Nu Online
Momenteel zijn er 657 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodigingen meer dan 1500 euro voor 130????

27-2-2012 13:53:33
amai ben verschoten van onze offerte we hebben zelf een uitnodiging ontworpen en voor 130 stuks zouden ze meer dan 1500vragen is mss wel heel duur wil zeker niet van ontwerp wijzigen dus mss andere drukker ???

ellen
19-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 23 | Gelezen: 1948

Tania
14-7-2012
 Meld misbruik27-2-2012 13:58:41

Ik zou ook eens bij een andere drukker gaan kijken als ik jou was, is wel héél erg duur hoor!!!

Lieselotte
4-8-2012
 Meld misbruik27-2-2012 14:02:57

Zeker en vast andere drukker!!!
Dat is echt overdreven veel.
Wij laten onze uitnodigingen drukken bij AVA
echt heel mooi, voor ongeveer 400€ voor 160 uitnodigingen,
met foto en 2 wisselteksten inbegrepen (receptie/feest/beiden)

Jullie hebben wel een eigen ontwerp, ik begrijp dat je daar niet van wilt afwijken.
Maar dan nog zou dit toch veel goedkoper moeten lukken, daar ben ik echt bijna zeker van!

Succes nog!

grtjs!

Silke
5-5-2012
 Meld misbruik27-2-2012 14:08:19

Andere drukker proberen, dat is echt enorm veel.

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik27-2-2012 14:09:34

Amaai !
Tenzij jullie speciale ontwerpen hebben met zilverdraad en gouden lettertjes?

Als jullie de "gewone" uitnodigingen hebben, kan je best eens kijken op Belarto.be, daar staan de prijzen bij... En als je inlogt en een drukkerij in jouw buurt kiest, kan je ook de drukkosten al zien. (Je hoeft daarom niet te bestellen, maar dan heb je een idee).
Natuurlijk zal er misschien nog iets bijkomen voor extra rondes bij verbeteringen, meerdere soorten (vb receptie allee, daggasten, ...).

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik27-2-2012 14:11:29

Ehm, in wat voor vorm en op wat voor papier is dat wel?

Wij gaan onze uitnodigingen laten drukken bij zwartopwit.be, ze hebben een aantal servicepunten waar je terecht kan als je liever niet online bestelt. Om een prijsvoorbeeld te geven: stel dat je een grote vierkante uitnodiging wil, toch één van de moeilijkere formaten, op hun meest luxe papier, dan betaal je 140 euro voor 250 stuks. Ik zou zeker eens bij hen of een andere drukker informeren.

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik27-2-2012 14:16:39

Hoi Ellen,

Wij hebben ook een eigen ontwerp laten maken en betalen voor 60 uitnodigingen 758 EUR. Ik moet hier wel bijzeggen dat de enveloppen speciaal voor ons moeten gemaakt worden omdat de uitnodiging een bijzondere afmeting heeft. Er wordt ook een speciale manier van drukken toegepast. Ik heb op het internet maar 3 bedrijven in België gevonden die dat konden. Wij wilden iets heel bijzonders en hebben dat dus ook gevoeld in de prijs :)

Hopelijk vind je iemand die jullie droomuitnodiging goedkoper kan drukken!

Liefs,

Nathalie

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik27-2-2012 14:17:21

inderdaad heel dure uitnodigingen.
Wij hebben voor 75 uitnodigingen 53 euro betaald zonder enveloppe.

De uitnodiging is ontworpen door onze fotograaf.

groetjes

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik27-2-2012 14:26:54

Wij zullen rond de 300 euro zitten voor een 80-tal uitnodigingen, enveloppen en kleine kaartjes bij!(receptie, suite, avondfeest, dansfeest) Ook een eigen ontwerp.(dit was wel gratis omdat ze nog niet lang bezig zijn)
Méér geld wou ik echt niet geven voor iets wat de meeste mensen gewoon in de vuilbak zwieren.

