Nu Online
Momenteel zijn er 295 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe ga ik hiermee om?

8-3-2012 22:08:22
Ik heb een kleine zorg over ons huwelijksfeest. Mijn vriend gaat elke vrijdagavond uit met een vaste groep maten. Stuk voor stuk superventen, een van hen is zelfs peter van ons dochtertje. Maar zij samen, met drank erbij, is niet zo'n charmante combinatie. Ze drinken veel, beginnen grove praat uit te slaan en luid te roepen. Zolang ze niet in ons huis binnenkomen mogen ze van mij alles doen wat ze maar willen op vrijdag :P Ze zullen nooit iemand kwaad doen, het is allemaal onschuldig. Alleen niet zo aangenaam voor de mensen die erbij staan :P Mijn vriend komt dan wel dronken thuis, en één keer op de tien uitjes is hij net dat kleine beetje te zat en zegt hij gemene dingen die hij de dag erna handig genoeg vergeten is. Dan weet ik ondertussen al dat ik gewoon moet vragen hoe het was en verder niks meer moet zeggen dan "Was het leuk? Ah da's fijn. Slaapwel!" :P
Maar hoe moet dat dan op ons feest en daarna op hotel? Zijn vrienden zullen er zijn, da's evident, en er zal ook genoeg drank zijn. Ikzelf ben totaal geen groot feestbeest en ik mag ook niet teveel drinken want dan word ik gewoon moe, pijnlijk en neerslachtig. Ons dochtertje is nog te jong om te snappen waarom haar papa zo gek doet en mijn moeder zal zich de hele tijd over haar ontfermen, gelukkig maar. Maar hoe moet ík daarmee omgaan? Ik kan niet goed tegen zatte mensen, ik krijg er eigenlijk een angstig gevoel van. Mijn vriend weet dat wel, en hij zegt dat hij zich zal gedragen. Maar 'k heb het al genoeg gezien, als hij in feestmodus komt is het voor mij al wat te moeilijk. Ik weet dat dit ongemakkelijke gevoel niet nodig is, maar dat is gewoon hoe ik in elkaar zit en ik kan het ook niet uitschakelen. Hoe moet het dan op het feest, wat doe ik dan het best? Zijn er nog bruidjes die zich zo voelen of ben ik gewoon raar ;D

Eva
23-3-2012
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1015

Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik8-3-2012 22:21:52

Ik herken het verhaal...al dat mijn ventje dat niet elk weekend heeft maar zo eens af en toe op een jaar. Gelukkig ken ik de signalen al wel wanneer het er over aan het gaan is (met dubbele tong praten, luid beginnen roepen, aan mij komen hangen, ...)...dan weet ik dat het tijd is voor....PLAT WATER ! Ik bestel dan altijd om elk pintje een plat water voor hem en verplicht hem om dat op te drinken ...hij weet dat ondertussen ook dat wanneer ik met plat water kom aandraven dat het er over aan het gaan is en hij dit dus ook telkens braafjes opdrinkt! Plat water maakt ook dat hij niet 'zatter' wordt dan hij al is en zorgt ook dat de kater de volgende dag ook een stuk minder is. Hij weet dus zelf ook dat dit voor z'n eigen goed is...dus daar ben ik blij om.

Maar ik ken je gevoel zeker en vast: ik hou ook absoluut niet van zatte mensen, wordt er ook heel angstig bij (ben als de dood dat mannen zouden beginnen vechten en dat ik er tussen zou belanden, of dat mannen gewoon handtastelijk worden). Ik hou ook absoluut niet van de 'gortige' en 'beledigende' praat die er dan uit komt. Ik drink zelf ook nooit (mag ik niet omwille van een ziekte), dus als je zelf dan nog eens 100% nuchter bent, dan erger je je nog harder aan al die zattemans-praat.

Ik heb dus zeker en vast ook al de vrees voor een paar mannen waarvan ik zeker weet dat het niet netjes zal blijven. Ik denk dan ook dat ik aan het zaalpersoneel de opdracht ga geven om bepaalde mensen niet te veel alcohol meer bij te schenken als het er over gaat. Heb dit al vaak genoeg gezien: één van de ouders van onze vrienden die zo zat was, dat hij ineens bewusteloos neerviel op z'n eigen feestje...en ze hem dus nog zijn moeten komen opladen met den ambulance, of ene die zo zat was op ons galabal die heel agressief werd en ineens met alle glazen begon te gooien.... zo'n senario's wil ik dus ABSOLUUT vermijden! En als het er toch ECHT over gaat...dan laat ik het zaalpersoneel hen vriendelijk vragen om te vertrekken.

