Alessia
7-9-2012
|
27-2-2012 21:05:45
Whiiii hier nog een september bruidje :D!!!! Ik zal onze schema eens laten zien.
Wat wel al hebben gedaan:
- Feestzaal (Rubenshof Alken) - Dj (Frank Vandamme) - Videograaf (Video Geurts) - Bruidsjurk (Forever Yours) - Bruidsschoenen (Pink) - Bruidsjuwelen (Ti sento en ..) - Gastenboek (krijgen we cadeau van een bevriend koppel die het vergeten te zetten was op hun trouw) - Trouwringen (Aurodesign en Traditions) - Ringenmeisje is gevraagd - Getuigen zijn bekend - Gemeentehuis (11.30) - Feestzaal voor middagreceptie - Gastenlijst is min of meer definitief - Haaraccessoire (bloem) - Visagiste (Kathleen van Beau-vie) - Kapster (er staan twee opties open) - Tekst uitnodiging (uitnodiging zelf nog niet he) - Fotograaf (we hebben twee opties openstaan, maar het ligt min of meer vast) - Ceremoniewagen (onze wagen tenzij mijn liefje de mini verkoopt :( ) - Huwelijkslezing (wij trouwen niet voor de kerk) - de ideetjes voor mijn boeket zijn er (ik wil graag kleurtjes, maar niet overdreven natuurlijk) - Lijst met mogelijke openingsdansen is af, nu nog kiezen - Tafelnamen zijn gekozen en uitgewerkt
Wat we nog moeten doen:
- Lingerie voor onder mijn kleed en avondlingerie - Kostuum bruidegom incl. accessoires - bedankjes - uitnodigingen - Hapjes voor tijdens middagreceptie (is pas voor de week van 7 sept. zelf) - lijst met liedjes voor de dj (we gaan wel niet teveel geven zodat hij toch zijn ding kan doen) - Tafelschikking - Beslissen welke fotograaf (onvoorziene kost!! ) - Huwelijksreis - Decoratie voor huisje, auto,... - Proef kapsel en make-up - Eerste pas trouwjurk (eind juni/begin juli) - Enveloppendoos - Bruidsboeket - En waarschijnlijk nog een aantal belangrijke details!!
Ach het is toch allemaal zo leuk! En telkens als ik iets kan aankruisen krijg ik weer kriebeltjes dat het toch allemaal zo snel voorbij gaat en we zo hard moeten genieten van de verlovingstijd en alle voorbereidingen! Ben benieuwd hoever de andere bruidjes staan...
Groetjes, Alessia
|
|
katrien
15-9-2012
|
27-2-2012 21:25:35
Hello!!!! Hier ook een bruidje van september... -Zaal geboekt -Planning gemaakt van maaltijd en receptie -Trouwkleed al gevonden - Fotograaf nog niet gekozen ook dj nog niet uitgemaakt...moeilijk hoor - Uitnodigingen -Getuige cadeau -raar maar: waar tafelplanning, namen, decoratie en concept al uitgewerkt Krijg al lichte stress als ik dit lees... grtjs
|
|
Lauren
15-9-2012
|
27-2-2012 21:31:12
Wat wel al hebben gedaan: - Feestzaal + menu (zalen Tybeert) - Eerste gastenlijst - Dj (vrienden) - Playlist - Fotograaf (Once in every life photography, die ook onze verlovingsshoot deden) - Bruidsjurk (Nana couture) - Bruidsschoenen (La redoute) - Bruidsjuwelen, sluier en vestje (Etsy) - Schoenen bruidegom (Brantano) - Pak bruidegom (op maat gemaakt bij een kleermaker) - Dassen suite - Trouwringen (Traditions) - Getuigen en bruidsmeisjes zijn bekend - Gemeentehuis (11.30) - Locatie middagreceptie (bij mijn ouders thuis) - Haar en make-up (Joke van glance of beauty) - Ontwerp uitnodiging (offerte is aangevraagd) - Ceremoniewagen (een porsche) - Misboekje (ik heb de pastoor gemaild voor een afspraak om het na te kijken) - Ideetjes voor