Nu Online
Momenteel zijn er 206 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rollercoaster van emoties

11-3-2012 13:53:47
Dag bruidjes en gommetjes! Zo stilaan komen hier de laatste 4 maanden in zicht en ik moet zeggen dat ik werkelijk aan niks anders meer kan denken dan aan onze bruiloft... Ik droom er al constant over (sommige nachten zijn het eerder nachtmerries) en alles wat ik doe of denk is in functie van.

Omdat we voor een parochiezaal hebben gekozen moet ik alles zelf regelen. Aanstaande hier houdt zich er niet zoveel mee bezig (erg begrijpelijk) omdat hij volop aan onze verbouwingen werkt. Maar dat wil wel zeggen dat de stress en de onzekerheid over bepaalde dingen mij met momenten overvallen. Dan begin ik te huilen en weet ik het even niet meer.

Eén van de grootste kopzorgen is onze 'receptie'. We doen geen echte receptie maar waren van plan om, wanneer wij foto's maken zijn, de familie ergens op te vangen met een soepje, wat kleine broodjes, een stukje vlaai ofzo. Nu wil ik dat dolgraag in onze tuin doen maar dan rijzen er allerlei praktische vragen zoals 'Wat als het regent?' (we kunnen niet allemaal naar binnen en het gras zou meteen zompig zijn omdat we in moerasgebied wonen) en 'Wie gaat dat allemaal klaarzetten en opruimen?' Mijn schoonouders laten merken dat ik beter zou kiezen voor een andere locatie (bv plaatselijk koffiehuisje) maar mijn hart gaat toch uit naar onze eigen tuin.

Met die 'dieptepunten' ook een heel aantal hoogtepunten natuurlijk. Gisteren is aanstaande zijn pak gaan kiezen. Ze (zijn mama, mijn zusje, zijn getuige en diens vriendin) hebben er een hele dag over gedaan maar uiteindelijk vond hij het zijne bij Vossen in Kuringen. Hoe hij glunderde toen hij thuiskwam! Ik kijk er zo erg naar uit om de deur te mogen openen om hem daar te zien staan!

En ondertussen is het vrijgezellenteam ook van start gegaan. Afgelopen donderdag kwamen mijn zusje, mijn beste vriendin en nog twee vriendinnen samen. Wat ben ik dan nieuwsgierig! Ik vind het verschrikkelijk om de touwtjes uit handen te geven en vind het allemaal erg spannend!

Dus je leest het, ik zit op een rollercoaster van emoties :)

Lilabluestar
14-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 926

Lien
7-7-2012
 Meld misbruik11-3-2012 14:14:42

Hey,

Heel herkenbaar... We trouwen ook in dezelfde periode he ;-)
Vannacht ook weer gedroomd: ik moest nog een trouwkleed zoeken (Huh?)... En de hele tijd spookte door mijn hoofd: jamaar, ik heb toch al een kleed, waar blijft mijn kleed? Echt typisch!
Gisteren met de mannen gaan shoppen: ze wilden geen kostuums huren, maar kopen... Ik wilde echter dat ze bij elkaar pasten, en geen grijs, zwart, blauw, beige en bruin door mekaar, dus vreesde voor het ergste. Het is allemaal gelukt in amper anderhalf uur: accessoires incluis!!! En mooi dat het is! Ze hebben allemaal net iets anders, maar passen van kleur perfect bij elkaar én mijn aanstaande springt er toch nog uit. Dus soms heb je echt eens een meevaller ;-)

Wat je receptie betreft: kan je iets dergelijks organiseren in een brasserie met tuin? Het is niet hetzelfde als jouw tuin, dat niet... Maar als je al de kopzorgen hebt rond het aankleden van de parochiezaal zou ik mezelf de stress van thuis ook iets te organiseren besparen. Je tuin moet er perfect bij liggen, je moet een plan B hebben als het regent, je zal zien: zeker 50-60 man die naar jouw toilet loopt: je huis is een straat... :-s Ik heb bij de aanvang van onze trouwplannen ook aan onze tuin gedacht, maar toen mijn vriend de situatie schetste, heb ik het ook uit mijn hoofd gezet...

Groetjes!

