Nu Online
Momenteel zijn er 685 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Collega's uitnodigen

22-2-2012 12:49:16
Hoi iedereen,
Ik ben vorige maand begonnen op mijn nieuwe job.
Moet ik mijn collega's, met wie ik nu nog geen "echte" band heb uitnodigen?
Voor avondfeest of receptie? Met partner of zonder? Op onze receptie laten wij de vrienden ook komen met hun kindjes (er is animatie voorzien) dus indien met parner, dan ook met kindjes?
In totaal gaat het om 11 collega's, waarvan er ene nog moet beginnen werken in maart, 6 van hen hebben een partner en kindjes.
Wat denken jullie?

Kan ik het maken om hen zonder partner en/of kindjes uit te nodigen voor enkel de receptie?

Ilse
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1152

wendy
24-3-2012
 Meld misbruik22-2-2012 12:57:56

hoi ilse, ikzelf werk ook nog niet zolang op mijn nieuw werk en heb mijn collega's ook uitgenodigd op de receptie.

maar ik verwacht er niet veel we zijn met 20 maar voorlopig nog geen enkele bevestiging.
ik heb niet expleciet gezegd geen partner of kinderen maar gewoon enkel de naam van de collega's op de enveloppe gezet dat zegt al genoeg vind ik persoonlijk :-) en waarom zou je je zorgen maken; stel er komt toch een collega en ziet jouw vrienden met kinderen en partner zou ik mij daar niet teveel van aantrekken. het is jouw feest en jij beslist.
als ze echt commentaar zouden hebben kan je nog steeds zeggen dat je werk en prive toch een beetje gescheiden wilt houden.
wat mss ook zo in aangezien je ze toch nog niet echt kent.
groetjes wendy

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik22-2-2012 13:12:28

Tegen je huwelijk zal je er toch al bijna een half jaar werken, dus dan zou ik hen wel uitnodigen voor de receptie. Als jij hen zonder partner en zonder kinderen wil uitnodigen, dan doe je dat toch gewoon zo? Ik vind niet dat je hen kan vergelijken met je vrienden die wel aanwezig zijn met partner en kinderen. Jij kent die partners en die kinderen ook, dus daarom zijn zij ook uitgenodigd. Bij je collega's is dat niet het geval. Zoiets moeten ze toch begrijpen.

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik22-2-2012 13:12:37

Niets moet, maar het is natuurlijk wel een leuke manier om ze wat beter te leren kennen en op een fijne manier binnen te komen.

Ik ben van plan mijn collega's uit te nodigen met partner, maar zonder kinderen.

Serendipity
12-5-2012
 Meld misbruik22-2-2012 13:22:40

Mijn aanstaande werkt sinds 1 februari op een andere job. Ik vond dat het best was dat hij zijn dichte collega's uitnodigt om hen niet op de tenen te trappen. Veel hangt ook af wanneer de trouw plaats vindt vind ik persoonlijk. Wij trouwen in mei, dus voor ons kan het nog net om ze uit te nodigen.

Bij ons mogen ze mee aanschuiven aan tafel

Maar t'is ieders zijn eigen gedacht en mening om ze uit te nodigen of niet he!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik22-2-2012 13:33:53

Hey,

Collega's is bij ons ook een beetje een vraagteken...
Mijn verloofde werkt sinds oktober 2011 in een nieuw bedrijf en heeft eigenlijk veel nieuwe collega's (gans de afdeling minstens 50 collega's). Om die allemaal uit te nodigen, dat is niet haalbaar...wij betalen alles ook zelf en geven enkel avondfeest met walking dinner (geen aparte receptie) dus per persoon loopt de prijs dan op.
Dus hij gaat de collega's waar hij tot nu toe het beste contact mee heeft vragen met partner.
Dat zullen max een 5-tal collega's worden denk ik (dus 10 mensen in totaal).

Ikzelf heb een 15-tal rechtstreekse collega's, maar zeker niet met iedereen een even goede band. Dus ik ga nog een beetje afwachten...commentaar komt er toch, of ik ze nu allemaal vraag of ik vraag niemand. Vorig jaar is er ook een collega getrouwd en die heeft niemand gevraagd.
Ik heb er zowiezo 2 die ik zowiezo wou vragen...en misschien vraag ik zo de 'jonge' garde ook, maar dan zonder partner.

Het is moeilijk, de collega's!!
Je moet echt een beetje een middenweg zoeken waar zowel jij als je verloofde zich kunnen in vinden...
Succes ermee!

groetjes!

