Terug naar overzicht
Ik weet het, ‘t is nog even, maar ik pieker me nu al suf over de tafelschikking en dan vooral over de eretafel…
We hebben 2 dochters, dus wij zijn sowieso al met 4… Dan wilden we er de getuigen met partner bij, dan zijnwe met 8… en daar begint het probleem. We hebben ronde tafels van 8 personen gevraagd en dat komt dus goed uit, ware het niet dat mijn getuige mijn papa is… en daar wringt het schoentje, want mijn partner vindt het niet kunnen dat mijn ouders bij aan de eretafel zitten en zijn moeder met partner dan niet… en dan is er nog zijn stiefvader met partner… en waar stop je dan, je hebt dan ook nog zijn vader met partner…
Ik kan toch onmogelijk van een tafel van 8 personen er een van 14 maken???
Ik heb veel zin om een tafel te maken met alle ouders en ons ergens anders te zetten, kunnen zij gezellig samen een eretafel vormen zonder ons!Pff, de miserie begint :(
Hoi Elli,Eerlijk gezegd vind ik het ook niet kunnen dat jouw ouders wel bij jullie aan tafel zit en zijn ouders niet. Dit heeft (vind ik) niets te maken met het feit dat jij jouw papa als getuige hebt. Ik persoonlijk zou de eretafel wel groter maken, ik denk dat dit in de meeste gevallen toch gedaan word. Maar jullie moeten natuurlijk samen beslissen wie jullie al dan wel of niet aan jullie tafel willen.pffff... ik zie der al tegen op om aan mijn tafelschikking te beginnen :-)Groetjes
Ik heb een voorlopige tafelschikking gemaakt en aangezien mijn schoonouders gescheiden zijn en niet meer overeenkomen was hen bij ons zetten sowieso geen optie. Zij zitten elk bij hun vrienden/familie aan een andere tafel. Ik vond het dan ook niet kunnen dat mijn ouders wel bij ons zouden zitten omdat dat alles dan ook nog eens zo onderstreept en pijnlijk zou zijn voor mijn schoonouders. Allemaal aan 1 tafel gaat écht niet. Dus wij zitten samen met onze getuigen, mijn vriend zijn 2 broers en schoonzussen en mijn 2 beste vriendinnen. Onze tafel zal er zo een van 12 zijn, de rest is van 8. Ookal is je papa jouw getuige, ik vind ook dat ofwel alle ouders bij jullie moeten zitten (dan heb je de klassieke eretafel) ofwel hen aan een aparte tafel met familie zetten. Ik hoor meer en meer dat het laatste steeds meer en meer gedaan wordt. Ik heb dan ook aan mijn ouders gevraagd of ze daar iets mee inzaten en ze vonden het prima om bij vrienden te zitten. Moeilijke evenwichtsoefening he. Succes ermee!
Hey Elli,Wij beginnen volgende week aan deze opdracht, dat zal ook nog een zware dobber worden ook al hebben we geen familieruzie's in de familie (gelukkig).Wat wel al vaststaat is dat er bij ons geen ouders aan de eretafel zitten, dit word blijkbaar minder en minder gedaan en in overleg met hun hebben we dit besproken.Het is voor ons leuker om getuigen en dichte vrienden aan de eretafel te hebben en de ouders ook bij hun vrienden te zetten.Zou zeggen nog veel succes en hopelijk komen jullie eruit.GroetjesJoeri
voor de eretafel kan je toch een grotere tafel vragen???
Bedankt voor jullie reacties, ik denk idd dat ik zal afzien van mijn ouders bij aan de "eretafel" te hebben, ook al is mijn papa mijn getuige, ik zal er met hen over praten of ze daar iets tegen zouden hebben.Want een grotere tafel kan misschien wel, maar een vrolijke boel zou het volgens mij niet worden met zijn mama en huidige partner en zijn stiefvader met huidige partner die eigenlijk niet echt goed overeenkomen en dan daarbij ook nog eens zijn vader met huidige partner...ik zat te denken om als oplossing gewoon kraslotjes te laten maken en het lot te laten beslissen wie bij wie aan tafel zit, maar met alle ruzies in de familie kan dat ook al niet :(Er gaan hier nog heel wat slapeloze nachten aan vooraf gaan vrees ik!
Hey, Wij hebben een eretafel van 22 personen... Ouders en broers en zussen....Dus ik denk dat een eretafel die wat groter is dan 8personen geen probleem kan vormen....groetjes!
wij zitten met het geval dat zijn ouders zijn gescheiden ...- mijn ouders zitten bij de familie (jongeren misschien aparte tafel met eventueel de zussen van mijn vriend + mijn vriend heeft maar 1 neef) - de familie van zijn moeder - de familie van zijn vader - enkele tafels van werk-collega's - buren - verdere kennissen - en wij met de vrienden ... er zijn er sommige die elkaar niet kennen dus dan kennen ze toch al zeker ons :)