Nu Online
Momenteel zijn er 460 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dringend vraagje! :)

23-2-2012 11:27:08
Hey bruidjes!

Ik ben de laatste hand aan het leggen aan onze uitnodigingen en zou ze graag nog vandaag bestellen.
Het is een dubbel-gevouwen kaart met volgende tekst:
Op de linkerkant:

Voor altijd samen, nooit meer alleen...
Dit is voor eeuwig, dat wisten we meteen...
Zo van elkaar houden, elkaar zo aanvoelen...
Dat is wat ze met echte liefde bedoelen...

Op de rechterkant:

Melissa & Maarten

Geven elkaar het ja-woord op 11 augustus 2012,
om 11u15 in het gemeentehuis van Londerzeel.

Wij nodigen u uit vanaf 17h30 op onze receptie met aansluitend een dansfeest.
Waar: Koninklijke Sparta Buggenhout
xxxxxx - buggenhout

Wij verheugen ons op uw komst!
Mocht u verhinderd zijn, dan vinden wij een berichtje voor 20 juli
wel heel erg fijn!
Tel.: Melissa xxxxxxxxxx - Maarten xxxxxxxxxx

't Is maar dat je het weet, maar onze uitzet is compleet!
Maar voor al onze dromen mag je met een envelopje komen.

Dresscode: 'a touch of purple'

Zo, wat vinden jullie ervan? (Eerlijk e!?) :)
En dan een vraagje...Ik bedenk me nu net dat bij het zinnetje van 'als jullie verhinderd zijn...' dat mensen effectief geen bevestiging gaan sturen of ze WEL komen, alleen maar als ze niet komen...

Dus had ik gedacht aan volgende alternatieven, welke zouden jullie kiezen?
- Of jullie al dan niet komen, hadden wij graag voor 20 juli vernomen.

- Laten jullie ons voor 20 juli even weten of jullie (kunnen) komen op de dag van onze dromen?
==> Ik geraak er ook niet uit of deze zin beter is met of zonder 'kunnen' ertussen...

Ik heb jullie hulp nodig dames! :)
Andere ideeën zijn ook altijd welkom!

Melissa
11-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1238

Tine
26-5-2012
 Meld misbruik23-2-2012 11:37:00

Hallo Melissa,

Mooie teksten. Ik vind ook de rijmteksten leuk gevonden..
Een paar opmerkingen:
- gaat het om een feest met eten bij, dat is niet echt duidelijk. Ik dacht uit je vorige posts te weten dat het enkel om hapjes gaat? Dat zou ik er wel duidelijker op vermelden.
- Het adres gemeentehuis en feestzaal is niet (volledig vermeld).
- Voor de bevestiging zou ik wel kiezen voor 'Of jullie al dan niet komen, hadden wij graag voor 20 juli vernomen. Misschien kan je hier ook een e-mailadres vermelden.

Groetjes Tine

An
18-5-2012
 Meld misbruik23-2-2012 11:37:04

Ziet er dik in orde uit! Ik zou gaan voor het zinnetje "Of jullie al dan niet komen, hadden wij graag voor 20 juli vernomen." Ofja eigenlijk. Haha. Ik kan ook niet kiezen. Zolang je er maar op zet dat ze sowieso iets moeten laten weten. Dat is echt wel belangrijk.

En Buggenhout met hoofdletter uiteraard. 1 keer staat het met en 1 keer zonder hoofdletter.

Oja en misschien beter "OM 17u30" ipv "vanaf", want wie weet om hoe laat komen er anders nog toe? Of is dat de bedoeling?

Ja-woord is volgens het groene boekje "jawoord" dus zonder streepje. Maar wij twijfelen ook nog altijd een beetje want "ja-woord" staat wel leuk :).

Dresscode is heel leuk en duidelijk! Dat zal er goed uit zien!

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik23-2-2012 11:38:03

Wij hadden je eerste alternatief.
Bij die 2e kan je het nog interpreteren als "alleen iets laten weten als je wel komt".

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik23-2-2012 11:40:14

Als reactie op wat Tine zei: bij receptie met dansfeest denk ik zelf aan iets met hapjes, maar geen uitgebreid diner.

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik23-2-2012 11:51:22

Om even te antwoorden op jullie vraagjes:

- het gaat inderdaad om een receptie en dansfeest met hapjes, maar ook met broodjesbuffet en dessertenbuffet (ook een bruidstaart) en een kleine kaasplank.
Hoe zou ik dit dan beter kunnen verwoorden, denken jullie?

- het adres van de feestzaal staat er wel op, het adres van het gemeentehuis niet. Eigenlijk een beetje uit plaatsgebrek Maar wij verwachten zoiezo niet veel volk aan het gemeentehuis, "mijne kant" van de familie woont te ver en "zijne kant" is nie groot En die zijn uit de buurt, dus die weten het zijn...

- @ An, je helpt me niet echt e!? Ik kan ook al niet kiezen tss die zinnetjes! Hihi...
En de gemeente uiteraard met een hoofdletter, op mijn proefkaartje had ik het wél gedaan, maar nu iets te snel geweest met typen ;)
- "Jawoord" had ik ook opgezocht in't groen boekje, maar idd, klinkt wel mooier met een streepje ertussen e :)
- en de "vanaf" heb ik vervangen door "om", 't is wel waar wat je zegt, 't is wel de bedoeling dat ze op tijd zijn! (of bridezilla komt nog naar boven!)

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik23-2-2012 12:09:22

Heel mooi hoor Melissa,ik zou ook wel gaan voor het tweede rijmpje zo weet je zeker het aantal gasten hé

Nu heb ik ook weer wat inspiratie voor onze uitnodiging want vind het heel goed!!

