Terug naar overzicht
De correct notatie voor een IBAN is in groepjes van 4 karakters met spatie tussen. Je kan er IBAN voor zetten voor de zekerheid maar als ook de BIC vermeld is, is het mss ook duidelijk genoeg zonder?
ik zou het gewone rekeningnummer zetten. is het makkelijkste
Heb je ook buitenlandse gasten of niet? Als je buitenlandse gasten hebt, is het praktisch om IBAN en BIC te vermelden om bankkosten te vermijden. Als iedereen gewoon een Belgische rekening heeft, is het niet nodig en kan je net zo goed de traditionele manier om het rekeningnummer weer te geven gebruiken.Als je het IBAN formaat gebruikt hebt, moet je dat toch gezien hebben dat je nummer met letters begint (BE12 3456 7890 1234)? Als je enkel de letters hebt weggelaten, is het rekeningnummer fout. Voor het denkbeeldige rekeningnummer hiervoor is de juiste traditionele weergave 345-789012-34. Als je twijfelt, kijk dan even op je rekeninguittreksels, want niets zo vervelend als een verkeerd rekeningnummer op je uitnodiging.Als je besluit om voor het IBAN formaat te gaan, moet je er in principe de BIC ook bij vermelden.
als je gewoon BE voor je iban nummer zet met spaties er dan tussen.. dan is dit wel oké denk ik.. en duidelijk voor de mensen! Ik kijk ook altijd naar het nummer en laat gewoon de twee cijfers na BE weg zo bekom je het gewoon rekeningnummer...
Klopt wat ze hier zeggen, met een IBAN alleen ben je niets. Dan moeten je gasten toch nog zelf het BIC nummer opzoeken (als er buitenlandse gasten zijn)
BE12 3456 7890 1234is voor binnenlandse (beglische gasten) voldoende, heb je toch geen bic nodig? enkel als je buitenlandse gasten hebt deze erbij vermelden.en ofwel kies je idd voor de 7cijfers en de "oude" manier 345-789012-34ofwel voor de IBAN en daar horen de eerste vier "BE12" volledig bij natuurlijk hé.
Bedankt voor de goede raad, meisjes!Aangezien er geen buitenlandse gasten zullen zijn, gaan we voor de IBAN nr. zonder BIC en zonder de aparte vermelding IBAN. Nog veel voorbereidingsplezier