TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Linsey
2-6-2012
|
13-3-2012 8:54:41
Oooo veel succes er mee hoor Sara, weet hoe zwaar het is! 15 kilo! Als ik je zo zie op dat fototje kan ik het me echt niet voorstellen hè! Hoe groot ben je dan voor hoeveel kilo? Ik ben de voorbije maanden, sinds ik verloofd ben eigenlijk, 'veel' afgevallen - alleen al van de stress denk ik. Eind december woog ik nog een 63,5 kilo, nu nog 58,5 - tijd (en zin ) om te sporten heb ik niet met de kindjes. Dus ik probeer het eten (snoepen dan vooral) te beperken en frisdrank te laten. En dat werkt wel voor mij. Loop je niet graag? Want dat kan je doen wanneer het je past? Misschien beginnen met zo een start to run?
|
|
Tabita
22-9-2012
|
13-3-2012 8:57:11
Hey,
ik heb positieve resultaten behaald met infraligne... Niet echt dieeten, maar gewoon letten op wat je eet... en de oefeningen vallen heel goed mee :-)
Groetjes
Tabita
|
|
Stefanie
28-7-2012
|
13-3-2012 9:04:51
Hey Sara, Hier hetzelfde probleem. Ik was ook begonnen met Weight Watchers waardoor ik stilaan toch al een mooie 4kg kwijtwas (wat weinig was, maar mijn doel is 10kg dus dan was dat al mooi op weg ) Maar tijdens de feestdagen gestopt en ondertussen op een paar maanden kwam het er genadeloos weer bij... Nu heb ik mij een hometrainer gehaald en ga ik 1x in de week met mijn zus zwemmen. Ik let terug meer op mijn snoepgedrag en de eerste 2,5kg is er weer vanaf :) Misschien dat zwemmen ook iets is voor jou? Ik heb een jaarabonnement genomen en ga minimum 1x in de week zwemmen. Zeeeer flexibel, want mijn zus en ik kiezen zelf welke dag we gaan. Het voordeel van Weight Watchers vind ik wel dat je ook wel leert wat je allemaal samen op 1 dag kan eten (als ik dit heb gegeten met zoveel punten mag ik straks dat nog eten voor zoveel punten, je kent het wel ) En dat blijft toch wel in je achterhoofd zitten vind ik. Nog een tip: als je producten in de winkel koopt, kijk dan naar het aantal grammen suikers per 100gr: onder de 5gram kan minder kwaad, boven de 15gr hoort al tot de noemer ongezond (zeker bij diëten ) Veel succes!!! Groetjes
|
|
Sandra
18-5-2012
|
13-3-2012 9:25:49
Hey iedereen,
Ja ook ik heb niet het meest perfecte lichaam. Niettegenstaande ons lief ons toch graag zien zoals we zijn, en ons waarschijnlijk zo ook gekozen heeft, willen we toch allemaal graag een maatje of maatjes minder als we trouwen. Ik ken dat helemaal.
Van de zomer woog ik nog 84.9 (ik ben 1.74 meter groot). Inmiddels 76.00, dus bijna 9 kilo eraf. Puur door te dieten. Inmiddels ben ik sedert gisteren gestart met Kyalin (proteïnen) om mijn laatste kilo's er nog af te krijgen. Een magere panlat zal ik nooit zijn, maar wil graag een BMI dat mooi in het midden ligt tussen de 20 en 25 (ergens iets van een 23). Momenteel iets boven de 25. Moesten er nog zijn die met Kyalin bezig zijn, laat maar weten, misschien dat we elkaar kunnen tips geven ;-)
Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste pas van mijn kleed bij Couture Jetty. Het was fantastisch!! Al mijn twijfeltjes weg en het zat eigenlijk al als gegoten! Nu gaat ze er wel nog rekening mee houden dat ik nog ongeveer een 5tal kilo wil kwijtraken tegen half mei. Dus nog even wachten en op het laatste gaat ze de laatste retouches nog laten doen. Spanneeeuuunnd!! Ik hoop dat het me nog lukt!
