Nu Online
Momenteel zijn er 697 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

even hart luchten

12-3-2012 21:41:59
Hallo mede-bruidjes

ik ga even zagen en zeuren tegen jullie maar ik moet gewoon even mijn hart luchten
de laatste tijd wens ik af en toe dat mijn vriend me nooit ten huwelijk had gevraagd, er lijken alleen maar ergernissen uit te volgen.
Ik woon namelijk aan de andere kant van het land dan mijn familie, aangezien mijn vriend van west-vlaanderen is en ik van limburg. met als gevolg dat ik nu in de aanloop van ons huwelijk meer te maken krijg met mijn schoonouders dan mijn ouders voor regelingen. Nu kan ik het best goed vinden met mijn toekomstige schoonouder, alleen is er blijkbaar een groot cultuur verschil tussen west-vlaanderen en limburg. Mijn ouders laten ons volledig vrij naar het regelen en de gastenlijst van ons huwelijk maar in west-vlaanderen liggen die gewoontes blijkbaar anders. pff...
Ik wil gewoon geen hele hoop mensen die ik niet ken op wat voor ons een betekenisvolle dag moet zijn, maar ik voel me hierin de laatste tijd nogal onbegrepen.

Of misschien besef ik nu pas hoeveel ik mijn familie wel mis, nu we zo ver wonen ...

zo dat was het,
even mijn hart gelucht ...

Nele
1-12-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1574

Ellemieke

Meld misbruik12-3-2012 21:55:06

Nele,

wellicht mis je idd je familie meer in deze periode maar het is jammer dat je daarom begint op te zien tegen de huwelijksvoorbereidingen. Ik hoop dat je verloofde je steunt !!!

Probeer vooral je niet te ergeren aan ieder discussiepunt, voor je 't weet wordt alles een strijd tussen jou en je schoonmoeder. En dat kan niet de bedoeling zijn.
Choose your battles - kies voor je overtuigingen, hetgeen waar jij en je verloofde zich het best bij voelen en probeer het goedebedoelde advies op tijd naast je tijd te leggen.

En betrek je mama mss wat meer bij de voorbereidingen. Ze laat je dan mss wel vrij, ze steunt je wellicht ook (meer).

Courage !

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik12-3-2012 22:17:46

Euh, nee hoor, dat ligt niet aan de regio, dat ligt aan je schoonouders ;-)Ik ben zelf ook van Limburg, mijn aanstaande van West-Vlaanderen, maar zijn ouders moeien zich niet bepaald met de gastenlijst. Nu ja, ze hebben wel gevraagd om de familie uit te nodigen en de schoonouders van de andere kinderen, maar dat is het.

Wat de "vreemde mensen" betreft op jouw feest. Trek je daar niks van aan, dat kost je een minuutje om ze te begroeten als ze aankomen en voor de rest heb je daar geen last van. Maar meestal zal je wel een mooi cadeau krijgen, dus da's weer leuk meegenomen ;-) Tenzij je schoonouders jullie verplichten om voor hen te betalen, da's een andere zaak natuurlijk. Dan moet je niet over je heen laten lopen.

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik12-3-2012 22:23:40

Eerst en vooral, het is jullie trouw! Je ouders en schoonouders mogen raad, suggesties en meningen geven, maar ik vind zelf dat je nog altijd mag bepalen hoe jullie dag eruit ziet ook al betalen ze mee.
En dat gevoel herken ik ergens ook wel. Nu, onze familie moeit zich helemaal niet en we wonen dichtbij hen, maar die ergernissen en dat gevoel dat je er misschien beter nooit was aan begonnen herken ik zeker! 'k Denk dat meeste bruidjes dit wel hebben? Het is ook een voorbereiding van lange adem en een heel emotionele en bepalende gebeurtenis. Het komt allemaal wel in orde, volgens mij is de grote dag alle miserie meer dan waard ;D

