Nu Online
Momenteel zijn er 605 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma: Hilton Hotel of Keienhof?

12-3-2012 20:32:34
Met nog 102 dagen op de teller wordt het dringend tijd om een keuze te maken tussen twee mogelijke feestlocaties.
In eerste instantie hadden we het Keienhof in Kalmthout op het oog. Hiervoor hebben we ook al een voorschot betaald, dus dat ligt in principe vast.
Nu zijn we echter vandaag de prachtige Belle Epoque-Zaal van het Antwerpse Hilton hotel gaan bekijken en ons mama en ik zijn daar helemaal verliefd op geworden.
Het Keienhof is ook heeeeel erg mooi en geeft een schitterende service, maar ons 150 personen tellende gezelschap maakt het bijna onmogelijk om een behoorlijke dansvloer te voorzien (wat echter wel een vereiste is voor zo'n dansfamilie als het mijne en met zo'n lange sleep aan mijn jurk).

Nu zit ik dus met een dilemma: neem ik de magnifique Belle Epoque-Zaal in het Hilton, waar echter geen mogelijkheid is om even een luchtje te gaan scheppen (wat ik ook wel belangrijk vind, aangezien ik hopelijk op een mooie zomerdag trouw) maar MET de dansvloer waar ik altijd van droomde, of ga ik toch voor het Keienhof, een prachtlocatie met gigantische tuin, maar waar de dansvloer niets voorstelt??? Wat zouden jullie kiezen, als budget geen issue is?

Heel erg bedankt!

Katrien
23-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1453

iris
30-6-2012
 Meld misbruik12-3-2012 20:44:28

Je droomt duidelijk van een grote dansvloer, maar je moet wel opletten dat het niet TE ruim wordt. Wij hadden een drietal jaar geleden een personeelsfeest (zittend diner) in de Belle Epoque-zaal met zijn 400 ongeveer en dan nog was er meer dan ruimte genoeg, dus met zijn 150 wordt het misschien wat leegjes.
Veel succes nog met de keuze, want als er ondertussen een ding is waar ik een hekel aan heb tijdens een trouw voorbereiden, dan is het wel kiezen. Ik ben er verschrikkelijk in :-)

Gr,
Iris

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik13-3-2012 14:07:39

Ik ben ook van jouw regio en ik heb al wat mindere dingen gehoord van Keienhof.
Wij kennen 2 koppels die daar zijn getrouwd en wij waren er ook eerst in geinteresseerd.
Deze koppels waren heel content van de service en de kwaliteit van het eten maar zij zouden er allemaal niet meer opnieuw trouwen...
Voor ons waren er vier grote minpunten :
- inderdaad de kleinere dansvloer als je met 'max. aantal personen' bent.
- geen airco in de zomer waardoor het erg warm kan worden.
De ramen mogen ze blijkbaar niet open zetten vanwege de buren.
- vanaf één uur gaat de muziek een stuk stiller wegens geluidshinder voor de buren.
- vanaf 3 uur is het daar gedaan : ze doen het grote licht aan en beginnen (letterlijk!) op te
ruimen, ook al is het feest nog in volle gang... :-(

Dit is ons verteld door de koppels die daar zijn getrouwd en persoonlijk vond ik het wel iets te veel minpunten...

Succes!! xx

X

Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik13-3-2012 20:49:51

Hey bruidje 28/04,
Je hebt gelijk wat betreft het sluitingsuur: om 03h stipt wordt alles uitgezet, dat hebben ze daar al verschillende malen gezegd. Dat vonden wij ook een groot minpunt, om dezelfde reden als de kleine dansvloer: mijn toekomstige en ik hebben allebei families die wel ooit in hun leven dansles hebben gevolgd en zij willen allemaal graag tot in de vroege uurtjes hun kunsten op de dansvloer ten toon spreiden :D. Mijn ouders hadden mij daar trouwens al heel dikwijls op gewezen :D.
Wat betreft de airco, daar kan ik niet over meespreken, het verhaal van de irritante buur heb ik al wel opgevangen :D.
Voor de rest hebben die andere koppels wel gelijk: PERFECTE service en heel lekker eten.
We hebben echter gisteravond al besloten dat het Keienhof toch niet de ideale feestzaal is voor ons (pas op, het Hilton zal ook wel negatieve punten hebben, maar dat zijn dan mss punten waar we ons minder aan zullen storen :D)

En in het Hilton kregen we trouwens, toen we de zaal gingen bekijken, een fantastisch pakket mee: we kregen een gigantische zak gevuld met een fles cava van betere kwaliteit, een doos Guylaine pralines, drie rollen muntjes, badslippers, een badjas en twee superschattige badeendjes :D, ook al hadden we nog niets beslist.

En aan bruidje Iris: je hebt gelijk, ik vind een dansvloer heeeel erg belangrijk en ik denk dat, met dit gegeven, het beter is om te kiezen voor het Hilton. De zaal is inderdaad wat groot voor 150 personen, maar wij gaan ze laten splitsen: in het ene deel houden we de receptie en daarna verhuizen de gasten naar het andere gedeelte.
Pfieuw, weer een dilemma minder, ben wel een beetje blij dat ik niet de enige ben met een keuzeprobleem :D :D.

Allebei superhartelijk bedankt voor de nuttige tips en info en jullie ook nog veel succes gewenst!
xx

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik14-3-2012 14:03:05

Hoi Katrien,

Ik ben blij dat jullie de knoop hebben doorgehakt!
Jullie staan duidelijk achter de Hilton dus jullie feest kan ongetwijfeld niet meer stuk!!! XX

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info