Nu Online
Momenteel zijn er 632 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

advies nodig - slootjenshoeve

5-8-2006 23:15:55
Hallo allemaal,

Wij zijn al een tijdje (toch al een dikke week) opzoek naar een zaal. Kasteel Fruithof in Boechout was tot nu toe mijn favoriet maar mijn partner is niet gewonnen voor het feit dat de dansvloer in de (overigens marmeren)inkomhal is.

Nu zijn we vandaag gaan kijken in de slootjenshoeve in Berlaar. we zijn er alle twee van in de wolken. Het ligt mooi in het groen, een romantische oude hoeve, mooie zaal, prachtige schuur. MAAR ... De zaal zelf is niet heeeeeel groot. Met z'n 120 gaat het gezellig vol zitten. En ik denk dat het dan wat druk gaat worden als je er dan ook nog een dansvloer bouwt. Bovendien zit je dan met je tafels kort op de dansvloer en kan je volgens mij ook niet gezellig converseren met al die muziek.

Nu is er een prachtige schuur waar je het dansfeest kan houden later op de avond (er staan daar ook een aantal tafels en stoelen en een paar hapjes voor diegene die enkel op de dansavond komen). De schuur ligt op 10m van de feestzaal. Maar ik weet niet goed hoe dat dan moet. Je hebt dan twee plaasten, de ene waar het diner was en dan de schuur waar gedanst gaat worden. Ik heb schrik dat dat de sfeer wat gaat breken.

Heeft er iemad goede raad want ik ben eigenlijk totaal de kluts kwijt. Ik weet niet goed wat ik ermee moet doen. Ik hoop zelfs dat de uitleg eem beetje duidelijk is.

Is er ook iemand die al ervaring had met de slootjenshoeve? Of met de traiteur "De Merode" uit Duffels? Of met een locatie waar feestzaal en dansplaats op twee verschillende plaasten zijn?

Greet, een beetje pips

Greet
2-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1137

carry
18-8-2007
 Meld misbruik6-8-2006 9:52:49

Hallo Greet,
Wij zijn ook gaan zien, naar de slootjenshoeve en ik was er helemaal weg van!!!! Supergezellig. Maar...... Wij hadden een avondfeest van 180 man en dus viel onze droom int water. Ik zag dit opsplitsen na het avondfeest niet echt zitten omdat we met een redelijk oud publiek zitten. Maar als je met veel jongeren zit of met mensen die dit niet erg vinden om later in de schuur te gaan zitten zou ik zeggen DOEN! Het zal in ieder geval een prachtig feest worden. Met hoeveel doen jullie je avondfeest. Hebben jullie mensen die jullie achteraf specifiek uitnodigen om te komen dansen? Dan is dit verhuizen zeker geen probleem vind ik. De sfeer zal zeker eventjes breken, maar aan jullie om deze er terug zo snel mogelijk in te brengen. Voorzie dat de ouderen mensen toch wel een zitplaats hebben als je deze wil houden op het dansfeest.(wij doen ons avondfeest in Den Ast in kampenhout, ook de moeite, kijk is naar de site)
Groetjes Carry

Nathalie
15-9-2007
 Meld misbruik6-8-2006 11:40:50

Hoi Greet,

nadat we de tip van carry hadden gelezen over de Slootjenshoeve, zijn we gisteren gaan kijken. Prachtig kader en het leek ons helemaal geen probleem om het dansfeest in de schuur te houden, daar kunnen ook een aantal tafeltjes staan voor de ouderen op het feest. Wat ons heeft doen nee zeggen tegen de slootjenshoeve, was de traiteur. Zijn kaart was behoorlijk speciaal en wat ons betrof gewoon te duur voor wat hij aanbood.
We zijn thuis gekomen en hebben direct onze andere optie vastgelegd: Lindenhof in Baal (Tremelo). Heel vriendelijke uitbaatster, vorige feesten waren super in orde, betaalbaar, prachtige tuin...

Veel succes met je zoektocht!

Nathalie.
15/09/2007

Greet
2-6-2007
 Meld misbruik7-8-2006 10:47:15

Hi,

Bedankt voor het advies, maar we zijn er nog niet helemaal uit. We krijgen niet zo'n positieve feedback van de ouders. En zelf twijfelen we ook wel een beetje. We weten niet zo goed of we wel een dansfamilie hebben.

En eerlijk gezegd begint dat hele familie gedoe me wel een beetje tegen te steken. Wij willen vooral veel plezier met onze naaste familie en goede vrienden. We hadden het dan ook graag gezellig en intiem gehouden. Maar spijtig genoeg zijn de tantes en de nonkels in het voordeel qua hoeveelheid. Ze zijn met zo'n 80! We weten dus niet goed wat we daar mee moeten aanvangen.

Greet

carry
18-8-2007
 Meld misbruik7-8-2006 13:47:53

Hallo Greet,
Met Carry terug hier. Wij zaten ook met dat probleem. Veel tantes en nonkels langs de kant van mn ventje, en ook bij ons waren de ouders niet zo tevreden over de slootjesnhoeve om dezelfde reden als bij u. Ik ken je gevoel en dit is echt niet fijn, als je iets ziet dat je echt graag wil maar je krijgt de andere kant niet mee is dat heel spijtig. Ook bij mij heeft het de keel uitgehangen, zelfs zover dat ik gewoon met mn ventje int buitenland wou trouwen, zonder iemand erbij! Maar ik zou mn familie en vrienden niet kunnen missen die dag! Dus ik ken je gevoel en wil je een hart onder de riem steken. Dit gaat echt wel over als je een zaal hebt gevonden waar je je allemaal goed bij voelt.
Veel succes, laat iets weten als je een zaal hebt gevonden.
Kijk is op de site www.denast.be is ongeveer een 25min van Berlaar een heel gezellige zaal. Kan een avondfeest worden gehouden voor 180 man. Is geen hoeve zoals de slootjenshoeve maar een oude brouwerij. Het plafond is wel zoals in een oude schuur, echt knap.
Wanneer trouwen jullie?

Groetjes Carry
18-08-2007

Greet
2-6-2007
 Meld misbruik11-8-2006 17:14:18

Hi Carry,

Je slaagt de nagel op de kop. Komen wij heel enthousiast thuis van de slootjenshoeve en dan direct die kritische commentaar ... da's echt niet plezant. We zijn gisteren naar de Hortensiahoeve gaan kijken. Mooie zaal en mooi kader maar ook een heel mooi prijskaartje. Morgen gaan we naar Hof ter Delft en Hof ten Damme. Ik hoop dat dat iets wordt, anders zijn de feestzalen dichtbij een beetje OP en moeten we verder van huis gaan zoeken.

Ik heb ook wel het gevoel dat als de zaal gekozen is dat dan een groot deel van de stress en onenigheid weg valt.

Alleen de datum nog!? Wij zouden graag in Juni trouwen. Voordat het vakantie is. Ik zie me dat toch niet doen hoor, op vakantie gaan voor het trouwfeest! Maar we zijn flexibel qua datum. Nu denkt de familie zich te mengen in de keuze van de datum. Dat gaat ze echt niet lukken hoor. Ben ik absoluut op tegen. Ze beginnen te zagen over de blokperiode in Juni. Persoonlijk vind ik dat als je dat een jaar op voorhand weet dat je dat rustig kan inplannen in je schema. Of niet soms?

Hoe staat het met jou voorbereidingen?

Groetjes Greet
Juni 2007

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info