Het kan dus echt veel goedkoper!
Van zwartopwit heb ik ook al veel goeds gehoord dus mssn daar is kijken.

Jontje
20-7-2012
 Meld misbruik27-2-2012 14:27:12

amai dat is inderdaad wel heel duur!
Wij betalen voor 220 aankondigingen en dan nog eens 200 kaartjes (receptie of avondfeest) rond de 600 euro.

groetjes

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik27-2-2012 14:38:42

Wij betalen een 200 EUR voor 90 uitnodingen, incl. enveloppen én eigen ontwerp. X

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik27-2-2012 14:49:17

onze oorspronkelijke uitnodigingen hadden ook zo een dure prijs :-( dit vonden wij echt te veel. Wij zijn van drukmethode veranderd ( geen letterpress meer) en nu de huidige berekening valt veel beter mee, we gaan niet meer voor speciaaldruk en dat scheelt veel ( gaan het ook proberen via zwart op wit)

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik27-2-2012 15:29:25

Wij hebben 430 euro betaald voor een totaal van 113 uitnodigingen, incl. enveloppen, en in 6 versies...

Dus ik zou eens naar een andere drukker uitkijken...

ellen
19-5-2012
 Meld misbruik27-2-2012 16:18:12

Het is geen gewone vorm en bestaat uit drie stuks plus enoloppe niet mee gerekend
mss is dat gewoon zo duur door die vele zijkanten en afrondigen enz

hopelijk geraak ik er uit want heb nog maar 81dagen en dan is het al zover en nog geen uitnodiging

Elke

Meld misbruik27-2-2012 17:12:07

Dat is wel heel veel geld voor uitnodigingen.
Maar ik weet uit ervaring met de zaak dat je bij een paar verschillende drukkerijen moet horen, want de prijs verschilt soms echt veel.

Succes!

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik27-2-2012 17:38:05

Wij hebben iets van een 700 € betaald voor een 250 -tal uitnodigingen.

Als ik dat hierboven lees, is dat precies ook veel....

iris
30-6-2012
 Meld misbruik27-2-2012 20:08:14

Als ik hoor afwijkende vorm, dan betekent dit hoogstwaarschijnlijk dat de drukkerij voor jou een 'kapvorm' (soort snijsjabloon) moet maken en dit is altijd erg duur.
Ook al wil je niet van ontwerp wijzigen, misschien kun je toch eens met de drukker gaan praten en informeren welke gelijkaardige bestaande kapvormen hij al eens gemaakt heeft. Dit zal zeker schelen in de kostprijs. Misschien wordt je uitnodiging dan hier of daar een ietsiepietsie kleiner of groter, maar dit zal je echt wel wat besparen.
Heb je een detailofferte gekregen? Want dan kun je nakijken welk onderdeel nu precies de grote kost is en samen met de drukker naar alternatieven zoeken? En dan kun je ook nakijken welke methode van drukken er gebruikt wordt, want ook dat kan veel schelen.
En tenslotte nog, ben je naar een kleine particuliere drukkerij geweest of echt een hele grote? Want deze laatste zijn heel voordelig voor grote oplages, maar verschrikkelijk duur voor kleine oplages.
Groeten en nog veel succes ermee,
Iris

Redactie

Meld misbruik27-2-2012 20:45:25

Ik geef niet snel commentaar bij dergelijke discussies, maar hier wil ik toch wel even iets duidelijk maken aan de mensen die geen drukkerservaring hebben.

Het is inderdaad zo dat je best enkele offertes opvraagt om te kunnen vergelijken. Maar vergelijken kan je echter pas doen als het over identiek hetzelfde gaat. Als je begint met bvb. op maat gemaakte kapvormen, reliëfdruk, foliedruk, offset en meestal een combinatie hiervan, dan kunnen de prijzen echt wel oplopen.

