Nu Online
Momenteel zijn er 196 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

enkele vraagjes

1-3-2012 17:30:30
hallo, wat wordt er zoal gegeven als bedanking en wanneer wordt dit gegeven?
Waar halen jullie een gastenboek?
Wordt een ringkussentje ook gebruikt bij een wettelijke trouw? Zo ja waar kan ik dit vinden?

groetjes

treesje
10-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 26 | Gelezen: 823

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik1-3-2012 17:58:43

Hallo

Wij hebben lekkere bedankjes gegeven : iedere persoon aanwezig op het feest, en elk kind dat bloemen kwam geven aan het gemeentehuis, kregen een zakje met +/- 40 gram gepersonaliseerde m&m's en witte hartjes van de Ava. Versierd met een mooie strik en een foam bloempje.

Ons gastenboek kwam ook van de Ava. Ik had een gepersonaliseerd boek besteld, met vraagjes in, maar door een fout van de leverancier is dit pas na mijn huwelijk geleverd. Ik heb wel mijn geld terug (gelukkig). Ik vind het enorm spijtig, maar da's ook het enige dat aan onze trouw is tegengeslagen. Ik mag me nog gelukkig prijzen

Ik vind dat je zeker een ringkussentje kan gebruiken voor een wettelijke trouw, zeker als je bruidskindjes hebt. Wij hadden geen bruidskindjes of volwassen bruidsmeisjes. Mijn man heeft de ringen aan zijn getuige gegeven, in het doosje waarin we ze van de juwelier gekregen hebben. Ik vond het een mooi doosje, en ik wou er ook geen extra geld aan geven.
Ringkussentjes vind je op verschillende plaatsen, ze hebben er bij de Ava (niet zo mooi vind ik), ik geloof ook bij de Veritas, ik weet dat Kelly van La Tiara er heeft (mooie!), op verschillende internetwinkels, op Etsy zitten er vele die dit verkopen enz. Als je hier op het forum wat rondneust, vind je ook vast wel iemand die het hare verkoopt.

Groetjes,
Rozemarijn a.k.a. Claire.

stephanie
13-7-2012
 Meld misbruik1-3-2012 18:10:49

ons gastenboek komt ook van ava, ze hebben verschillende groottes en verschillende kleuren. wij geven geen ringen in het gemeentehuis aangezien de ringen worden uitgewisseld in de kerk.

lien
4-5-2013
 Meld misbruik1-3-2012 18:27:44

ik heb een supermooie gastenboek gekocht in Canterburry voor maar 3 pond (een 4.5 euro). daar is zo'n winkeltje waar ze kei veel kaarten en inpakpapier hebben en daar is ook zo'n weddingcorner. dus als ik dan overal de boeken van 30 euro zie, ben ik echt wel blij met mijn gastenboek :-) !! het is wel niet super dik, dus misschien dat ik in december (wanneer we teruggaan) nog een tweede bijkoop.

Ik zou ook gerust een ringkussentje gebruiken bij een wettelijk huwelijk.

enkele voorbeelden van bedankjes die ik al gekregen heb (weet nog niet wat wij gaan nemen): zo'n lange pipet met badzout, een rood zakje van tule met suikerboonhartjes in, een pakje trouwgum (kauwgum), fotokaartjes (of course), een kartonnetje met de foto van het koppel op en daarop een zakje vergeet me niet zaadjes geniet, een glazen potje met van die snoephartjes, ... dit zijn enkele dingen die ik mij nu voor de geest haal.

Serena
31-8-2012
 Meld misbruik1-3-2012 18:31:02

Wij werken ook met een ringkussentje voor onze wettelijke trouw, ik heb eentje van
Me To You besteld via internet.

treesje
10-7-2012
 Meld misbruik1-3-2012 18:43:37

@ serena: en waar heb je dat gekocht?? ik ben ook nogal zot van me to you.

Charlotte
27-4-2012
 Meld misbruik1-3-2012 18:48:55

Hey Claire, Waar heb je uw gastenboek laten maken? Lijkt me wel leuk met al die vragen? Mvg

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik1-3-2012 19:13:38

Bij www.ezbook.nl . Het is eigenlijk een site waar je zelf, in eigen beheer, boeken kan laten drukken en laten voorzien van een eigen kaft enzo. We hadden zelf de inhoud en de cover aangeleverd, vraagjes heb ik hier van het forum geplukt. Ik kan je indien gewenst wel een pdf van de inhoud bezorgen. Het is echt een gedrukt en ingebonden boek, met eventueel hardcover, zoals je die kan kopen in de boekhandel. Er zijn enorm veel mogelijkheden, en het resultaat is super.
Ik raad je wel aan van goed op tijd te bestellen (neem voor je gewetensrust minimum 2 maanden voor de dag waarop je het boek nodig hebt). De standaard levertermijn is 10 werkdagen, en dan wordt het per post opgestuurd. Ik had bijbetaald om het met koerier te laten versturen, maar door een foutje van hen is dit niet gebeurd en was het boek te laat. Ze doen echter niet moeilijk over een volledige terugbetaling, dus qua service niet te klagen.

Charlotte
27-4-2012
 Meld misbruik1-3-2012 19:19:15

Hey claire, Ja als je wil mag je dat PDF bestand eens doormailen C-peeters@hotmail.com Zal eens kijken op de site :)

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik1-3-2012 19:23:47

Nu ik mijn post hierboven nalees, lijkt het een beetje een warrig en tegenstrijdig verhaal (beetje snel geweest), dus hierbij nog een beetje achtergrond.

