Terug naar overzicht
Hey, Ik hoop voor jou dat je snel jouw schoentjes hebt!Zodat je ze toch al wat kan inlopen voor de trouw!Maar dat zal wel in orde komen.En dat van die notaris, daar heb je helemaal gelijk,al ben ik nog niet goed op de hoogte wat dit contract inhoudt..Moet je altijd een huwelijkscontract hebben?Ook als je met scheiding van goederen trouwt?Ik wist niet dat dit zoooveel geld kostte!En ja, wij trouwen pas 4 augustus, en er is toch al een hele boel geregeld,en toch heb ik soms het gevoel dat ik nog niks geregeld heb :)Maar ik denk inderdaad nar het eine toe dat er opeens veelkleine details nog moeten geregeld worden, waar het nu nog te vroeg voor is! :)Maar ik geniet ervan om dat allemaal te doen, vind dat echt super!Je leeft echt toe naar jouw grote dag he :).Veel succes nog Lindsy!Grtjs
@Lieselotte: als je het gewone wettelijke stelsel volgt (alles van voor het huwelijk blijft van de persoon zelf, na het huwelijk is alles samen behalve schenkingen en erfenissen) dan heb je geen huwelijkscontract nodig. Tenzij je kinderen hebt, dan kan je beter een huwelijkscontract met wettelijk stelsel EN keuzebeding nemen. Wanneer je specifieke scheiding van goederen wil, dan moet je wel een contract laten opstellen. Dit is ook het beste wanneer 1 van beiden of allebei zelfstandige is van beroep (dan kunnen eventuele schulden niet op de partner verhaald worden).Wijzelf nemen een huwelijkscontract volgens wettelijk stelsel en met keuzebeding en dit kost ons 300 EUR.Advies vragen bij een notaris is gratis en vrijvblijvend dus als je twijfelt, ga eens in de buurt op gesprek bij een notaris!
Hey Rebecca,Oke ga ik zeker doen, want wij zijn inderdaad beiden zelfstandig, dus lijkt dit misschien wel het beste.Ik ga zeker eens luisteren, das toch veel geld he voor een dom papiertje :).Maarja... Bedankt voor de uitleg ;)Grtjs!