Nu Online
Momenteel zijn er 290 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

:'(

26-2-2012 8:26:02
Gisteren moest normaal een mooie dag worden, de zelfgemaakte - en al zeg ik het zelf mooie - uitnodiging gebracht naar mijn ouders..... Ik was benieuwd naar hun reactie en kreeg er alle lof over maar dan zegt mijn moeder opeens "ik ga niet kunnen komen naar je trouw", ik kon het bijna niet geloven en had het totaal niet zien aankomen. Ze heeft wel een slechte gezondheid maar ik stelde voor dat ze dat tussen de kerk en de receptie bij mij thuis kon rusten/slapen. Of stelde ik voor "doe enkel de kerk", echt ik heb vanalles geprobeerd. Maar dan somde ze andere redenen op "het is te ver" (zij woont in Oost-Vlaanderen/ik in West-Vlaanderen), het is te emotioneel, ..... Op den duur kreeg ik de indruk dat ze niet WILDE komen. In mijn jeugd heb ik al altijd een moeder gehad die nooit veel over had voor me, later hebben mijn zus en ik het contact dan enkele jaren verbroken. Sinds 3 jaar hadden we opnieuw contact en kreeg ik de indruk dat ze alles goed wilde maken (ging bv naar de geboorte van mijn zus haar 1ste kindje) maar nu het mijn toer is, hup, opnieuw weinig over voor haar kind. Ik zei haar dan "mama, dat is voor mij dé dag van mijn leven en ik wil je er graag bij" en ze zei "maar zie da ik daar wegdraai van de emoties, dan moet de ambulance komen en ga ik gans je dag verbrotten". Echt bruidjes en bruidegompjes, ik kan het maar niet van me afzetten, tis alsof ze gewoon niet wil komen en dat het weer de zoveelste ontgoocheling is. Maar uiteten gaan met mijn vader, dat lukt dan wel allemaal, heel raar. Kzou misschien niet zo mogen denken, maar ergens heb ik iets van "als ze niet komt, hoeft t contact niet meer voor mij" want heb echt geen zin in een eenrichtingsverkeer.

Liefs, een droevig bruidje die graag jullie mening weet, zie ik het juist of verkeerd? Jullie mogen t gerust zeggen....

Veronique
16-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1777

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik26-2-2012 8:42:15

Kunnen ze dan eventueel niet bij jullie overnachten of ergens in de buurt als de afstand te ver is voor haar!?
Het zou idd niet leuk zijn als ze zou wegdraaien en de ambulance moet komen maar hoe groot zie je zelf die kans? Je kan haar mssn zeggen dat je het minder erg zou vinden dat dat ze NIET komt? Komt je papa dan?

Ik begrijp je zeker wel hoor want zelf heb ik totaal geen contact meer met mijn vader. (en dit zal ook nooit meer gebeuren)
Persoonlijk begrijp ik dus wel dat je zegt dat het niet van één kant kan komen en ik zou dit ook wel op een normale manier zeggen! Weet ze hoe jij en je zus zich voelen bij jullie kindertijd?

Kop op meid en laat de moed niet zakken.

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik26-2-2012 9:11:37

... vind ik niet leuk ... voor jou!!
Weet niet goed wat zeggen.
Dan ben je de "gelukkige" die haar mama nog heeft en dan heb je dit voor...
Sterkte!

Kelly
8-6-2012
 Meld misbruik26-2-2012 10:12:12

Ooooooh, zoo erg! Ik begrijp je volledig!
Ook ik heb nooit een goede band met mijn ouders gehad, heb ze ook verschillende jaren niet gezien en heb nu sinds 2 jaar terug contact met hun. Ook mijn moeder sukkelt met haar gezondheid door een verkeersongeval enkele jaren geleden maar ze zal alles doen wat ze kan om erbij te zijn.
Moest mijn moeder zo reageren als de jouwe, dan zou het voor mij ook allemaal niet meer moeten.
Kan je mss je vader niet vragen om eens met haar te praten? mss dat dat wel helpt?
Btw: ben jij zo vroeg met je uitnodigingen of ben ik gewoon te laat? Ik dacht ze pas in april uit te delen...

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik26-2-2012 10:23:55

Dit is inderdaad heel erg. Hoe is het contact met je vader? Misschien kan je er met hem eens over praten?

Mijn vriend heeft ook geen contact meer met zijn vader,we hebben bij de geboorte van onze oudste nog een geboortekaartje gestuurd maar is ook niet geweest. En nu hebben wij wel zoiets,het is hij die alles mist van zijn kleinkinderen,onze kinderen weten toch niet beter...Het is misschien niet helemaal hetzelfde maar je moet aan jezelf denken en je conclusie trekken..
Het is misschien hard maar het gaat je moeder zijn die alles mist en als jij er alles aan gedaan hebt om ze toch te laten komen moet je toch proberen om je erover te zetten en nog te genieten van de periode voor je trouw en zeker van je dag zelf!! En maar denken aan de mensen die er wel voor jou zijn!!

Toch veel sterkte hoor want makkelijk is het zeker niet!!