Grts, San
|
|
Jessica
4-5-2013
|
13-3-2012 9:35:56
Succes! ik zou er ook een paar kilotjes vanaf willen krijgen; liefst nu al :-)
|
|
Stefanie
28-7-2012
|
13-3-2012 9:47:31
Hey Sandra, mag ik vragen welk dieet je eerst gevolgd hebt? Groetjes
|
|
Eva
23-3-2012
|
13-3-2012 10:05:42
Dat ken ik maar al te goed! Ik ben al sinds de geboorte van ons dochter bezig met diëten, ben nu al 26kg afgevallen. Nu heb ik een bmi van net geen 25 dus bij mij was het wel echt nodig ;D Maar door al die voorbereidingen en drukte en stress van de trouw was het afvallen ook even gestopt. Nu is het dus van moeten :P Ik tel calorieën en vet en zorg dat ik niet teveel koolhydraten binnen krijg. Sporten doe ik één keer in de week als ons schema het toelaat, en dan nog op het gemakje ;D De grammen vallen er alweer af dus het werkt :) Het zal je wel weer lukken, probeer die knop om te draaien meid! En so what als je niet minder kan wegen dan waar je eerst was geraakt tegen je huwelijk, als je in je jurk past is het toch allemaal in orde, en je vriend trouwt toch met jou voor jou en niet voor je kledingmaat ;)
|
|
Lauren
15-9-2012
|
13-3-2012 10:24:48
Hier gaat het ook niet zo vlotjes als gehoopt :D Ik ben eind november begonnen met 80 kilo op de teller (komende van 65 voor ik met een slopende depressie te kampen kreeg) en zelfs tijdens de feestdagen bleef ik trouw aan mijn dieet (gewoon gezonder en gecontroleerde porties) en paar uurtjes sport per week. Na de feestdagen kon het ineens precies niet meer en nu schommel ik al een maandje rond de 76 kilo. Ik ga er nu wel terug met goede moed aan beginnen. Ik zou er toch graag tegenn de trouw now 5 kilootjes af krijgen!
|
|
Heidi
7-7-2012
|
13-3-2012 10:29:01
Hellow ! Je weet het misschien nog van onze posts vorig jaar :) maar hier ook een bruidje dat graag nog een maatje minder wil. Met mijn 1m74 woog ik opeens 87Kg, ondertussen al 8 Kg eraf (kheb al eens 10 Kg gehaald, maar de laatste loodjes wegen het zwaarst en komen er snelst terug bij :)) Ik wil graag tegen de trouw nog minstens 5 Kg lichter zijn. Dus ben sinds kort ook met volle moed begonnen, maar heb het er lastig mee, kan alles zo moeilijk laten!! Kzit nu ook wel in "die week van de maand" waardoor de goestingskes nog moeilijker te temmen zijn :p
Ik volg een dieet opgesteld door een diëtiste, twee jaar geleden, ondertussen is dat eigenlijk een nieuwe manier van leven geworden, en als ik er mij volledig aan hou (lees: als ik niet zondig :)) dan blijf ik afvallen. Daarnaast speel ik competitie volleybal, dus doe ik drie keer per week intensief aan sport. Vanaf eind april is het seizoen ten einde, dan wordt het een uitdaging om te blijven sporten: ik zou graag gaan zwemmen en lopen. Maar dit zeg ik elk jaar :) Dit jaar is natuurlijk wel speciaal, gezien de trouw :)
Ach, we gaan ervoor !
|
|
Katrien
29-6-2012
|
13-3-2012 10:34:08
Zwemmen is inderdaad heel flexibel. En het zorgt ervoor dat je strakker wordt. Normaal doe ik triathlon -op een heeeel recreatief niveau- wat helpt om wat meer te sporten. Maar ik ben nu ook al een maand of 4 niks aan het doen. Vorige week terug beginnen zwemmen en deze week start ik ook terug met de koersfiets. Ik probeer te eten volgens Sonja Kimpen. Ik heb een boek van haar met allerlei receptjes. Mijn vriend en ik eten ook heel graag, dus er is regelmatig wel een dag waarop we dat niet volgen. Ik zou graag een kilo of 3 afvallen tegen eind juni.
|
|
Sandra
18-5-2012
|
13-3-2012 10:44:50
@ Stefanie: met een dietiste een gezond plan, in combinatie met Modifast (zakjeseten van bij de apotheek). Niet echt vol te houden die zakjes, vandaar dat ik start met Kyalin. De eerste weken heeeeel zwaar, maar nadien hoop ik op beterschap ;-) Alles voor die laatste loodjes he?