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik12-3-2012 22:40:02

Net zoals Gitte zegt denk ik niet dat het iets West-Vlaams is, maar dat het gewoon je schoonouders zijn die een andere visie hebben dan jij/jouw familie.
Ik begrijp wel goed wat je vertelt van al die discussiepunten... Net zoals iemand hierboven zegt: kies enkele dingen uit die jijzelf heel belangrijk vindt en wijk daar dan niet van af, andere dingen laat je gewoon aan je voorbij gaan. Op ons huwelijk zullen er ook een aantal mensen zijn die ik niet ken en die ik er ook niet echt speciaal bij wil, maar er zullen genoeg mensen zijn die ik er wel bij wil en dat zal zich dan ook vertalen in de aandacht die ik aan die mensen zal spenderen.

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik13-3-2012 9:32:26

Wij vragen niemand die we er niet zelf bij willen en dat hebben wij onmiddellijk aan onze ouders duidelijk gemaakt. Maar wij bekostigen alles wel zelf. Ik weet niet of dit bij jullie het geval is? Want daar zit natuurlijk wel het verschil.
Maar voor de rest: het is jullie dag en van niemand anders.
Het moet 'n fijne dag worden met leuke voorbereidingen, laat dit je door niemand afnemen. Probeer het zoveel mogelijk over jou te laten gaan (niet simpel, I know, ken het probleem).

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik13-3-2012 9:43:25

Het ligt inderdaad niet aan de West - Vlamingen maar aan de ingesteldheid van je schoonouders. Wijzelf zijn West - Vlaams en zo dus ook onze beide ouders en van geen enkele kant krijgen wij bemoeienissen!
Dus ik vrees beetje dat het aan "je schoonouders ligt".
Probeer gewoon te luisteren als ze iets zegt (soms kan er misschien ook wel een goed ideetjes inzitten), is het niets voor jullie, zeg dit dan ook gewoon.
Van leuk idee, maar wij zouden het toch liever zo of zo doen.
Als ze meebetalen in den trouw is het natuurlijk logisch dat ze over bepaalde zaken hun mening zeggen (vb menu samen uitkiezen) maar het mag niet zijn dat jij je verplicht voelt om dit dan ook te doen. Het blijft jullie huwelijk en jullie moeten er een goed gevoel bij hebben. Spreek misschien af met je vriend dat hij jou hierin ook steunt zodat hij misschien ook eens kan zeggen tegen zijn mama van kijk, wij willen het liever zo want ... Zo zal ze ook voelen dat het niet 'alleen jij' is die het anders wil dan haar, maar dat het degelijk 'jullie' is die het zo willen.

tamara
30-3-2012
 Meld misbruik13-3-2012 9:51:10

het is jullie trouw! en indien jullie die zelf bekostigen zou ik voorstellen aan je schoonouders, indien zij volk willen vragen die jullie niet kennen, dat zij deze zelf bekostigen. hoe moeilijk het ook ligt.

wij betalen volledig zelf onze trouw en wij hebben van meet af aan gezegd dat wij enkel beslissen wie we vragen en als onze ouders er iemand willen bijhebben die niet op onze lijst staat, dat ze deze zelf moeten betalen.

ze zijn volledig akkoord met onze ingesteldheid, want zij mochten vroeger niet zelf beslissen over hun feest.

en wat zegt je aanstaande hierover? over hoe je je voelt in de situatie? moest ik van jou zijn, zou ik toch wel eens met hem praten, dan kunnen jullie samen met je schoonouders spreken.

veel sterkte en succes alleszins!

Nele
1-12-2012
 Meld misbruik13-3-2012 19:40:14

dank je voor de super reacties en tips,

Ik het me inderdaad wat minder aantrekken en me enkel nog druk maken over de zaken die we echt heel belangrijk vinden.

Mijn verloofde steunt me ook wel goed, we hebben er gisterenavond nog eens over gepraat en heb wel het gevoel dat ik er niet meer echt alleen voor sta.

super bedankt voor de steun allemaal

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...