Nu Online
Momenteel zijn er 268 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ringen geven op Stadhuis

27-2-2012 8:12:48
Hey iedereen,

Aangezien wij alleen voor het stadhuis trouwen, geven wij onze ringen op het stadhuis.
Maar nu was mijn vraag hoe dit in zijn werk gaat.
Worden de beide ringen aan 1 getuige gegegen of worden ze verdeeld onder de getuigen?
Heb hier eigenlijk geen ervaring mee en heb ook nog maar 1 keer een trouw in een stad/gemeentehuis gezien :-)

Kan er iemand vertellen hoe dit in zijn werk gaat? :-)

alvast bedankt
Groetjes
Joeri

Joeri
28-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 909

wendy
16-6-2012
 Meld misbruik27-2-2012 8:19:17

Hey Joeri,

We trouwen ook enkel in het stadhuis en wij dachten de ringen te verdelen onder onze 2 petekindjes...

Groetjes

sofie
23-6-2012
 Meld misbruik27-2-2012 8:26:41

Hallo,
Ik denk dat je ze misschien beter samen houdt ( de ringen )..
Dus ofwel kies je voor een getuige die ze neemt..
Ofwel kies je voor een bruidskindje..

heidi

Meld misbruik27-2-2012 9:38:24

mijn zus is vorig jaar getrouwd, zij gaven ook de ringen in het gemeentehuis maar voor dat de plechtigheid begon moesten ze deze op een zilveren schoteltje leggen...eigenlijk wouden ze dat hun zoontje de ringen gaf maar dit mocht niet...
maar ik denk dat dit van gemeente tot gemeente afhangt...

shalane
21-6-2013
 Meld misbruik27-2-2012 10:27:16

Mijn vriendin is vorig jaar getrouwd en ik was de getuige. De getuige had elk één ring, we moesten plaats nemen naast het koppel. Ik moest de ring bijhouden die mijn vriendin aan haar partner moest geven, niet haar ring dus!

Ann
28-9-2012
 Meld misbruik27-2-2012 11:07:08

Hier zullen de ringen of door de getuigen of door ons enige nichtje gegeven worden. We zijn er nog niet uit...

frida
6-2-2010
 Meld misbruik27-2-2012 11:11:21

Hey, wij zijn eerste voor de wet getrouwd en pas 5 maanden later voor de kerk. Maar we hebben de ringen aan gedaan in het gemeentehuis. Mijn man had ze in een mooi doosje in zijn binnenzak.Hij heeft ze ook afgeven!

Groetjes

Ilse
5-5-2012
 Meld misbruik27-2-2012 13:02:39

Onze ringen worden afgegeven door onze moeders. Ik had dit ooit eens ergens gelezen en vond dit wel ontroerend en eens iets anders....

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik27-2-2012 18:54:41

Bedankt voor de reactie's iedereen, we zijn al een stukje wijder geworden. We zullen het nog eens bespreken hier :-) Groetjes Joeri

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik28-2-2012 10:11:49

joeri, jullie trouwen in a'pen stadhuis denk ik me te herinneren ?

daar laten ze jullie vrij, ze vragen bij het binnenkomen de dag zelf wie de ringen heeft.
wij hadden mijn metekindje als bruidsmeisje gevraagd en zij had het doosje met de ringen vast. We hebben daar wel geen 'paté' rond gedraaid met apart kussentje of wat dan ook, ik heb haar gewoon het doosje van de juwelier gegeven.

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik28-2-2012 11:15:32

hey Brenda,

Bedankt voor de info.
We hadden bij de huwelijksaanzegging wel al moeten doorgeven of we de ringen gingen geven in het stadhuis zodat dat hoofdstukje zeker niet werd overgeslagen :-)

Groetjes
Joeri

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...