|
|
Carrie
13-9-2013
|
13-3-2012 11:04:44
Wat ik doe... foto's van kleedjes die je mooi vindt maar net te klein zijn (vb merk met kleine maatjes) ophangen, foto's mooie bikini's aan ijskast hangen, .... de snoepkast uitkuisen en er enkele gezonde dingen inleggen, enz :)
|
|
Carrie
13-9-2013
|
13-3-2012 11:11:14
oops, ik had nog tekst :-)
Verder volg ik WW, op mijn eigen, zonder de groepsessies. Dat werkt heel goed. Ik ben zo ooit 20kg vermargerd, maar sinds de zwangerschap zijn de kilo's er aan gebleven (heb ook geen moeite gedaan om ze weg te werken). Ondertussen ben ik terug begonnen. Eigenlijk is het simpel, je moet gewoon gezonder en bewuster eten. vb kalkoen ipv cordonbleu, patatjes ipv kroketten, hesp ipv tonijnsla, ketchup ipv mayo, fruit ipv chips, enz. dat begint eigenlijk al bij het winkelen. En je mag gerust eens een pak friet eten, maar dan zorg je dat je de dag erop magerder eet. gemiddeld val je 1kg per week af.... nog 18 te gaan :-)
|
|
Annelies
1-9-2012
|
13-3-2012 11:13:00
Tgoh ik denk dat je ook niet te gefixeerd mag zijn op die kilo's. Want uiteindelijk wegen spieren meer dan vet.
Ik denk als je zorgt dat je genoeg sport komt je lichaam strakker en uiteindelijk is het dat wat je ziet aan je lichaam. Je kan 5 kg minder wegen maar er toch even 'dik' uitzien. Terwijl je misschien niets bent afgevallen maar wel beginnen sporten en toch resultaat ziet.
Ik ga wekelijks lopen en dan loop ik zo'n 12km. Daarnaast doe ik ook nog BBB en ga ik nu ook nog één maal per week zwemmen. Ik hoop dat dit helpt.
|
|
Carrie
13-9-2013
|
13-3-2012 11:17:35
Een WW-tip om nadien op gewicht te blijven :
vb je hebt gedurende 3 maand 'punten geteld' en mocht 19 punten/dag eten je staat nu op je gewenste gewicht, dan moet je eigenlijk nog eens 3 maand 'punten tellen' aan 23 (19+4) punten/dag nadien zal je dat gewicht dan houden (tenzij je aan een ijs-verslaving begint hihi)
|
|
Sara
6-10-2012
|
13-3-2012 11:46:22
oh tof al die reacties, ik voel me al een pak moediger om er terug aan te beginnen. Ik heb al een paar goede voornemens bedacht aan de hand van jullie posts. Ik denk dat ik ga zwemmen met mijn ventje ( die mag ook wel wat kilos verliezen) en ik pak nooit meer de lift naar ons appartement op het 2de, dat moet toch ook wel voor iets tellen ;-) Voor de rest, ik ben iemand die altijd mollig is geweest en ik ben ook niet van plan een panlat te worden, ik heb heel veel problemen met op vaste tijdstippen eten. Ik kan uren doorwerken zonder wat te eten en dan savonds als mijn punten opeten, en dat heb ik de vorige maanden wel gedaan en ik denk dat daar ook wel deels het schoentje knelt. dus als er iemand daar tips voor heeft. Zo ben ik vorige keer veel afgevallen bij WW, gewoon door meer te eten. tis toch allemaal maar bizar he.
|
|
Stefanie
28-7-2012
|
13-3-2012 11:50:45
@ Sandra: inderdaad alles voor de laatste loodjes :-) alhoewel ik geen diëtiste ga aanspreken omdat ik een toekomstige heb met heeel moeilijke eetgewoonten (hij eet wel gezond, maar eet verschillende dingen niet graag....) Maar tijdens mijn wwperiode (zoals Carrie ook op mijn eigen, zonder sessies) lukte het wel om hem ook iets leuk voor te schotelen dus ik vermoed dat ik als allerlaatste oplossing terug met ww zal beginnen...
Voor mij is het ook niet alleen om tegen de trouw af te vallen maar in het algemeen wat meer kilo's kwijt te geraken. We willen volgend jaar ook aan kinderen beginnen, dus wat ik nu kwijt ben: graag! Dan zit ik in een "gezonder" lichaam (niet dat ik nu alleen vetten eet, maar jullie weten wel wat ik bedoel) en dat kan enkel voordelen hebben vermoed ik :-)
@ Carrie: merci voor de tips om na ww op gewicht te blijven (als ik op het punt kom om ww toe te passen, zal ik hier zeker rekening mee houden ;-))
Groetjes!