het boeket zijn er (ik ga waarschijnlijk de kerk decoratie delen met het bruidje dat enkele uren voor mij in die kerk trouwt, dus wij gaan eens samenzitten) - Lijst met mogelijke openingsdansen is af, nu nog kiezen - Bestemming huwelijksreis gekozen, nu nog wachten op goedkope tickets - Bedankjes ouders gekozen en besteld (flessen champagne met gegraveerde glazen) - Huwelijkskaars is er - Bedankjes gekozen en besteld (kleine potjes met zelfgemaakte confituur en label) - Bellenblaasjes besteld om uit te delen bij het buitenkomen van de kerk - Bruidsmeisjeskleedjes gekocht (moeten nog een stukje versteld worden) - Decoratie feestzaal gekocht (mooie fotokader voor naast de wensboom en een vintage vogelkooi als enveloppedoos) - Lingerie bruid (Ivoorkleurige strapbless bh en bijpassende slip nno)
Wat we nog moeten doen: - Hondenhotel zoeken voor de honden - Drukker kiezen - Samenzitten met ander bruidje voor de bloemen - Proefdiner - Eerste pas - Hotel voor onze fotografes boeken - Proefmake-up - Met kleedjes naar de naaister om nog wat aan te passen - Enkele danslessen - Kaartjes voor onze wensboom ontwerpen - Lijst van "must-take" foto's voor de fotografes - Misboekjes printen - Naamkaartjes printen - Een emergency kitje samen stellen voor op de dag zelf - Platte schoentjes kopen voor het dansfeest
|
|
Evelien
1-9-2012
|
27-2-2012 21:47:49
Heyhey,
Wij hebben al: * Feestzaal * Fotograaf * DJ * Vervoer * Ceremoniemeester * Wet * Kerk * Misboekje (moet wel nog goedgekeurd worden) * Kapper & visagiste * Trouwkleed * Lingerie * Kousenband * Juwelen * Schoenen * Trouwkostuum * Manchetknopen * Schoenen * Kledij moeder en schoonmoeder * Hotel huwelijksnacht * Huwelijksreis * Ringen zijn gekozen * Getuigen zijn gekozen * Accessoires voor versiering
Verder ben ik momenteel bezig aan onze enveloppedoos en ringkussentje (ga ik zelf maken ;-)), hebben we de uitnodigingen al gekozen en is de tekst al opgesteld (maar ze zijn nog niet besteld :-)), hebben we onze bedankjes voor de avondgasten al gekozen (maar eveneens nog niet besteld), hebben we al een gesprek gehad met mijn tante die bloemiste is en de bloemen zal verzorgen en hebben we al een voorlopige gastenlijst (+ adressen) en voorlopige dagplanning opgesteld.
Als "1 september"-bruidje heb ik natuurlijk nog iets minder tijd en aangezien we terwijl ook met een bouw bezig zijn, wil ik graag op tijd zijn met alles ;-).
Groetjes!
Evelien
|
|
nancy
14-9-2012
|
27-2-2012 21:54:17
Hallo,
Reeds gedaan: Trouwjurk Kostuum bruidegom Kleding bruidskindjes Ringen Fotograaf Zaal Traiteur DJ Bruidsboeket Kapper Make-up
Voorlopige gastenlijst is opgesteld,uitnodiging ben ik nog mee bezig,ben al begonnen met onze zelfgemaakte bedankjes(theelichtjes zelf schilderen). Woensdag ga ik nog eens naar de zaal kijken voor de tafelschikking en om te zien waar ik mijn photoboot kan zetten. Wij kunnen pas op 14 maart naar het gemeentehuis om onze ondertrouw te regelen en om ons uur vast te leggen,ga daar dus goed op tijd staan .
Denk dat ik goed op schema ben,de grootste zorg gaan de schoenen worden denk ik,wil fuchia schoenen en vandaag in het Wijnegem al niks gevonden...
Voor alle bruidjes nog veel plezier met de voorbereidingen!!