Linsey
2-6-2012
 Meld misbruik22-2-2012 14:15:05

Mijn verloofde wil liever geen collega's uitnodigen. Hij vindt werk en privé mag gescheiden blijven. Ik daarintegen werk in een klein bedrijfje en heb een goede band met mijn baas en collega, ik nodig hen wel uit met partner, de werkmannen (5) daarintegen nodig ik niet uit. Ik ken hen ook niet zo goed - 2 van hen heb k zelfs nog nooit gezien :)

francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik22-2-2012 16:16:13

ik ben vorige week begonnen met me nieuwe baan.
en ik kan ook nog niet al me collega's, zal deze ook niet zo vaak zien omdat ik werk van 7.30 tot 11.30 en de meeste pas om 11.00 begingen. En het is een horeca bedrijf. en ik van de afdeling schoonmaak ben, en daar zit ik alleen, spreek het ander personeel wel.
dus ik ga wacht tot april tegen die tijd kan ik altijd ik ze nog altijd uitnodigen.
mijn ventje wil ook niet dan zijn collega's er bij zijn, dus die zal er dan ook geen mee uitnodigen.

kort om het is gewoon waar je, je zelf het lekkerst Bij voelt.

gr francis

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik22-2-2012 17:21:22

Mijn vriend nodigt enkele collega's uit naar de receptie. Maar zeker niet iedereen, hier is geen beginnen aan. Wij veronderstellen sowieso altijd, wie een partner heeft, brengt partner mee. Van ons worden er sowieso geen kindjes mee gerekend.
Ik werk op twee locaties (binnen hetzelfde bedrijf) en op mijn ene locatie heb ik 5 rechtstreekse collega's waar het allen goe mee klikt ook al werk ik er nog geen jaar. Die nodig ik uit naar avondfeest gezien we elkaar dagelijks zien, over de middag vaak iets uit eten,... Op mijn andere locatie heb ik 15tal collega's, zij werken in de zaal (kinderopvang) en ik werk op bureel. Buiten 1 teamvergadering per maand en goeiendag zeggen bij het toekomen zijn onze contacten dus beperkt. Hen nodig ik niet uit. Mijn rechtstreekse collega van het bureel twijfel ik nog. Als ik haar vraag (is ook alleenstaand) zal zij niemand kennen op het avondfeest. Misschien vraag ik haar naar de receptie, maar dit enkel maar als ik ook de 3 personen van de directie uit nodig, maar ook hier is er nog twijfel. Ik heb wel paar keer per week rechtstreeks contact met hen, maar of ik ze er bij wil? Weet ik niet... het zou vooral uit beleefdheid zijn. Je ziet, bij ons zit er ook verschil op! Jij beslist zelf, en als ze kwaad zijn? Goh, ik denk dat meesten wel verstaan dat collega's niet hetzelfde zijn als vrienden en familie!

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik22-2-2012 20:16:34

toen we net verloofd waren was ik net van werk aan het veranderen : op vorige werk gestopt - op reis verloofd - na reis elders begonnen! dusja dat maakte ook de vraag wie nodig ik uit? vorige job? deze job? uiteindelijk heb ik de nachtcollega's uitgenodigd van waar ik nu nachten meer werk (doe enkel nacht en met die van de dag zie je 's morgens en 's avonds wel maar heb je geen echt contact, met mensen van de vorige job heb ik geen band meer spijtig genoeg). misschien dus nog even afwachten?

Ilse
30-6-2012
 Meld misbruik22-2-2012 22:10:40

Blij om te lezen dat deze vraag wel bij iedereen leeft...
Kom dus zelf van mijn 1ste job waar ik 7 jaar heb gewerkt in een redelijk klein familiebedrijf, bij nu een job aan de stad-gerelateerd met bijna 100 man in dienst...

Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik23-2-2012 0:26:04

Zelf verander ik regelmatig van job omdat ik nog maar pas bezig ben in het onderwijs. Op mijn vorige school had ik collegas waar het echt mee klikte: hen vraag ik. Ik heb daar een heel jaar les gegeven en echt een band opgebouwd. Nu sta ik op een school waar het wel leuk is maar waar ik niet zo een band heb met anderen. Ik heb maar één collega gevraagd omdat het met haar ook echt wel klikt. Ik werk daar nu ook al een aantal maanden maar ik ga het dus effectief niet doen.

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik23-2-2012 12:05:08

Ik zou gewoon je collega's alleen uitnodigen voor de receptie.

Katrien
29-6-2012
 Meld misbruik28-2-2012 18:53:47

Ik vind dat ook een moeilijke kwestie. Ik heb zelf rond de 40p van mijn werk die ik zou uitnodigen. Ik kan moeilijk anders, want ik ben afdelingshoofd. Dus de ene wel en de andere niet, gaat niet. Maal 2 met partners dus. Ik ga ze enkel uitnodigen voor de receptie denk ik.
Ik heb er ook al veel over nagedacht ...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info