Veel succes in ieder geval en hopelijk mogen we allemaal gespaard blijven van mannen (en vrouwen ) die er over gaan!

Lieve groetjes

Chantal

Peter
5-4-2013
 Meld misbruik9-3-2012 2:13:41

Het is mss raar wat ik ga zeggen maar als je gaat trouwen wil dat zeggen dat je je leven met iemand gaat delen , en als je weet dat die persoon een hekel heeft aan zatte mensen , dan zegt dat wel iets , mijn persoonlijke mening is dat als je je elke vrijdag wil bezatten en dan met het excuus komen dat je niets meer weet , erg heel erg vindt ik zoiets.
Ik heb geen problemen met af en toe eens iets te gaan drinken met vrienden , maar zoiets hoeft geen vaste gewoonte te zijn , en waarom moet je dan ladderzat zijn .
Nu is jullie dochter nog te klein maar wat binnen enkel jaren?
Nu als jij dat goed vindt voor mij geen probleem ik zeg gewoon MIJN mening meer niet,zonder oordeel te vellen over iemand .
Conclusie: ik vindt dat je toekomstige zich op jullie trouw best eens kan inhouden en liefst niets drinken want van 1 komt 2 en dan stopt het niet meer , en als het echte vrienden zijn zij ook .
Denk eraan jullie trouwfeest kan je niet meer overdoen .
Hopelijk geraken jullie eruit .
PS:hopelijk zorgen ze steeds voor een BOB
Groeten Peter en Sophie

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik9-3-2012 7:12:13

Hey Eva,

Ik heb hier zo'n beetje hetzelfde probleem, niet dat mijn vriend zich constant gaat bezatten, maar we kennen ook een koppel waar 1 van de 2 nogal vlug dronken is en dan vanalles begint te vertellen dat niet zo gepast is zeker niet op een trouwfeest.
Op een verjaardagsfeest van een vriend van me heeft hij zo eens in een zatte bui vanalles over die vriend tegen de moeder gaan vertellen en dat was nu niet echt voor haar bestemd.
Dus we hebben hier eens over nagedacht en we gaan ze niet uitnodigen vrees ik, het is iets teveel risico en ik zou er mij toch alleen aan storen.
Maar spijtig genoeg ligt die bij jou wel wat moeillijker.
Hopelijk geraak je eruit...

Groetjes
Joeri

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik9-3-2012 7:46:49

Ik heb het ook niet echt op zatte mensen.
Gelukkig is mijn vriend wel "leuk zat". Hiermee bedoel ik dat ie super lief is dan, en grappig.
Niet agressief, en geen vuile praat.
enige probleem is dat ik hem niet mee nr huis krijg :-)

Net als Chantal, bestel ik hem constant plat water voor tussendoor te drinken :-)

tamara 7/9/2012

Meld misbruik9-3-2012 9:20:06

ik kan ook niet tegen zatte mensen, heb het genoeg gezien met mijn moeder
ik heb een geluk dat mijne vriend niet drinkt, als ie iets drinkt is het 1 kriek en daarna stopt het, ikzelf drink ook niet
maar moest ie iedere week ladderzat naar huis komen, dan zou er daar een deftig woordje over gebabbeld moeten worden

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik9-3-2012 9:37:21

Ik kan ook niet zo goed tegen zatte mensen - heb ook iemand in mijn naaste omgeving die meer drinkt dan ik zou willen. Wat betreft je feest: je kunt moeilijk die groep niet uitnodigen als het zulke goede vrienden van je vriend zijn. Wel kun je inderdaad het barpersoneel vragen om hen niet meer bij te schenken, en vragen of je vriend zelf zich inhoudt.

Maar om eerlijk te zijn denk ik wel dat je probleem eigenlijk een beetje groter is dan het feest alleen: als jij echt niet van zatte mensen houdt, en je vriend komt elk weekend zat thuis, dan is er wel een beetje een probleem, zeker als hij zich dan misdraagt. Ik weet dat als mijn vriend dat zou doen, we een goed gesprek zouden moeten hebben over onze prioriteiten. Is het beperkt tot die ene dag in de week, of drinkt hij daarbuiten ook net iets meer dan je zou willen? Ik zou hier goed over praten en goed over nadenken hoe jullie dit in de toekomst zien, want alcohol kan echt een heel vervelende stoorzender zijn, juist als je mensen graag ziet.