Lien

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik11-3-2012 15:44:53

hey dames

Hier is het ook al enkele maanden zo en moet eerlijk toegeve; het word slechter! elke dag meer stress dus ook meer en meer elke nacht nachtmerries over het huwelijk! Nu bij ons is het meeste toch al wa in orde omdat we nog maar 54 dagen hebben! maar nu komt de stress van de bevestigingen en vrijgezellen en de proef haar en make up en het passen van de jurk. daarbij ook nog eens afspraken met feestzaal, fotograaf, dj ...wij doen ook onder de middag een receptie bij ons thuis! als wij met de fotograaf weg zijn kunnen ze bij ons zowel binne als buiten iets eten en drinken! de organisatie op zich zal zijn eigen wel uitwijzen! de flessen zullen koud zijn en de broodjes gesmeerd! dus zelfbediening. en aan de mama's word er gevraag van een oogje in het zeil te houden! we zijn ongeveer met 20 voor de middagreceptie dus das goed te doen! ze moeten hun plan beetje trekken! de dag ervoor ga ik alles grondig poetsen en een ruimte voorzien met tafels en stoelen en buiten ook!

no stress
effe in en uitademen heel rustig
groetjes jana

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik11-3-2012 18:22:00

Ik droom continu rare dingen!

Deze week ging als volgt;

We waren 19 dagen voor onze trouw en hadden een "oefening" in de kerk. Ik had m'n kleed al aan en de blikken die in kreeg bij mijn binnenkomst waren van "oei, die is ni traditioneel?!". Van de moment ik dus binnenwas viel het mij op dat er geen misboekjes waren en de zangeres en pianospeelster beiden niet aanwezig waren.

Uiteindelijk kwamen ze na een half uur toch binnen, maar de ceremoniemeester kwam naar mij en gaf mij een uitbrander. Ik mocht helemaal niet in de belangstelling staan en moest tussen het volk gaan zitten ipv helemaal vooraan (waar ik hoor te zitten).

Toen de dienst begon zei de pastoor; Bla bla bla, en nog meer van dat. In goede en kwade dagen, bla bla bla bla... Alé, is da genoeg voor test?

Ringen hadden we niet uitgewisseld (ah néé zei de pastoor, da's voor op den echten dag ee!!"

DAMN, was ik blij toen ik wakker werd en besefte dat het een nachtmerrie was!!
Je bent heus niet alleen hoor!

Gewoon eventjes in- en uitademen, alles komt goed hoor!!

Groetjes!

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik12-3-2012 8:59:36

tijdje terug was ik ook zeer stresserend ivm de trouw. maar intussen alles op papier staan wat er nog moet gebeuren en blijft weinig over ... goede structuur brengt rust!

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik12-3-2012 9:53:27

Hey,

Hier ook een enorme stress kip.... pfff.... en af en toe ontploft de boel hier...

Ik hoop ook snel een beetje rust te vinden.... schiet ook geregeld snachts wakker.

Momenteel nog 32 dagen op de teller....

Veel groetjes Ellen

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik12-3-2012 12:53:32

hier ook de eerste nachtmerrie gehad! En altijd zo heel raar...wij trouwen niet voor de kerk maar het ging wel over trouwen in de kerk!

Wat trouwen al niet met ons doet

Ilse
30-6-2012
 Meld misbruik12-3-2012 15:49:05

En ik maar denken dat het aan mij lag dat ik zo slecht slaap de laatste dagen...

Elke 2u ben ik klaarwakker! En mijne molen draait maar!!
En eigenlijk wilden we het allemaal heel simpel houden en zal ik aan NIEMAND toegeven dat ik er ZO hard mee bezig ben!

Was het maar snel 30/6/12...
(maar alleen als ALLES geregeld is hé! :-) )

Sarah
20-7-2012
 Meld misbruik20-3-2012 12:32:14

Troost u hier hetzelfde probleem droom er constant van ook door de problemen langs de kant van mijn vriend zijn familie, ineens trouwt zijn nicht op dezelfde dag als wij en lig nu constant wakker van dat er bij ons niemand gaat komen enzovoorts, begin echt wel een stresskip te worden nu :( Hoe vlugger dat het 20 juli is hoe liever toch wel

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...