Nu Online
Momenteel zijn er 268 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pfff

8-3-2012 9:21:12
Mijn schoonouders zullen niet aanwezig zijn op ons trouwfeest.

Mijn verloofde had al niet zo een goede band met zijn vader voordat ik hem leerde kennen. Zij spraken toen geen enkel woord met elkaar. Het laatste jaar was dit wat veranderd en konden ze toch met 2 in dezelfde ruimte vertoeven.
In oktober hebben mijn verloofde en zijn vader opnieuw klinkende ruzie gemaakt. Gevolg: mijn schoonouders zullen niet aanwezig zijn op ons huwelijk. Ook mijn schoonmoeder zie ik niet meer zo veel. Vroeger wekelijks. Ik vind dit ZO jammer! Maar zij wil haar man steunen.
Nu ben ik wel van plan om haar mee te vragen naar mijn eerste pas. In de hoop dat zij dan wel op onze trouwdag aanwezig zal zijn op het gemeentehuis?

Maar het brengt ook allemaal praktische vragen met zich mee.
Uiteraard zullen zij een uitnodiging ontvangen voor onze trouw. Maar wat als zij niets laten horen nadien? Ik wil hen ook niet "pushen" om te komen. Voor mijn part mogen zij last-minute van gedachten veranderen om toch aanwezig te zijn. Maar hoe moet het dan met vervoer, en lunch en diner en ...
Wat bijvoorbeeld ook met het geschenk aan de ouders. Mijn schoonzussen zullen wel aanwezig zijn. Wat als zij zien dat wij een geschenk aan mijn ouders geven, terwijl hun ouders der niet zijn? Gaat dit niet nog voor meer wrijvel achteraf zorgen?

Pfff... ik zou zo graag willen dat ze hun ruzie bijleggen, maar der is jammer genoeg veel te veel gebeurd en gezegd geweest...

Ilse
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 758

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik8-3-2012 10:15:16

Moeilijke situatie en heel jammer voor je vriend! Het zal aan je schoonouders zijn of ze willen komen of niet vrees ik... Maar om daarom geen geschenk aan jouw ouders te geven? Qua eten kun je aan de cateraar zeggen dat ze er rekening mee houden. Maar voor vervoer zouden ze dan toch zelf moeten zorgen hé als ze op het allerlaatste moment toch willen aanwezig zijn. Probeer er toch van te genieten, het is jullie dag! Ik hoop dat de kwestie toch vroeg of laat opgelost raakt.

Sofie

Meld misbruik8-3-2012 10:22:22

Een moeilijke situatie inderdaad. Voor de cateraar denk ik dat je kan vragen om hier rekening mee te houden, als je op het laatste moment nog iets kan doorgeven kunnen ze er hopelijk nog iets aan doen.
Wat het geschenk betreft, zou ik dan gewoon geen cadeau geven aan je ouders op het moment zelf, waar iedereen bij is. Leg hen dit ook op voorhand uit waarom je dat doet. Dan loop je niet het risico om mensen te bruskeren omdat je ouders wel een cadeau zouden krijgen en je schoonouders niet.

Heb je wel een goede band met je schoonmoeder, dat je haar mee wil op je eerste pas? Want voor mij is dat ergens een "beloning" en als ze toch voor haar man kiest en hem wil steunen, lijkt dat mij wel wat raar?

Ilse
30-6-2012
 Meld misbruik8-3-2012 11:05:20

Ik had een goede band met mijn schoonmoeder. En ik hoop dat ik die nog steeds heb. Alleen... door heel de situatie zie of hoor ik haar nu nog nauwelijks. Misschien dat dit ook wel mijn "schuld" is.
Ik heb wel begrip en respect voor haar. Net zoals dat zij haar man steunt, kies ik voor mijn man (en niet zijn familie).

Ilse
30-6-2012
 Meld misbruik20-3-2012 16:13:22

Verhaal krijgt dus een vervolg!
Gisteren is dit nogmaals volledig geëscaleerd! Nu komen ook mijn toekomstige schoonzussen met hun partners niet!
Zij willen geen ruzie met hun ouders (mijn schoonouders to-be dus) en verder gaan er ook heel wat geruchten e.d. de ronde uit pure jaloezie!
Man toch! Ik heb al heel wat geschreeuwd! Na deze dag kan de klok niet meer teruggedraaid worden hé! Dan gaan zij dus echt niet op ons huwelijk aanwezig geweest zijn hé!
Ronny is peter van het jongste dochtertje van zijn zus. Hoe gaan we hier verder mee om?

Pfff!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...