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik9-3-2012 9:39:59

Ik hoor heel vaak dat je op je eigen trouwfeest ten eerste met moeite dronken geraakt, er ten tweede geen tijd voor is en ten derde het gewoon niet hoort om als gasther van het feest stomdronken te zijn! En je man zal hem hier ook bij neer moeten leggen! Als zijn vrienden drinken ok, maar hij is gastheer en hoort nog in staat te zijn om tegen iedereen die weggaat goeienavond en bedankt te zeggen! Dat hij tegen de late uurtjes wat aangeschoten is, ok, maar het mag niet helemaal zat zijn. Was ik van u, zou ik dit gewoon zo zeggen tegen hem! Hij is toch wem clever genoeg om zoiets te begrijpen? Een huwelijk is niet gelijk aan het vrijgezellenfeest met de vrienden! Over de rest (wekelijks uit, drinken) ga ik mij niet uitspreken. Als jij hiermee kan leven ok, maar ik heb er toch mijn vraagtekens bij of dit wekelijks moet gebeuren en haalbaar is eens je een vrouw en kindje hebt, dat dit tweewekelijks of maandelijks gebeiurd, ok, of samen met de vrouwen,... Maar voor het trouwfeest zou ik duidelijk zeggen wat je verwacht! Huwelijk is geen vrijgezellen, punt! Sta maar op je strepen. Hij krijgt al wekelijks zijn uitjes met vrienden.

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik9-3-2012 9:42:17

En wat de vrienden betreft: als het echt zo'n supervrienden zijn van je man, dan kan hij toch gerust eens vooraf vragen of zeggen: ey gasten niet zo zat op den trouw als op vb den vrijgezellen eh;-)

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik9-3-2012 9:43:56

Beseft je toekomstige dat zijn vrienden (en hij) zo doen?
Hoe vindt hij dat op een trouwfeest? Vraag hem anders of hij zich (als geschenk voor jou) niet wil bezatten (wat niet wil zeggen dat hij helemaal niks mag drinken, he) zodat hij zijn vrienden een beetje tot rede kan brengen en een oogje in t zeil kan houden.

Kan je eventueel die vrienden op een nuchter moment er niet over aanspreken?
en misschien een zotte afspraak met hun maken dat er vb tussen middernacht en 1u alleen maar water/frisdrank gedronken wordt (en dit ook zo doorgeven aan de zaal).
Zij moeten toch ook beseffen dat er een verschil is tussen gewoon op café zitten en een trouw !

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik9-3-2012 10:59:14

Jullie hebben wel een verkeerd beeld gekregen denk ik. Ja hij gaat elke vrijdag weg. Da's nodig voor hem, anders is hij helemaal gefrustreerd en daar heb ik zeker geen zin in :P Maar hij komt wel thuis om middernacht. Tegen dan hebben ze dan wel goed doorgedronken. Altijd met BOB!!!! Anders zou hij niet mogen van mij. Maar écht ladderzat, zoals jullie je waarschijnlijk inbeelden, is hij nog nooit geweest. Meestal is het zo'n beetje met een dubbele tong onnozele praat uitslaan en schaapachtig glimlachen en weet hij nog alles de dag erna. Ik zou het ook veeeel liever anders zien!! Maar ik kan hem niet verbieden om uit te gaan, zo ben ik niet. Meegaan wil ik ook niet, er zijn immers geen andere vriendinnen, de anderen (buiten de peter van ons dochter) zijn nog single. Daartussen ga ik echt niet gaan lopen :P Als ik hem vraag om het deftig te houden omdat ik de dag erop vroeg weg moet en hij voor ons dochter moet zorgen, dan doet hij dat ook.
Kwestie van het huwelijksfeest heb ik het hem goed gezegd, dat hij niet teveel mag drinken. Maar hij weet niet wanneer hij erover gaat, da's het probleem. Hij zal niet ladderzat zijn, maar gewoon zat vind ik al erg genoeg. Hij doet niks verkeerd, het is gewoon dat angstig gevoel bij mij omdat hij zogezegd de controle kwijt is. Denk niet dat ik het echt goed kan uitleggen waar het vandaan komt.
Bij de babyborrel speelde ik gastvrouw en bleef hij bij zijn vrienden staan. Zo is hij, ik weet met wie ik trouw en ik weet ook dat je een mens niet kan veranderen. Voor de rest is hij goed voor ons, ik ken veel ergere mannen in de nabije omgeving. Ik hoop alleen dat ik me goed kan houden tot het einde van het feest, dat ik niet dichtklap en weg wil. Gelukkig zijn mijn vriendinnen er ook zeker? :)