Als je de prijs van een kapvorm wilt uitsparen, ga dan op zoek naar een drukker die een plot cutter heeft (ziet eruit als een plotter/printer, maar dan met een mes i.p.v. een inktkop). Deze kan je kaarten stuk voor stuk uitsnijden in de gewenste vorm.

Dergelijke op maat gemaakte ontwerpen kan je niet vergelijken met ontwerpen die enigszins gestandaardiseerd zijn.

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik27-2-2012 22:19:10

Hey Ellen,

Wat hierboven door de Redactie gepost is is wel waar, je kan geen appelen met peren vergelijken. Sommigen hebben heel standaard uitnodigingen die gewoon gedrukt kunnen worden, andere willen speciale druktechnieken en een kapvorm speciaal voor hen gemaakt wat het natuurlijk allemaal wat duurder maakt. Dit is nu wel héél duur en ik ben er zeker van dat het bij onze drukker heel wat minder zal kosten.

Als je wil stuur je me maar eens een mailtje met het ontwerp en dan vraag ik een offerte op.

Groetjes, Kim
www.bellaboo.be
info@bellaboo.be

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik28-2-2012 4:46:17

Wij betaalden voor 60 uitnodigingen (wel 3 verschillende, waardoor de prijs per stuk hoog bleef) 130 euro bij poobies.be en het was ons eigen ontwerp volledig.Misschien toch verder zoeken, want 1500 euro is SUPER veel, daar kan je al mee op reis.

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik28-2-2012 10:07:58

Je kan geen appelen met peren vgl maar dat lijkt me idd heel duur.

Wat de ene zelfgemaakt noemt is voor de andere niet zelfgemaakt.
Het invullen van een bestaande vorm of ontwerp noem ik 'aangepast' niet 'zelfontworpen'.
Dus als jullie voor een volledig zelfgemaakte uitnodiging gaan, met speciale kapvorm of uitgestanste onderdelen moet je idd niet naar een Ava of gelijkaardig gaan maar naar een echte drukker, die kunnen gepersonaliseerd werken.
Wij hadden ook een volledig zelfgemaakte uitnodiging, quadri druk op dikker papier dan normaal, een soort boekje waar dan een plooi in moest gemaakt worden en gaatjes uitgestanst en dat werd met een lintje vastgebonden. Ons voordeel was wel dat er geen kapvorm gemaakt moest worden, kon gewoon met de snijmachine.
Wij hadden aangepaste uitnodigingen voor suite, lunchgasten en avondgasten.
De drukker stelde voor om daar dan kleine kaartjes met smakelijk en bedankt etc bij te drukken omdat die niks meer kosten en toch meelopen met de rest (dat zijn dan de zijkantjes die anders onbedrukt blijven). de enige kost daar was het snijden van die kaartjes en het uitstansen van kleine gaatjes in de bedanktkaartjes.
dus ik zou toch een paar drukkers vergelijken alvorens te beslissen. Al moet je daar niet te lang meer mee wachten aan je trouwdatum te zien....
ter info : wij hadden drukkerij Binst in humbeek, vragen naar Veerle.
succes
brenda

ellen
19-5-2012
 Meld misbruik28-2-2012 16:09:01

bedankt voor de reacties allemaal,

Heb nog een paar offertes aangevragd dus nu afwachten maar.

Ellen

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik29-2-2012 20:29:11

Ik heb vandaag ook prijs gekregen van AVA voor onze kaartjes en het komt neer op een dikke 500 euro voor 155 hoofdkaarten met nog eens 105 bijkaartjes. Voor die prijs heb ik wel een hoofdkaart in kleur, recto verso in 2 versies (Eng-NL) + dan nog een bijkaartje in kleur, recto verso in 4 versies (receptie Eng, receptie NL, suite, avondfeest).

Kirsten
16-6-2012
 Meld misbruik13-3-2012 20:12:00

amai, ik vind dat toch allemaal veel te duur hoor!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info