Gwen
21-4-2012
 Meld misbruik26-2-2012 10:27:07

Hey,

Ik vind het echt heel erg voor jou! Zelf heb ik een heel goede band met mijn mama en ik kan me niet voorstellen hoe hard zoiets moet kwetsen als ze niet naar DE dag van je leven wil komen
Als je alle contact met je mama gaat verbreken ga je hier achteraf dan geen spijt van krijgen?
Ik zou zeker proberen uit te leggen dat ze je hiermee enorm veel pijn doet!

Sterkte!

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik26-2-2012 10:31:38

Wat afschuwelijk! Groot gelijk hoor dat je hier heel teleurgesteld over bent. Hopelijk raken jullie er toch nog uit. Kan je zus met haar praten, of je vader, of iemand anders van de familie?

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik26-2-2012 13:18:06

Goh, ik weet niet goed wat zeggen!
Zo erg voor je! Vooral als je zegt dat je nooit een goede band had, en dat het nu beter was... Je kreeg dan goeie hoop ...
Misschien er nog eens over praten, misschien met je zus ofzo, als dat helpt?
Kan er niemand anders tot haar door dringen?
Maar anderzijds, als ze toch tegen haar goesting moet komen... Is ook niet fijn voor je hé!
Nu ja, je mama er niet bij hebben op je trouw, dat is verschrikkelijk.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik26-2-2012 16:08:41

mja een scheiding van ouders kan ook zo iets teweeg brengen ... zie maar naar mijn vriend. zijn moeder zou nu wel komen, mag ook een vriend meebrengen zodat ze niet alleen is. maar de vader ligt in ambras (ook de beide families met elkaar) en zei overlaatst tegen zijn zoon dat hij niet wil komen voor ruzie te vermijden. wij willen gewoon iedereen erbij! maarja volwassen doen voor 1 dag ligt bij hun blijkbaar ook moeilijk?!

in de familie heb ikzelf al eerder situaties meegemaakt zoals de jouwe ivm een nonkel van mij ... echt niet fijn! is er niemand die volwassen genoeg is om jouw verhaal te horen en dat verhaal van je mama misschien kom je zo tot een oplossing?

Elsie
4-5-2012
 Meld misbruik26-2-2012 19:39:24

Héél erg. Op de duur zal je je erbij moeten neerleggen dat geen contact nog gemakkelijker is en minder kwetst dan dit eenrichtingsverkeer ... Ik ken dit verhaal. Gelukkig is alles bij ons wel goedgekomen na jaren maar vergeten is het bij mij zeker niet ...

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik27-2-2012 17:28:03

Idd, Elsie...

Ik ben ook genoeg gekwetst geweest door mijn moeder en ik hem samen met mijn toekomstig ventje beslist dat het beter is gewoon niets meer te slikken en te zeggen van 'Het hoeft niet meer voor ons!'
En het spaart ons heel wat energie en verdriet, al zal er diep van binnen altijd wat knagen hoor.

Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik27-2-2012 19:12:20

Das waar Tiffanie en andere bruidjes, je moet op den duur een streep trekken, hoe pijnlijk t ook is, maar ze moeten ook niet blijven sollen met ons he, vergeten doe je het gewoon toch nooit meer.
Sommige van jullie hebben voorgesteld om iemand van de familie te laten optreden: ik heb dit zowel aan mijn vader als aan mijn zus gevraagd, maar ook zij vangen bot, dus dan weet ik ook hoe laat het is he.
Ik wil jullie allen bedanken voor de steun, doet me echt veel deugd want heb al veel traantjes gelaten.
Liefs, Vero

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik27-2-2012 20:25:17

Hey Vero,

Kop op e meid! We moeten idd niet met ons laten sollen maar zoals hier ook al geschreven is...het is je moeder die je dag moet missen!

Maak er maar een héle fijn dag van en laat het niet aan je hartje komen.

Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik28-2-2012 6:34:17

Merci voor je lieve woorden Saskia en om op je vorig berichtje te antw: we hadden zelfs al en hotel geboekt voor haar, met zelfs een overnachting ervoor zodat ze rustig kon toekomen enz, meer konden we echt nie doen.

Dank je wel

Liefs, Vero

tamara
30-3-2012
 Meld misbruik4-3-2012 16:23:27

hier is het niet mijn moeder die dwarsligt, maar wel de oudste broer van mijn vriend, hij komt niet omdat hij niet overeenkomt met de vrouw van hun jongste broer.

en hun grootmoeder verandert constant van gedachte, wel, niet , wel, niet en gewoon de reden: ze gaan mijn rolstoel niet meepakken, we eten te laat, tgaat allemaal te lang duren.

mijn vriend heeft al geen grote familie, vind het erg jammer voor hem. ik heb geprobeerd om de brokken te lijmen met als resultaat dat ik werd uitgekafferd door de telefoon door mijn vriend zijn oudste broer.

tja allemaal erg moeilijk, maar mijn vriend zegt "kheb ze er dan liever niet bij, dan dat ze ruzie maken op onze dag"

nu komt zijn oudste broer morgenochtend langs (als ik niet thuis ben) om raad te vragen aan mijn vriend ivm de trouwdag... ben benieuwd

tamara
30-3-2012
 Meld misbruik11-3-2012 23:10:47

mijn schoonbroer is langsgeweest...hij komt toch samen met zijn gezin.
hij zal gewoon niet te dicht aan tafel zitten met de andere.

grootmoeder weet nog altijd niet wat gedaan...we zien wel, afwachten dus

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info