|
|
tima
8-9-2012
|
27-2-2012 22:55:52
hihi en zeggen ze tegen ik dak te vroeg met alles ben terwijl als ik dit lees nog niet zo ver sta hier geregeld feestzaal bruidsuite overnachting suite kerk misboekje (goedgekeurd) wet vervoer (voor de 2de maal) fotograaf dj trouwjurk kostuum ventje (moet wel nog wat verstelwerk aan gebeuren maar daar mijn vriend fitnesst wachten we nog wat af want in de zomer ist ie altijd breder van kas dusja) hondenpension tekst uitnodiging ontwerp is hij nog mee bezig datum vrijgezellen make up kapper getuigen nagels ontwerp deco kerk staat vast tijdschema staat vast ceremoniemeester bloemblaadjes & lijmspray voor diy wat nog te doen : ( in korte tijd de rest teveel om op te sommen) ondertrouw (volgende week ) 5/3 getuige kleed zoektocht 6/03 ringen fdo 14/3 afspraak bespreking florist bruidsboeket en zaal decoratie tegen tenlaatste 09/04 bruidsschoenen (ik zoek lime groene tips welkom!!!! ) , lingerie 10/04 1ste pas en aanpassing décolleté + zoektocht kleed stiefmoeder stofwinkels bezoeken en prijzen vergelijken (iem die goedkope tulle weet zijn let me know voorlopig goedkoopst bij ava aan €2,10/m) hopelijk halverwege april zijn de uitnodigingen klaar en kan ik offertes beginnen vragen
|
|
tima
8-9-2012
|
27-2-2012 23:01:58
ohja 08/4 wordt er kapsel proef gedaan vergeten oeps zeg nog een vraagje ik zie dat jullie al kledij voor de bruidkindjes hebben zijn dit dan al oudere kinderen of hebben jullie gewoon een maatje groter gegokt ? mijn bruidsjonkers zijn tegen het huwelijk 1j 3mnd , 3j7mnd en 4j4mnd dus wel nig hard aant groeien en wat moeilijk te voorspellen vind ik. Ik had gedacht maar tenvroegste 1/7 te gaan kijken voor de knaapjes of zie ik dit mis
|
|
nancy
14-9-2012
|
27-2-2012 23:12:35
Hey Tima,
Onze zoontjes zijn 7 en 9 en groeien natuurlijk niet meer zo heel snel hé. Heb het iets ruimer genomen maar niet veel hoor. Als je gewone kleding wil en geen kostuum van humpiedump ofzo dan moet je er rekening mee houden dat je eind juli al met wintercollectie zit hé. Mss kan je nog wel wachten tot de solden als je nog zomerkleding wil...Mijn jongens hebben de maat van de meeste kindjes die hun communie doen dus als je nog de juiste maat wil vinden is dat nu wel de moment. Dikwijls is de communiecollectie iets gekleder dan de gewone collectie maar achteraf nog iets meer draagbaarder dan een echt kostuum. Ik heb voor onze jongens gekocht bij Zara,was vorige week net nieuw binnen
Veel succes!!
|
|
benita
8-9-2012
|
27-2-2012 23:27:38
Hey iedereen! Al bedankt voor de reactie's! Zo heb ik toch een idee, of we in actie moeten beginnen schieten of niet Wat er al gedaan is bij ons; * trouwjurk besteld / 1ste pas in april * trouwkostuum besteld / 1ste pas in maart * schoenen gekocht (bruid/bruidegom) * vervoer * voorlopige gastenlijst * feestzaal + traiteur * fotograaf * getuigen gekozen * dj + band (kerk) * misboekje gemaakt (moet wel nog goedgekeurd worden) * 1ste afspraak met pastoor (moet nog eens bellen dat het misboekje klaar is, maar het komt er nog niet van ) * boekje 101 redenen * huwelijksdatum gereserveerd voor de wet (vanaf 6 maand kan dit vast gelegd worden) wat nog te doen; * we zijn aan het kijken voor een huwelijksreisje (dit is het moeilijkste stuk ) * we zouden dan eens stilletjes aan, naar uitnodigingen kunnen kijken * de ringen * en nog veel meer.... Grtjes!
|
|
Ann
28-9-2012
|
27-2-2012 23:28:46
Al gedaan:
Kleed
Feestzaal
Gemeente
Dj
Save THE date kaartjes
Ringkussentje
Fotograaf
Plaats 1 om foto's te nemen
Getuigen
Nog te doen:
Trouwringen
Uitnodigingen
Kostuum man to be
Bedankjes
Halsketting en armband, laat ik maken
Bruidsboeket, wordt door de vilten bruid gemaakt
grote kader kopen voor foto's
Plaats 2 om foto's te nemen, nog te vragen
Liedje openingsdans
Speech
Hotel voor deel familie
Make-up en haar, waarschijnlijk dochter van vriendin
Voertuig om ons te vervoeren
En waarschijnlijk nog 101 dingen waar ik nu iet aan denk
|
|
tamara 7/9/2012
|
28-2-2012 9:05:53
reeds gedaan: -feestzaal -gemeentehuis -gastenlijst -getuigen -kledij kinderen(enkel nog schoenen) -trouwringen -kapster -bedankjes -bruidsjurk
-nog aan het onderhandelen over fotograaf -uitnodigingen verder afwerken -kostuum -schoenen voor mij
|
|
Annelies
1-9-2012
|
28-2-2012 9:29:34
reeds gedaan:
- feestzaal - voorlopige gastenlijst - getuigen - bruidsmeisje + kledij - bruidsjurk - lingerie - fotograaf - DJ - vervoer
Wat moet er nog gebeuren
- kostuum bruidegom (dit weekend) - ringen - hotel huwelijksnacht - huwelijksreis - juwelen - enveloppendoos - gastenboek - kapster en visagiste - schoenen - bloemen
|
|
Sandra
7-9-2012
|
28-2-2012 9:30:50
Hey september-brides!
