Terug naar overzicht
mmmmmmm kvind dat het sowieso al heel lekker klinkt ;-)
Wat tegenwoordig in de chique restaurants steeds vaker gebeurt, is dat ze dat hele omstandige "bedje van..." laten vallen en bijna enkel de ingrediënten opsommen. Dat zou natuurlijk een makkelijke en elegante oplossing kunnen zijn ;)Volgens mij zou dat er dan zo kunnen uitzien (i.p.v. "eendereepjes" zou je zelfs gewoon "eend " kunnen schrijven!): Alphonse Kuentz Crémant d'Alsace / lepelhapjes /warme hapjesRoodbaars op vel gebakken / truffelpuree Eendenreepjes acaciahoning/ hazelnoot / koriander / zomergroentjes / pommes dauphinois Dessertbordkleine nagerechten / ijshartje / koffie
Alphonse Kuentz
Crémant d'Alsace / lepelhapjes /warme hapjesRoodbaars op vel gebakken / truffelpuree
Eendenreepjes
acaciahoning/ hazelnoot / koriander / zomergroentjes / pommes dauphinois
Dessertbordkleine nagerechten / ijshartje / koffie
Ik vind dat 'op een bedje van' ook een beetje oudbollig eerlijk gezegd...Het voorstel van Vicky vind ik wel héél leuk en chique klinken.En ik krijg er nu al 't water van in m'n mond, dus dat zit zoiezo al goed!
idd, Vicky geeft een zeer mooi voorbeeld weer van hoe een hedendaagse menukaart eruit ziet, surtout in de betere restaurants, op een bedje van, op een spiegel, met een waaier van,...cliche beschrijvingen, zeker niet gebruiken.
Zoals Vicky het doet, gebeurt het ook in't Hof Van Cleve :)
Schitterend! Dankjewel Vicky!
Ik ben ook begonnen aan de menu's, en dacht eigenlijk gewoon over te schrijven gelijk dat er op de menu(keuze's) van de zaal het geschreven staat. Nu lees ik dit hier, en begin ik wel wat te twijfelen. Wordt dit niet meer gedaan / of hoort dit niet zo?