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik9-3-2012 11:49:45

Beste Eva,

Ik wil je niet bang maken vlak voor je trouw, maar als je schrik hebt dat je misschien weg zal willen op je eigen feest, dan vind ik dat toch ook niet normaal. Dat hij eens in de week weggaat met vrienden, is geen probleem, als jij dat ook niet vindt. Maar dat hij gemene dingen tegen je zegt als hij zat is, vind ik al minder ok.
En echt, als hij zelf niet weet wanneer het erover is, dan moet hij maar op voorhand beslissen wat hij zal drinken, bv één glas bij de receptie en één glas wijn per gang, en daarna geen alcohol meer. Dat is toch een goed compromis?!
En... als zijn vrienden zich echt te erg gedragen, kun je altijd op voorhand met de zaal afspreken dat ze hen eruit moeten zetten als het te grof wordt.

Alleszins een prettig feest gewenst!

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik9-3-2012 12:25:00

Goh dat weg willen van feestjes heb ik altijd. Ik hou daar gewoon niet van, teveel mensen, teveel drukte, en ja teveel mensen die iets op hebben en zo minder remmingen hebben. Er is nooit iets ergs met mij gebeurd of zo, dat is gewoon altijd zo. Maar je kan moeilijk geen trouwfeest houden he :D

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik9-3-2012 12:47:39

Hey Eva,
Om je gerust te stellen, je trouwfeest is iets héééél anders dan om het even welk ander feestje. Ik ben ook totaal geen feestbeest maar die dag is echt helemaal anders hoor, je leeft op een wolk en op adrenaline en het is superleuk... maak je daar maar geen zorgen om, dat komt goed.
Voor de rest geldt de stelregel "goede afspraken maken goede vrienden".
Mijn ventje gaat ook geregeld alleen op stap en is dan ook "leuk zat". Ik heb daar geen probleem mee (en hij respecteert ook altijd de gemaakte afspraken) en op onze trouw was hij het zelf die met de watertjes afkwam en niet te zat wilde worden zodat hij zich zeker alles goed zou herinneren (hoe leuk het was enzo)
Gewoon op voorhand een goed gesprek met je verloofde en dat komt allemaal wel goed.
Wat de vrienden betreft, als ze het écht te bont maken, ze gewoon laten buitenzetten...
groetjes

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik9-3-2012 12:51:32

Heyhey,

Wanneer wij samen weggaan (paar keer per jaar, niet elke week ;-)), durft mijn wederhelft ook wel redelijk wat drinken. Ik ben dan meestal diegene die, als ik de signalen begin te zien, hem een cola-light geeft en hem dan nadien mee naar huis neemt :-). Aangezien ik op ons trouwfeest zo'n toestanden wil vermijden, is er hier afgesproken dat mijn wederhelft (en ik natuurlijk ook) niet meer als 2 glazen gaat drinken :-). Ik vind immers persoonlijk dat je het niet kan maken om als gastheer/-vrouw je gasten dronken te begroeten wanneer ze toekomen of vertrekken.

Misschien kan je ook zoiets afspreken?

Groetjes!

Evelien

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik9-3-2012 16:18:58

Hey!

Voor ik in zijn leven kwam, was mijn verloofde ook wel een party animal en kon hij ook wel wat alcohol verzetten...Sinds hij vorig jaar op een feestje met mij samen echt té dronken was, ben ik zo boos geweest dat hij sindsdien nog maar 1 keer 'in de wind' is geweest...maar nooit meer zo erg! Hij drinkt eigenlijk nog amper :-) misschien omdat we ook niet meer zo veel op zwier gaan :-).

Hij heeft ook wel wat vrienden die jonger zijn en er is ook 1 in het bijzonder die echt altijd te veel drinkt...mensen begint lastig te vallen enz!
Hij gaat mee op vrijgezelle met mijn verloofde en we hebben afgesproken dat, als hij het daar gaat 'uithangen'...hij niet meer welkom is op de trouw.
Ik vind het een goed compromis...en volgens mij zal hij zich gedragen (zijn mama kent mijn verloofde ook goed en die zal hem op voorhand de les wel spellen).

Dus ik hoop dat de vrienden van jouw toekomstige zich ook gedragen!
Af en toe een plat waterke kan helpen...

groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...