Terug naar overzicht
Hoi Henrieke,Wijzelf hebben ook geen traditioneel gastenboek.Wij gaan werken met een "wensdoos", ik heb ergens een mooie doos gekocht en hier ga ik een tekstje bijzetten en aparte papieren bijleggen waar ze iets kunnen opschrijven en dan in de doos steken. Het komt eigenlijk op hetzelfde neer als een gastenboek, maar ik wou toch iets anders.;Groetjes
Ik vind een vriendenboek een zeer leuk idee!Ik denk dat als je de vragen hebt, dit voor een drukker geen probleem mag zijn om te maken?
Hallo! Heb je hier al eens aan gedacht? Ik heb een luxe uitvoering gekocht van een van de boeken van paperblanks en daar ga ik een ddos met vragen bij zetten. Dan is het de bedoeling dat mensen een van de vragen trekken, antwoord geven op de vraag en daarna hun persoonlijke wens opschrijven in het boek. Origineel en helemaal niet zo duur! Grace
wij gaan met een wishbowl werken.wij gebruiken gewoon een hele mooie vaas.ik heb zelf gekleurd papier gekocht, drie tekstjes op de papiertjes geprint.alles geknipt, verschillende kleurtjes papier gebruikt.tekst op papier:*wij wensen het bruidspaar:*tips voor een geslaagd huwelijk (deze tekst is wel iets anders denk ik)de derde weet ik eigenlijk niet meer vanbuiten....die worden dan weggezet in een mooie doosje waarschijnlijk.pennen erbij in verschillende kleuren.tekst erbij met wat de bedoeling is, en achteraf moeten ze dat dan in die vaas doen.er worden foto's genomen bij de binnenkomst van de gasten, deze gebruik ik dan achteraf bij de wenskaartjes van de persoon, de foto & hun felicitatiekaart die we eventueel krijgen & dat plak ik allemaal samen in een mooie boek.
Het zal inderdaad denk ik geen probleem zijn voor een drukkerij maar wil ook de kosten een beetje drukken. . ;)Het idee van een wensbox vind ik ook wel leuk maar ik vraag me af hoe je dat dan gaat bewaren?Ga je dan alles inplakken?Het lijkt mij het makkelijkst om het in een keer in een boek te laten drukken.Niemand dus ervaring met exbooks.nl of hema.nl ?Groetjes
www.ezbook.nl .. sorry
of via kruidvat.je kan gerust zelf je boekje maken op de website van hema of kruidvat. ezbooks ken ik niet :)het enige dat je dan moet voorzien zijn stiftjes die gemakkelijk schrijven op glanspapier; want meestal zijn het glanspapierenboekjes die je online besteld; omdat dat eigenlijk fotoboekjes zijn, alleen zet je er geen foto in maar tekstjes/vraagjes.Je kan ook zelf in het programma word of Publisher je pagina's maken met je vragen op, deze afdrukken op je pc en dan bij een copy-center laten bundelen op een mooie manier...Ik ga ook voor kaartjes in A5 formaat met daarop telkens één vraag, deze kaartjes ga ik later zoals in een fotoalbum in mapjes steken ofwel inplakken. Ik ga ook alle gasten laten fotograferen en deze foto's bij hun kaartjes steken. De kaartjes zullen bij ons op de tafels gelegd worden, waar de mensen aan eten; niet aan een aparte tafel. Zo heeft elke tafel zijn eigen bundeltje vragenkaartjes en kan ik ze mooi groeperen per tafel, en later dus ook de bijhorende foto's :)
Ik had mijn zelf samengestelde gastenboek besteld via ezbooks.nl. Spijtig genoeg was er een foutje bij de verzending gebeurd waardoor het boek niet op tijd was. Ik heb het boek alsnog toegekregen, maar ze hebben wel alles terugbetaald omdat de fout bij hen lag. Het boek zelf ziet er trouwens supergoed uit, prijs-kwaliteit vind ik het zeker de moeite waard. Het ziet er echt uit als een hardcover boek dat je kan kopen, maar dan gepersonaliseerd. Wij hadden onze inhoud gewoon in Word gemaakt, mijn broer had onze zelf ontworpen uitnodiging wat aangepast in Photoshop zodat deze als cover gebruikt kon worden. Ik zou alleen aanraden van zeker goed op tijd te bestellen, en van rekening te houden met een veel langere levertermijn dan de 10 werkdagen die ze op hun website aangeven.
ok super!Ik heb vanochtend nog gebeld met ezbook.nl en het is idd allemaal mogelijkGa er straks mee bezig.Heb er zin in!Deze week bestellen en dan hebben ze 5 week de tijd.:)
HeyWij werken ook met naamkaartjes en foto's waar ze hun wens mogen opschrijven en dan bezorgen, maar welk tekstje schrijven jullie om duidelijk te maken dat het naamkaartje het gastenboek is enz?BedanktLaurence
Hey Laurance, ik zou dat tijdens jullie speech zeggen, en door de DJ laten herhalen... Je kan bij de "verzamelplaats" (een doos, een mand...) voor deze kaartjes ook een tekstje schrijven, dat het de bedoeling is dat daarin de naamkaartjes komen, die tevens hun wens zijn voor jullie...
Hallo HenriekeIk heb even op de site gekeken van ezbook en vind het wel een heel leuk idee! Welk formaat heb jij genomen, en van papier enz? Prijzen vallen toch precies al bij al nog mee heb ik de indruk?GroetjesTina
hoi tina, wij hebben a4 staand genomen met een hardcover.170 grams en dan creme. ze waren heel behulpzaam en ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!Al met al wel bijna 100 euro kwijt maar heb wel een boek met 125 pagina's in kleur.!
Hey Henriekelaat je zeker iets weten als het boek is toegekomen? Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Ik ben ook al lang op zoek naar een boek dat ik volledig naar mijn wensen kan aanpassen. GroetjesValerie
Hoi Valerie, Het is echt super geworden!!Heb het helemaal kunnen doen zoals wij het wilden.kan je wel een voorbeeldje sturen?hoor het wel!groetjes
Hey HenriekeJe mag me gerust een voorbeeldje sturen hoor. Ik ben echt heel benieuwd. Je kan me mailen op valerie_cornelis@hotmail.comGroetjes
Hey Henrieke,Zou je mij ook een voorbeeld kunnen opsturen aub? mijn emailadres is bceulemans@hotmail.com