TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lieselotte
4-8-2012
|
28-2-2012 8:51:43
Hey, misschien ligt het aan mij, maar ik vind dit toch behoorlijk veel geld hoor voor een verlovingsring!
Ik Heb een witgoude, heel speciale ring, met 10 steentjes in en die heeft 421€ gekost (Juwelenwinkel in winkelstraat Oostende) Ik heb deze nu al 4 jaar, en daar is nog helemaal niks aan, hij ziet er nog uit als nieuw, en ik doe die nooit uit!
Ik zou zeker al blij zijn met wat minder hoor! Voor mij persoonlijk gaat het tenslotte om de verloving, niet om de ring :) Ik zou dat geld eerder in de toekomstige trouwringen steken, die vind ik veel belangrijker!
grtjs, Succes nog!
|
|
stina
15-6-2013
|
28-2-2012 10:42:06
Hey Koen, Zelf heb ik geen ervaring met verlovingsringen, maar heb er net zelf een cadeau gekregen. Nu wij zijn ook uit omgeving Leuven en voor ik het wist dat ik ten huwelijk gevraagd ging worden, had ik ook een verlovingring zien ligggen bij Tollet in Leuven. Nu toevallig had mijn verloofde die al gekocht, (bijna identiek dezelfde) maar in de diamantenbuurt in Antwerpen. Nu om je een idee te geven. De ring bij Tollet koste 3300 euro, maar dezelfde ring in Antwerpen was nog niet de helft. Nu je zal denken dat die van Antwerpen minder zuiver zal zijn, maar niets is minder waar. Bij een juwelier betaal je (blijkbaar) een pak meer dan je rechtstreeks naar Antwerpen gaat. Misschien toch eens iets om te overwegen. Nu als je naar Antwerpen gaat heb je natuurlijk niet zo veel fantasietjes dan bij een juwelier, maar kan je wel een grote, zuivere ring kopen voor evenveel geld.
Als je graag meer informatie hierover hebt, kan ik je altijd het e-mail adres van mijn vriend geven :) want die is hier blijkbaar expert in geworden. Groetjes!!
|
|
Koen
6-4-2013
|
28-2-2012 11:02:06
Lieselotte,
Het is inderdaad niet goedkoop :-) Moest ik er nog ergens een tegenkomen die mij 100% aanspreekt en veel goedkoper is, is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Stina,
goede tip. Voor zoveel te besparen is een tripje naar antwerpen het natuurlijk wel waard :-) Waar koop je die dan in Antwerpen? Zijn dat dan geen juweliers daar? Weet je waar je vriend gegaan is? Indien niet, mag je natuurlijk altijd zijn mailadres geven (als hij hier niets op tegen heeft).
Bedankt,
Koen
|
|
Koen
6-4-2013
|
28-2-2012 11:04:25
Oh ja Stina,
Moest ik naar Antwerpen gaan, kan je daar dan dezelfde service verwachten als bij een juwelier als Tollet? Bv: zij zouden de ring die ik mooi vond speciaal laten maken (had er een gevraagd met een iets kleinere steen ivm kostprijs). Als hij dan te groot/klein bleek te zijn was het voor hen geen probleem om nogmaals een nieuwe ring te bestellen, exact op maat dan ...
|
|
stina
15-6-2013
|
28-2-2012 11:14:24
Hey Koen, Ik heb je zijn e-mail adres privé gestuurd. Veel succes ermee!!!!
Groetjes!
|
|
stina
15-6-2013
|
28-2-2012 11:26:05
Ja dit kan, want je stelt eigenlijk je ring zelf samen. Je kan kiezen welke stijl je wilt, budget etc... witgoud, geelgoud, .. en noem maar op! ;-)
|
|
Koen
6-4-2013
|
28-2-2012 11:32:43
Bedankt. Ik bedoelde eigenlijk: ik laat een ring maken (ik ken de maat van mijn vriendin niet!). Wat als deze ring te groot is? maken ze dan gratis een "nieuwe"? Of heb ik dan een probleem? :-)
|
|
stina
15-6-2013
|
28-2-2012 12:25:35
Euh :) geen idee.. ik veronderstel dat ze die altijd groter en kleiner kunnen maken. Dat zal je daar moeten vragen. Mijn vriend had een ring van mij meegenomen. Kan je geen ring van haar meenemen stiekem? Of pas er eentje van haar aan u vinger :) hebt ge al een idee
|
|
Koen
6-4-2013
|
28-2-2012 12:35:15
Helaas, nergens een ring van haar te vinden! Op dit moment draagt ze er geen, en in haar juwelenkistje vind ik ook niets :( Maar we zullen wel zien, ik zal niet de enige zijn met dit "probleem" veronderstel ik ;-)
|
|
Claire
25-2-2012
|
28-2-2012 19:20:15
Ik heb zelf 3 jaar geleden van mijn - sinds zaterdag - man een klassieke verlovingsring gekregen in witgoud, met een briljant geslepen diamant van 0,23 karaat. Die kostte indertijd tussen de 1200 en de 1600 euro (ik weet het niet precies, maar dit was zijn budget). Bezorg me via pm je e-mail, dan stuur ik je een foto. Ik was aangenaam verrast en vind mijn verlovingsring nog steeds geweldig mooi (en robuust, ook al ziet hij er redelijk fijn en elegant uit).
|
|
Claire
25-2-2012
|
28-2-2012 19:21:49
Even de reacties hierboven nog gelezen. Mijn verlovingsring moest maar liefst 3 maten verkleind worden! Dit was helemaal geen probleem, ze hebben er een stukje tussenuit geknipt en de ring terug aan elkaar gezet. Ik heb de overschot mee naar huis gekregen voor oud goud enz.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|