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik23-2-2012 12:17:11

Ik zou ook gaan voor 'Of jullie al dan niet komen, hadden wij graag voor 20 juli vernomen.''

Ik zou 'dansfeest' eventueel vervangen door 'avondfeest', dat klinkt toch al meer alsof er ook iets te eten gaat zijn.

En ik weet dat ik in de minderheid ben, maar wij gaan er alleszins geen rijmpjes over envelopjes opzetten. Ik vind het niet zo beleefd om naar geld te vragen, het komt een beetje inhalig over. De meeste mensen weten wel dat als je naar een trouw gaat, dat je dan best iets meebrengt, en dat als er geen cadeaulijst ligt, dat de mensen dan graag geld willen. Maar ik weet dat veel mensen hier het geen probleem vinden om dit op de envelop te zetten.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik23-2-2012 12:33:26

Ik zou dansfeest zeker niet vervangen door avondfeest. Dat impliceert naar mijn mening een "volwaardige maaltijd" (zonder afbreuk te willen doen aan de halpjes hé, niet verkeerd opnemen aub). Maar ik denk dat mensen een verkeerde verwachting gaan hebben dan. Je kan ze beter aangenaam verrassen door toch iets om te eten te serveren dan de vrewachting te wekken dat ze een diner aan tafel gaan krijgen dat er dan niet is. Vind ik.

Voor de bevestiging zou ik ook gaan voor het eerste alternatief. De meeste mensen zijn sowieso al een ramp in het bevestigen... En naar een envelopje vragen vind ik vandaag de dag perfect verantwoord. Ik kan me echt niet voorstellen dat er nog mensen zijn die daar aanstoot aan nemen.

Je bent alleszins goed op tijd om te bestellen :-)

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik23-2-2012 12:52:52

Hey

Wij hebben duidelijk gemaakt dat ons feest enkel met hapjes is door te vermelden: "Graag nodigen wij jullie uit op ons avondfeest voor een dansje en een hapje!"

Ons ontwerp is pas sinds gisteren volledig klaar. Ik ga de mijne deze week nog bestellen en dan kunnen ze binnen 14 dagen de deur uit! Strak, maar nog net mooi op schema ;)

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik23-2-2012 13:12:30

Dat dacht ik ook Gitte, ik had eerst 'avondfeest' maar achteraf verandert naar dansfeest..
De gasten worden uitgenodigd om 17h30 dus 's middags zullen ze zeker al iets gegeten hebben en 's avonds met de broodjes en desserts denk ik niet dat er iemand met honger naar huis zal gaan...en dat is dan een leuk extraatje omdat ze eigenlijk helemaal niet weten wat er 's avonds nog te eten valt..

Eline, ik begrijp wel wat je bedoelt ivm het envelopje..Ikzelf ben er,eerlijk gezegd, ook niet echt een voorstander van. Maar ik moet wel zeggen dat ik ooit eens naar't huwelijk van vrienden geweest ben en zij hadden ook niks van cadeautip op de uitnodiging gezet en hebben van ruim de helft van hun gasten bloemen gekregen...en verder niks...
Ok, je nodigt de mensen uit omdat je graag wilt dat ze erbij zijn, en niet voor de cadeaus! Maar het hoort er toch een klein beetje bij....eerlijk gezegd, ik zou verlegen zijn als ik naar een trouw zou gaan met enkel een bloemeke om af te geven...
Hun huis stond VOL, maar dan ook echt VOL...en ze hebben echt veel bloemstukjes ook gewoon weggegeven omdat ze er geen plaats voor hadden...(triest eigenlijk e).
En ik wil het eigenlijk niet riskeren om een huis vol bloemen te hebben, ik vergeet ze toch water te geven!
Maar ik denk ook wel dat er niet veel mensen zijn die het 'erg' vinden om te vragen naar een envelopje...tenslotte steek je er zelf nog altijd in wat je zelf wilt...een cadeau of bloemen kosten ook gauw handen vol geld..

En ja, we zijn inderdaad mooi op tijd met onze uitnodigingen, mijn ventje zit er enorm achter dat ik die op tijd moet af hebben
Wij trouwen nu ook in de verlof periode, dus is het mss wel handiger dat mensen een beetje vroeger weten dat ze ergens uitgenodigd zijn...Ok, een reis zullen ze er niet voor verleggen maar mss die 'geplande' uitstap wel...Ach ja...volgens 'den diene van mij' moeten ze volgende week overal in de bus zitten!

Oja..en ook bedankt voor de complimentjes over m'n uitnodiging...
**vind ik leuk** hihi...

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik23-2-2012 13:47:02

Amai, daar verschiet ik wel van dat mensen enkel bloemen meebrengen. Niets tegen bloemen, maar wij vertrekken na onze dag voor een tijdje op reis, dus daar zouden we weinig aan hebben :) Ik zou ook nooit enkel een bloemetje meebrengen! Enfin, bij ons zit de schoonfamilie er ook wel achter dat we het rekeningnummer doorgeven, we gaan dat misschien op de site zetten.

Avondfeest is dan ook niet zo ideaal... lastig toch he? Misschien zou ik er dan toch 'dansfeest met hapjes' of zoiets van maken, zodat mensen niet met een volle maag toekomen. Maar zoals het nu gaat kan zeker ook.

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik23-2-2012 14:31:54

't Is inderdaad niet makkelijk eh...
Ik ben allesinds blij dat ze zo goed als klaar zijn en dat ik dat ook weer mag 'wegvinken' op mijn ToDo lijstje! Hihi...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info