Zoals sommigen weten heb ik alles op drie maanden geregeld. Ik was er al snel uit dat ik eigenlijk een gastenboek wou met vraagjes waarop de gasten moeten antwoorden.
Ik ben dan met een beetje zoeken uitgekomen op een website waar je boeken kan laten drukken vanaf 1 exemplaar, en dit tegen een goeie prijs (de ezbook van hierboven dus). Zeer interessant, dus ik bezorg mijn broer de vragen die ik in mijn boek wil, de inleidende tekst en vraag hem om onze uitnodiging te hermaken tot de cover van het boek. Op dat ogenblik hebben we nog 4 weken te gaan. Tegen dat mijn broer hier klaar mee is, zijn we meer dan een week verder. Ik bestel het boek, betaal het, maar kom dan tot de conclusie dat het toch wel heel erg nipt wordt. Ik neem dus contact op met de klantendienst, zij zetten mijn bestelling om naar een semi-spoed, en ze zou per koerier verstuurd worden de maandag voor ik trouw, mits een kleine opleg natuurlijk. Ik ga akkoord. Het boek is dus effectief vorige week maandag verstuurd, maar niet per koerier. Waren ze vergeten om de verzendwijze aan te passen in hun systeem. Resultaat : mijn boek te laat, maar ik krijg mijn geld terug.

Als je gewoon op tijd bestelt, is er geen probleem en heb je een prachtig gastenboek, helemaal naar jouw zin.

Charlotte
27-4-2012
 Meld misbruik1-3-2012 19:30:21

Ja kon al wat volgen hoor. Gelukkig Was dat het enige foutje van jullie prachtige dag! Ben echt benieuwd naar de vragen enz :)

Charlotte
27-4-2012
 Meld misbruik1-3-2012 19:30:35

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik1-3-2012 20:46:37

Hoi Claire,

Je mag het bestandje ook eens doorsturen naar mij als je wil.

willems_nancy@telenet.be

Alvast bedankt

Charlotte
27-4-2012
 Meld misbruik1-3-2012 21:18:50

Echt prachtig :)

eline
25-8-2012
 Meld misbruik1-3-2012 21:43:19

Ook naar eline_kennes@msn.com Thx!

Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik1-3-2012 21:50:41

Hoi,
zou je het ook naar Fieke_mieke01@hotmail.com willen sturen aub

Wij geven een vrijzinnige ceremonie, met aansluitend receptie.
Nu willen wij een gastenboek waarin de eerste blz een beetje lijken op
een akte dat wordt ondertekend zoals in het gemeentehuis.

Daar willen we dan onze getuigen natuurlijk, maar ook onze zonen 11 en 9 hun
"handtekening" in laten zetten.

Daarna, tijdens de receptie kunnen de gasten er ook iets in kwijt natuurlijk.

Dus wil je het aub ook naar mij sturen.
Alvast bedankt!

Groetjes
Sophie

Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik1-3-2012 21:52:56

hoi,
Wil je het naar mij ook sturen?
hotclato@hotmail.com

alvast bedankt!!

Sarah
19-5-2012
 Meld misbruik1-3-2012 21:58:38

Hallo,

nu ben ik ook wel benieuwd.. Zou je het ook naar mij willen sturen? sarahenwouter@gmail.com
Merci!

mieke
25-6-2011
 Meld misbruik1-3-2012 22:26:54

Goeie avond,
Ik wil u graag ons assortiment voorstellen.
Je kunt bij ons terecht, zowel voor bedankjes (voor ouders, getuigen en gasten), gastenboeken, ringkussentjes, enz enz

Neem anders een kijkje op onze site,

Steeds bereid tot inlichtingen,

Mieke

www.miekado.be

Ann
16-7-2012
 Meld misbruik2-3-2012 0:52:35

Hallo,

Zou het mogelijk zijn om dit pdf bestandje ook eens naar mij te sturen?
ann_guns@hotmail.com

Alvast heel hartelijk bedankt!
Ann

Serena
31-8-2012
 Meld misbruik2-3-2012 18:47:02

lesley
26-4-2013
 Meld misbruik3-3-2012 11:26:38

hey zou je het bestandje ook naar mij eens willen doorsturen??

lesley_van_wezemael@hotmail.com

alvast bedankt!

Sylvie
2-6-2012
 Meld misbruik8-3-2012 15:36:15

hallo Claire,

Kan je ook aan mij de lijst met deze vragen doorsturen?
svanheuverswyn@hotmail.com

Alvast bedankt!!!

Groetjes

Katrien
22-9-2012
 Meld misbruik11-3-2012 22:13:01

Ik zou dat PDF bestandje ook wel willen... Je mag dit mailen naar katrientjen3974@hotmail.com

Tnx!

Daisy
18-8-2012
 Meld misbruik27-3-2012 22:16:05

ook ik zou dat pdf bestand graag ontvangen! mailen kan naar daisy_vda@hotmail.com

bedankt!

Stephanie
30-6-2012
 Meld misbruik19-4-2012 14:03:12

Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik zou dat pdfje ook wel willen. Heb de indruk als ik deze site bekijk dat me er nog heel wat werk te wachten staat en heb nog 71 dagen... Iets te laat begonnen vrees ik.

Keshia
13-7-2013
 Meld misbruik18-11-2012 20:43:40

Zou het mogelijk zijn dit ook naar ons te sturen? Groetjes, Keshia en Kristof zonnebloempitje_1@hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...