Nu Online
Momenteel zijn er 253 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dan is familie er altijd voor je??

10-3-2012 20:52:37
Pff, ik moet hier even me hart luchten want ik weet eigenlijk niet echt meer wat te doen..
Deze week zijn we te weten gekomen dat mijn schoonmoeder tegen de familie heeft gezegd dat ze absoluut geen moeite moeten doen om naar ons feest te komen.. de afstand is te groot en voor ons moeten ze dat niet doen.
Wij wonen in limburg maar gans onze familie is van West-vlaanderen..
En blijkbaar haalt ze haar slag thuis..
Mijn eigen schoonmoeder??? ik kan het nog altijd niet geloven maar het is effectief zo .. :-(
Zowel mijn partner en ik zagen het deze week effe niet meer zitten dat we gewoon dachten om alles af te blazen en intiem te trouwen maar ja dat kunnen we ook niet maken tegenover mijn ouders en familie..
Daarenboven komt ook nog eens dat mijn schoonzus ( vrouw van me partner zijn broer) ook nog eens de bitch uithangt en me schoonmoeder zo in haar macht heeft!!

Dat wil natuurlijk ook zeggen dat dat ongeveer 20 pers minder zal zijn dan verwacht, op zich niet erg want als ze de moeite niet willen moeten ze ook niet komen maar onze zaal is een beetje aangepast aan ons aantal en vrees nu dat die veel te groot zal zijn..

Pfff heb er echt allemaal genoeg van want de schrik op om me mooiste dag nog een ruzie te graag met me schoonfamilie is zeer groot..

Moet dit niet de mooiste tijd zijn? moet een moeder haar zoon niet steunen ipv zo af te breken??

Ik weet één ding als me eigen zoon trouwt zal ik er toch voor de volle 100% voor hem zijn..

Sorry dat ik jullie hiermee lastig val maar heb er echt lastig mee.

delphine
9-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1007

melisa
1-6-2012
 Meld misbruik10-3-2012 21:04:48

Hey Delphine,

Die schoonmoeders toch he. Ik ken dat ik heb ook zo ene.
Maar tis niet fijn als ze tegen de familie zit te verkondigen dat ze niet perse moeten komen wegens de afstand. U schoonmoeder heeft daar eigenlijk niks op te zeggen. En de familieleden van west-vlaanderen hebben toch een eigen mening of luisteren ze gewoon naar je schoonmoeder.

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik10-3-2012 22:03:04

Hey Delphine

Het is inderdaad niet fijn dat je schoonmoeder zo doet, maar probeer het je niet aan te trekken.
Laat desnoods zelf even weten aan die familieleden dat je ze er heel graag bij hebt, misschien hebben ze het heel verhaal van je schoonmoeder wel té serieus opgenomen. Als ze dan echt niet komen, is het pech voor hun.
Eerlijk gezegd: als mijn schoonmoeder dit tegen familie zou zeggen en die familieleden daardoor niet zouden komen bewijst dat misschien dan wel dat het feest ook zonder hun leuk zal worden.
En over de grootte van de zaal? Ruimte extra = extra dansruimte ;-)
Laat dit zeker niet aan je hart komen en geniet van de voorbereidingen en natuurlijk van je trouwdag!!

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik10-3-2012 22:18:39

Inderdaad Delphine,leuk is dit niet maar het zegt meer over de mensen die er niet willen bij zijn dan over jullie!! Probeer ze inderdaad nog eens persoonlijk te bellen of te spreken en laat merken dat je het wel leuk zou vinden als ze de moeite zouden doen!!

En als ze dan toch niet komen denk dan maar dat zij al het leuke missen en geniet met jou familie! En probeer ook zeker te genieten van de voorbereidingen van jullie grote dag want dat is ook iets wat nooit meer terugkomt!!

Ik begrijp dat het makkelijker gezegd dan gedaan is maar toch zeker het proberen waard!
Succes nog met alles..

Groetjes

Fairytale
8-6-2013
 Meld misbruik11-3-2012 1:43:55

ik hoor hier veel verhalen over schoonmoeders... ik ben er ook mee geconfronteerd geweest, alles kan beter enz... ben zo'n mensen beu die zich al te veel willen moeien wat een verloofdkoppel zelf wil doen of niet wil doen... wat zij moeten doen is hun er bij neerlaggen, vind ik toch persoonlijk..., maar dat is precies geen al te gemakkelijke opgeva.

sterkte! Grtjes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik11-3-2012 9:06:00

Hey,

Afstand zorgt vaak voor ruzies heb ik de indruk...maar voor die ene dag kunnen ze toch wel de moeite doen vind ik!
Kan je partner niet met zijn mama gaan praten?
Nu ja, als ze niet willen komen, inderdaad meer plaats om te dansen!
Je kan op de grote dag beter omringd worden door mensen die jullie nauw aan het hart liggen natuurlijk...maar fijn is het niet!
Probeer het een beetje van je af te zetten...geniet van de voorbereidingen en het wordt vast en zeker jullie mooiste dag!

groetjes

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik11-3-2012 10:54:21

Moest ik in jouw situatie zitten zou ik zeker de schoonmoeder aanspreken, ofwel persoonlijk ofwel door mijn vriend. Spreek vanuit je gevoelens, vanuit de ik en wij, niet over haar acties, maar wel over wat dit doet met jullie. En ik zou ook nog eens de familieleden persoonlijk opbellen en hen zeggen dat je gehoord hebt dat... Maar dat jullie als koppel het ten zeerste zouden apprecieren moesten ze toch komen! Als ze niet komen omwille van de afstnd, respecteer je dit, maar hen gewoon zeggen dat je er hen graag bij zou hebben, zou voldoende moeten zijn! Suuces!

Vicky
7-7-2012
 Meld misbruik11-3-2012 14:26:56

Hoi Delphine,

Het is echt ontzettend jammer dat jou schoonmoeder zich zo laat kennen. Dat zegt inderdaad meer over haar dan over jullie. Je kan je ouders/schoonouders niet zelf kiezen. Je kan enkel proberen vriendelijk te zijn maar er toch het jouwe van te denken en te doen.

Over de mensen die luisteren naar haar en niet komen...
Ik denk dat deze mensen het niet waard zijn om te mogen komen naar jullie feest! De mensen die geen moeite doen, al is het maar om contact met jullie op te nemen om te informeren hoe het zit, dat zijn mensen waar je zo weinig mogelijk energie in moet steken. Geniet van iedereen die er voor de volle 100% is. Als je mensen gaat moeten overtuigen om te komen is het een teken dat ze niet zoveel inzitten met jullie. En ik veronderstel dat jullie ook zullen aanvoelen dat de mensen die jullie er écht graag bij wensen dat deze mensen ook veel moeite zullen doen om erbij te zijn op jullie dag.

Dus geniet voor de volle 100% van deze mensen en negeer de rest, het kan je alleen maar gelukkiger maken!

In elk geval heel veel succes en genieten!!!
Groetjes, Vicky

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik11-3-2012 18:09:00

daar zou ik inderdaad eens flink op 'groemelen' zoals ze dat bij ons zeggen.

kan je de familie niet persoonlijk opbellen om dat even recht te zetten? (of je man?) zet je schoonmoeder dan maar even in slechte papieren dat ze tegen jullie wensen om dat heeft gemeld. Je niet laten doen meid!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...