Terug naar overzicht
Moeilijke situatie en heel jammer voor je vriend! Het zal aan je schoonouders zijn of ze willen komen of niet vrees ik... Maar om daarom geen geschenk aan jouw ouders te geven? Qua eten kun je aan de cateraar zeggen dat ze er rekening mee houden. Maar voor vervoer zouden ze dan toch zelf moeten zorgen hé als ze op het allerlaatste moment toch willen aanwezig zijn. Probeer er toch van te genieten, het is jullie dag! Ik hoop dat de kwestie toch vroeg of laat opgelost raakt.
Een moeilijke situatie inderdaad. Voor de cateraar denk ik dat je kan vragen om hier rekening mee te houden, als je op het laatste moment nog iets kan doorgeven kunnen ze er hopelijk nog iets aan doen.Wat het geschenk betreft, zou ik dan gewoon geen cadeau geven aan je ouders op het moment zelf, waar iedereen bij is. Leg hen dit ook op voorhand uit waarom je dat doet. Dan loop je niet het risico om mensen te bruskeren omdat je ouders wel een cadeau zouden krijgen en je schoonouders niet.Heb je wel een goede band met je schoonmoeder, dat je haar mee wil op je eerste pas? Want voor mij is dat ergens een "beloning" en als ze toch voor haar man kiest en hem wil steunen, lijkt dat mij wel wat raar?
Ik had een goede band met mijn schoonmoeder. En ik hoop dat ik die nog steeds heb. Alleen... door heel de situatie zie of hoor ik haar nu nog nauwelijks. Misschien dat dit ook wel mijn "schuld" is. Ik heb wel begrip en respect voor haar. Net zoals dat zij haar man steunt, kies ik voor mijn man (en niet zijn familie).
Verhaal krijgt dus een vervolg!Gisteren is dit nogmaals volledig geëscaleerd! Nu komen ook mijn toekomstige schoonzussen met hun partners niet! Zij willen geen ruzie met hun ouders (mijn schoonouders to-be dus) en verder gaan er ook heel wat geruchten e.d. de ronde uit pure jaloezie! Man toch! Ik heb al heel wat geschreeuwd! Na deze dag kan de klok niet meer teruggedraaid worden hé! Dan gaan zij dus echt niet op ons huwelijk aanwezig geweest zijn hé! Ronny is peter van het jongste dochtertje van zijn zus. Hoe gaan we hier verder mee om? Pfff!!!