bijvoorbeld zo:
zij trouwde in het rood en hij in wit kostuum met rood hemd, en de gasten moesten allemaal in het wit gekleed zijn.
Ik vond dat nog wel een leuk idee, qua foto's was dit ook zeer mooi.

Maar ik ga er voor mezelf vanuit dat de gasten zich wel zullen opkleden, het is tenslotte een trouwfeest..

Groetjes!

Miranda
1-9-2012
 Meld misbruik22-2-2012 10:16:49

Hey

Wij gaan ervan uit dat iedereen toch moeite doet om er goed en feestelijk uit te zien; dus hebben wij erop staan:

Dresscode: Wat je zelf mooi vind, vinden wij ook mooi.

Groetjes!

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik22-2-2012 11:25:49

Wij zetten er geen dresscode op. We gaan er vanuit dat gasten snappen dat een trouwfeest een feestelijke gelegenheid is waarin je niet in je ongewassen skaterbroek komt aanzetten.

Het is simpel: of je vraagt je gasten iets heel specifieks te dragen, zoals avondkledij, waar een aantal voorschriften bij horen, of je hebt geen dress code. 'Codes' waarvan niet zo duidelijk is wat ze betekenen zoals 'dress to impress', 'feestelijk', 'casual chic', zorgen alleen maar voor verwarring en voor stress bij de gasten, omdat ze zich zullen afvragen of hun outfit wel goed genoeg voor je is.

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik22-2-2012 15:45:03

Had dit eerst ook gedacht, een dresscode opzetten.
Maar nu heb ik voor de suite het zelf gezegd wat ik ongeveer verwacht, toen ik de uitnodigingen ging afgeven.
Groetjes,
Cindy

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik22-2-2012 20:46:57

Hallo
Wij hebben erop gezet

dresscode : feestkledij with a touch of pink.

IEDEREEN vond het tof, geen enkele negatieve reactie.
Er waren er in lange en korte kleren. Er waren er met een hoed op. En iedereen heeft "het gevraagde' roze ook gevolgd.

In ieder geval, iedereen heeft zijn best gedaan, er er waren geen jeasnbroeken en baskets

Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik23-2-2012 0:30:29

Ik heb er niks op gezet, ik ga er vanuit dat iedereen zijn verstand wel zou gebruiken :-) Ik heb de suite wel gevraagd om echt 'zoals het hoort' te komen; dus echt feestelijk maar ze waren het toch al van plan. Mijn toekomstige en ik houden allebei niet van te veel stress/drama en als iedereen maar netjes is, is het voor ons goed genoeg zo zal ook iedereen op zijn gemak zijn. Maar zoals bovenstaand bericht zegt; ik verwacht ook niemand in jeans of zo hoewel me dat zo enorm niet eens zou storen zolang t mijne toekomstige maar niet is ;-)

Sarah
12-5-2012
 Meld misbruik24-2-2012 22:06:47

Er staat uiteindelijk toch: "Avondkledij gewenst" op. Als mensen dan bellen om te bevestigen dat ze komen leg ik het wel even uit dat de mensen niet verplicht in het lang moeten komen. Maar ik wil het echt wel mooi, het kost ook allemaal veel geld om de mensen een beetje te soigneren dus dan zou ik het wel leuk vinden als mensen ook hun best doen het is ook niet de bedoeling dat ze er massa's geld aan uitgeven, je kan ook mooie kleren kopen voor weinig geld eh!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info