Bij ons is geregeld:
-uur gemeente (trouwen niet voor de kerk) -feestzaal -traiteur -externe firma voor deco zaal -licht en geluid -dj -fotograaf -bruidstaart (Tine Moons) -trouwjurk (Ladybird) -schoenen (Brandos) -juwelen (Lemony) -haarkam (Etsy) -kostuum bruidegom -getuigen gevraagd -bruidsmeisjes gevraagd -kleedje ‘groot’ bruidsmeisje gekocht -bruidsboeket gekozen (enkel de kleuren nog afstemmen) -trouwringen gekozen -kapper en visagiste -ontwerp uitnodiging + offerte drukker -bedankjes gekozen -gastenlijst (enkel nog collega’s toevoegen) -draaiboek gemaakt
Wat we in de komende maanden nog doen:
-vervoer zoeken voor ons 2 (onverwachte kost) -lingerie bruid (tegen half april) -eerste pas -proefmake-up en proefkapsel bij tweede pas -bezoek aan de feestzaal met traiteur (begin maart) -aankoop van bubbles voor de receptie (en degustatie vooraf ) -playlist opstellen -huwelijksreis kiezen (zal last-minute worden en in augustus boeken) -openingsdans kiezen -enveloppendoos -cake topper bestellen -mijn boekje met 101 redenen verder afwerken (enkel nog foto’s toevoegen)
Voilà…nog 191dagen voor ons!
Groetjes en nog veel plezier met voorbereiden é dames!
|
|
clara
1-9-2012
|
28-2-2012 9:49:26
bij ons al gedaan: - feestzaal zevensterre - trouwjurk - trouwschoenen - fotograaf - hotel suite - getuigen - gastenlijst - huwelijksreis (vandaag gaat mijn ventje dat vastleggen, woohoo!)
nog te doen: - trouwlingerie - kostuum en schoenen bruidegom - openingsdans kiezen - dj kiezen (moet wel snel gebeuren) - kapsel - visagie - trouwringen (datum fdo ligt wel vast) - uitnodigingen - vervoer - bruidsboeket - draaiboek + uur gemeentehuis vastleggen
Gelukkig komt er geen kerk bij kijken. Zal blij zijn als et to do lijstje begint in te korten!
|
|
benita
8-9-2012
|
28-2-2012 10:59:43
Hoi iedereen! Heb nog een vraagje ivm de trouwringen, ik zou graag eens gaan kijken bij fdo, maar blijkbaar is dit per afspraak. Wanneer gaan jullie dan gaan kijken achter trouwringen/ hoelang op voorhand? Grtjes!
|
|
Lauren
15-9-2012
|
28-2-2012 11:14:08
De openingsdans is gekozen! Ironisch gezien is het één van de grootste klassiekers ooit geworden want ik wou per se iets origineel en onbekend :p
|
|
Evelien
1-9-2012
|
28-2-2012 12:36:23
@ Benita: Wij zijn begin december gaan kijken bij FDO (op afspraak :-)) en hebben dan onze ringen gekozen ;-). Ze komen ze begin juli afleveren.
Groetjes!
