TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ann
28-9-2012
|
28-2-2012 6:27:15
Euh, wat de persoon in kwestie wil geven...
Je hebt er altijd uitschieters tussen die meer of minder geven.
Ik denk dat je 50€ mag rekenen, maar dan nog ...
;-)
|
|
Jill
9-3-2012
|
28-2-2012 8:00:24
Ik denk inderdaad dat het gemiddelde 40 a 50 euro per persoon is. Maar je mag daar absoluut niet op rekenen hoor. Je moet eigenlijk zorgen dat je je feest zeker voor 90% zelf kan betalen. Want in het "normale" leven geef je ook geen geld uit dat je niet hebt he... Ik zie dat je maar volgend jaar in de zomer trouwt, dan kan je zeker nog een spaarpotje aanleggen. Ik zou dus eerder rekenen op een spaarpotje dan op de cadeau's.
Groetjes Jill
|
|
Ilse
30-6-2012
|
28-2-2012 8:50:43
Bij onze vrienden is het zo een beetje een ongeschreven regel... Ben je enkel uitgenodigd voor receptie: +/- € 25/pp, ben je enkel uitgenodigd voor avondfeest, +/- €50, ben je uitgenodigd voor de ganse dag: +/- € 75-€100.
Maar inderdaad, ga er niet vanuit dat je hiermee je feest kan betalen...
|
|
jamina
31-8-2012
|
28-2-2012 9:46:01
Hallo
Bij ons komt iedereen voor zowel de receptie, als avondeten en dansfeest, en wij tellen ongeveer 25 euro pp, dit voor de simpele reden, we tellen liever te weinig dan te veel, en wat we 'teveel' krijgen, daar kunnen we dan nog iets van doen op de huwelijksreis... maar ook wij zorgen voor het spaarpotje... en stiekem hoop ik toch ook op hele grote bedragen, hahahaha... Wij geven 100 euro per koppel in deze gevallen, maar ik verwacht dit eerlijk gezegt niet van iedereen.
groetjes
|
|
Sofie
|
28-2-2012 9:50:12
Wij hebben daar geen rekening mee gehouden in de budgettering. Ik geef niet graag geld uit dat ik niet heb, geen zin om met schulden te zitten.
Ik zou je dus aanraden om een feest te geven dat je kan betalen... Zeker als je op het punt staat een huis te kopen. Dat zijn geen kleine uitgaven hé. Als je echt een grootser feest wil dan je je nu kan veroorloven, kan je nog altijd wachten. De mensen begrijpen dat wel.
|
|
Brenda
10-9-2011
|
28-2-2012 9:54:09
Natuurlijk : als jullie nog jong zijn en zelf gemiddeld 25 euro per koppel geven als je naar een trouw gaat dan kan je ervanuit gaan dat jullie vrienden in dezelfde situatie zitten. Dus dat is echt individueel ... Ik heb de indruk dat ik voor een standaardkoppel het gemiddeld 50 euro pp is met uitschieters naar beneden en naar boven maar ik denk dat die elkaar wel ongeveer compenseren. Wat je ook doet, je gaat nooit je hele feest daarmee kunnen betalen als je voor een feest met 'alles erop en eraan' gaat. Doe het als je zelf de middelen niet hebt dan liever niet, want achteraf riskeer je met een kater te zitten omdat je rekende op X inkomsten van cadeau's en het er maar Y zijn. Je kan een feest zo duur of goedkoop maken als je wil : een frietkraam en een vat bier kosten niet zoveel en zullen evengoed voor ambiance zorgen als een chic 5 gangen diner aangezien ambiance van je gasten en jezelf komt en niet van het eten. Vergeet ook niet dat een huis heel wat jaren meegaat en een trouwfeest 1 dag is die (te) snel voorbij gaat en waar 3 maanden later niemand meer over praat, dus ik zou me zelf nooit in de schulden steken voor die ene dag, of nooit een kleiner huis kopen omdat ik het geld voor mijn droomhuis niet heb door een dure trouw. Wij zijn zelf pas na heel wat jaren samen getrouwd, dus huis kopen en verbouwen ligt al paar jaar achter ons, maw wij hadden alweer meer middelen maar ik zou zeker een goedkoper feest gegeven hebben indien we vroeger getrouwd zouden zijn.
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
28-2-2012 15:11:04
Hoihoi,
Wij geven 50 à 75 EUR voor ons twee als we voor de receptie uitgenodigd zijn, 150 EUR voor ons twee voor een avondfeest van collega's/vrienden, 200 EUR als het superdichte vrienden of familie zijn en 250 EUR als je getuige bent of voor broers en zussen. Heb hier op het forum wel al gelezen dat dit aan de hoge kant zou zijn maar zo doen wij het. Geen idee wat wij mogen verwachten op ons feest maar we gaan nergens van uit, dan kan het alleen maar meevallen (mijn schoonfamilie zijn Nederlanders en bij hen is het de gewoonte om 12,5 EUR pp te geven als je uitgenodigd bent op een trouwfeest). Om geen financiële kater over te houden aan jullie trouwdag zou ik er toch voor zorgen dat jullie je hele feest zelf kunnen betalen. Wat jullie dan cadeau krijgen kan misschien een leuk extraatje zijn voor op huwelijksreis ofzo?
Liefs,
Nathalie
|
|
Claire
25-2-2012
|
28-2-2012 19:08:12
Wij hebben de verwachte cadeaus wel degelijk meegerekend in onze budgettering voor het feest. Als je voorzichtig rekent in het bedrag dat je kan verwachten, is er volgens mij ook geen probleem. Wij kunnen ons feest ook wel betalen met onze spaarcenten en met het geld van het voorhuwelijkssparen, maar we wisten toch graag op voorhand ongeveer hoeveel spaarcentjes we zouden overhouden.
We zijn op voorhand in onze vriendenkring en bij eerder getrouwde neven en nichten gaan rondhoren hoeveel we ongeveer konden verwachten. We hebben iedereen gevraagd voor het avondfeest en hadden een cadeau van ongeveer 50 € per persoon in rekening gebracht. Sommigen geven meer, anderen geven minder. Door enkele onverwachte uitschieters waren we aangenaam verrast, en viel het ontvangen bedrag aan cadeaus zo'n 30% hoger uit dan verwacht!
Ik denk dat je wel mag uitgaan van een cadeau van 50 € per persoon. Wij geven in ieder geval zelf tussen de 50 en 75 € per persoon voor een avondfeest, afhankelijk van wie het feest geeft.
|
|
Claire
25-2-2012
|
28-2-2012 19:13:14
Nog even vermelden : cadeaus van ouders, vriend van mijn schoonmoeder en mijn broer hebben wij niet gerekend bij de cadeaus. Bij elkaar geteld is dit ook een onverwacht aanzienlijk bedrag!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|