Terug naar overzicht
Wij dragen onze ring allebei rechts. Het verschilt soms van wwonplaats. Wij wonen in West-Vlaanderen.Groetjes Davine
Een tijdje geleden vroeg ik mij hetzelfde af. Kijk eens tussen de vroegere topics, er waren toen veel mensen die erop gereageerd hebben.groetjes,Astrid08.09.2007
Het verschilt inderdaad qua regio, maar heb al gehoord dat het eigenlijk links moet, de kant waar je hart ligt ... Heb ook al mensen gehoord die rechtshandig zijn en het dus liever aan de ander hand willen omdat het anders in de weg kan zitten.Succes met de keuze :-)
Hey,inderdaad, in Oost-Vlaanderen wordt de ring links gedragen, in Antwerpen rechts... Aangezien wij van twee verschillende provincies afkomstig zijn, hebben wij eerst gedacht om mijn ring links en de zijne rechts te dragen, maar nu doen het we toch allebei links.Volgens mij maakt het dus niet zoveel uit: je doet gewoon waar jullie je goed bij voelen!Lieve
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ring_%28sieraad%29 Hier vind je alle info over de lokale gebruiken. Het hangt dus echt af van waar je woont. Waar dragen je ouders hem?
Dat kies je helemaal zelf! Ik droeg mijn trouwring tijdens de viering rechts en mijn man links, maar na onze trouw hebben we toch verwisseld...
Wel opletten, want bij mij verschillen linker- en rechter ringvinger duidelijk van dikte! Eerst een keuze maken en dan passen zou ik zo zeggen.Groetjes,Lieve