Evelien
|
|
tima
8-9-2012
|
28-2-2012 12:41:38
ik heb een afspraak voor 6/3 kheb al 2 juweliers gedaan maar hetgene dat ik dan graag zag was toch direct een stuk duurder dus hopelijk brengt fdo de oplossing . Fdo zei dat ik wel nog tijd had maar dat ik wel moest rekening houden met de drukke zomer periode . Nu voor mij is het gewoon weer iets dat afgevinkt kan worden
|
|
Daphné
21-9-2012
|
28-2-2012 13:12:31
Wij trouwen 21/9/2012!! Op mijn verjaardag :)
Wat wij al hebben gedaan: Stadhuis Feestzaal (Salons De Vrede in Ichtegem) Kleed (Linea Rafaelli) Shoes (Sophie Sposa) Kostuum van mijn vriend Liedjes voor openingsdans (juist nog te kiezen,nog altijd er niet uit) Dj (Dj's On The Road) Fotograaf (Steve Dinneweth)
Dus eigenlijk nog niet zoveel é begin al stress te krijgen als ik da hier allemaal lees :)
|
|
Miranda
1-9-2012
|
28-2-2012 14:15:02
Hey hey
Wat wij al gedaan hebben voor 1 sept:
Feestzaal British Pastoor Stadhuis Trouwkleed Schoenen Lingerie DJ Bruidstaart Fotograaf Tekst uitnodigingen Misboekje Liedjes openingsdans Kapsel Gastenlijst Bruidsmeisje Getuigen
Groetjes
Miranda
|
|
Shan
1-9-2012
|
28-2-2012 14:54:30
Hoi septemberbruidjes
Wat al klaar is voor 1 sept:
Feestzaal geboekt Stadhuis Pastoor Trouwkleed Schoenen Lingerie Juwelen DJ hoort bij de zaal Fotograaf Uitnodigingen zijn gekozen Tekst uitnodigingen (eerste DRAFT is klaar) Misboekje (eerste DRAFT is klaar) Gastenlijst (eerste DRAFT is klaar) Bruidsmeisje + kledij Getuigen zijn gevraagd Afspraak voor kostuum bruidegom is gemaakt
Groetjes
|
|
Lynn
21-9-2012
|
28-2-2012 17:48:30
Hey Hey
Ik ga niet in detail gaan want dan ben ik uren bezig :p
Gedaan:
- Vastleggen datum + uur gemeentehuis - Fotograaf wettelijk huwelijk + fotografen 2de dag (ceremonie, receptie, avondfeest) - Videograaf - Vervoer - Dj - Bruidstaart (smaak + ontwerp) - Feestzaal (uiteraard :-p) - Vereniging ceremonie - Save the date kaarten - Bruidsjurk - Visagiste + kapster - Trouwringen zijn gekozen, maat moet nog doorgegeven worden - Huwelijksreis - Feestformule receptie - ceremoniemeester
Nog te doen
- al de rest :p
Ben zeker nog zaken vergeten hoor ...
Groetjes
|
|
Liesbet
1-9-2012
|
28-2-2012 19:35:55
Hey!
Ben blij dat ik kan vergelijken met jullie. Ik dacht al dat ik met alles veel te snel was.
Al gedaan: - kleed + schoenen bruid / kleren bruidegem - ringen - feestzaal + eten 's avonds - pastoor + gemeente - vervoer - getuige - bruidstaart ( 's middags) - kapster - fotograaf - misboekje is zo goed als af - cermoniemeester - DJ - gastenlijst - decoratie 's avonds - bruidsmeisje gevraagd - decoratie 's middags
Nog te doen: - uitnodigingen - huwelijksreis - lingerie - liedje voor de openingsdans - bedankjes - tafelschikking 's middags - traiteur 's middags - ...
Iedereen nog veel succes!!
Groetjes
|
|
katrien
15-9-2012
|
29-2-2012 20:21:33
Hallo Bruidjes, Ik heb zo een onzeker gevoel over de dj en fotograaf te kiezen... Mijn trouwkleed was binnen de twee u gekozen op mijn eerste shopdag wahaa op welke basis hebben jullie beslist? enige wat ik zeker niet wilde was een hoeplala dj en dat zijn ze geen van beide en eerlijk heb ik nog nooit de naam van een dj op een trouw gevraagd...i swing what the music says...maar nu is dit belangrijker...hoe kies je een fotograaf? Op basis van eerder werk...mja... Een onzekere bruid (veel respons van hubbie krijg ik niet tenzij ik over budget ga ) grtjs
|
|
nancy
14-9-2012
|
29-2-2012 20:33:51
Hoi Katrien,
Van welke regio ben je? DJ is inderdaad moeilijker,gewoon even rondhoren in je vriendenkring is het beste denk ik Ik had keuze uit 3 vrienden die DJ zijn dus was een gemakkelijke keuze.
Voor de fotograaf is naar eerder werk kijken toch iets gemakkelijker hé. Vind dat je op hun site toch al wel een idee krijgt van hun idee en capaciteiten..Hier op de site zijn er veel die reclame maken hé en daar zitten er precies toch een paar goeie bij aan hun website te zien. Er is ook wel een groot prijsverschil onderling dus als dat belangrijk is kan je al selecteren op basis van prijs. En als je in je dorp of stad kijkt zie je toch ook al veel aan de etalage van de fotograaf hé. Denk dat dat vooral op buikgevoel moet afgaan!!
In ieder geval veel succes met je zoektocht!
Groetjes
|
|