|
|
Stefanie
28-7-2012
|
13-3-2012 11:54:20
@ Sara: ik vermoed dat dat te maken heeft met je metabolisme. "Elke keer dat je eet wordt je verbranding aangeslingerd om te verbranden wat je hebt gegeten, en je begint het voedsel direct af te breken, waarbij alles gebruikt wordt wat er in zit, van energie tot de voedingsstoffen. Wanneer je maar drie maaltijden per dag eet heeft je verbranding (je metabolisme) de tijd om rustig aan te gaan doen tussen de maaltijden door. Dat is niet erg efficiënt als je vet wilt verbranden. Je doel moet zijn om je metabolisme in de hogere versnelling te houden om zoveel mogelijk vet te kunnen verbranden. Dit kan je het beste bereiken door je voedsel te verdelen over vijf of zes kleinere maaltijden per dag, of door ongeveer iedere 2.5 tot 3 uur te eten." Gevonden via Google ;-)
Desnoods kleine, gezonde tussendoortjes meenemen naar je werk zodat je tussendoor ergens op kan knabbelen (thuis een fruitsla maken, koekjes van ww zodat je weet hoeveel punten je eet, een salade op voorhand maken en op werk even in de frigo steken,...)
Groetjes!
|
|
Stefanie
28-7-2012
|
|
|
Jessica
4-5-2013
|
13-3-2012 12:17:08
Ik ben zelf aan het studeren voor diëtiste en ben nu aan het eten volgens de voedingsdriehoek. ik zou een 5tal kilo kwijt willen die er voornamelijk zijn bijgekomen sinds ik door mijn studies (ik werk ook full time) minder tijd heb om te sporten (ik deed ook triatlon) ;-)
grappig dat ik door mijn studies eigenlijk ben bijgekomen ;-) maar het is een zware combinatie en ik heb veel "gemaksvoedsel" gegeten de laatste maanden en tijdens mijn examens veel gesnoept :(
|
|
Sandra
7-9-2012
|
13-3-2012 16:23:43
Hallo dames,
Ik denk dat de meesten wel iets 'slanker' willen zijn op hun trouwdag...maar een crash dieet is nooit gezond en dan vliegen de kilo's er na de trouw wsl zo weer aan. Ik weeg de laatste 2-3 jaar ongeveer altijd hetzelfde, dus zin in een dieet had ik niet echt :-). Ik ben aan het sporten sinds januari en dat helpt toch wel! Niet in kilo's, maar alles wordt wel strakker!
Wat bij mij het allerbeste heeft gewerkt (5-tal jaar terug) was Infraligne, zoals hierboven gezegd. Die oefeningen zijn echt zo goed, vooral voor probleemzones (de BBB). Het is wel duur...en daarom doe ik het nu niet (wou het wel graag doen) maar vind het toch te duur.
Voor de rest kan regelmatig eten zeker helpen (ontbijt is ook zeer belangrijke maaltijd), frisdranken beperken en niet te veel tussendoor snoepen.
Ik wens iedereen die op dieet staat veel succes en ik hoop dat jullie de gewenste kilo's er af krijgen!!
groetjes
Sandra
|
|
treesje
10-7-2012
|
13-3-2012 16:41:06
hallo, hier ook nog 1tje die kampt met gewichtsproblemen. Vorig jaar ben ik door een diep dal gegaan en op 1 maand (echt waar) 12 kg afgevallen, ik at niks meer, kon ook niet meer. Heb toen beslsit dat mijn gewicht toen ik dan had gekregen ideaal was voor mij want ik had superveel positieve reacties gekregen en dat willen we toch allemaal he, welnu deze morgen stond ik op de weegschaal en er zijn 3 kg bij, pffffff voel mij er ook nieet goed bij he, echt niet, dus heb besloten dat die er ook af mogen, of eerder gezegd af moeten, en liefst nog voor ik mijn kleren ga kopen, dus ga nu nog wachten tot in de maand mei om dan op zoektocht te gaan naar het ideale broekpak (wil geen jurk). We kunnen misschien samen ons bevindingen hier noteren en zo mekaar steunen tijdens de moeilijke dagen. Wat denken jullie??
|
|
Saskia
8-6-2012
|
13-3-2012 17:01:33
ik wil ook op dieet en ga ook is horen voor infraligne! een 5kg af zou al goed zijn.
|
|
Lauren
15-9-2012
|
14-3-2012 11:11:04
Voor mensen die geen geld te verspillen hebben maar wel gezond en efficiënt willen afvallen kan ik alleen maar een maandje paleo aanraden. Ik heb er zelf de discipline niet voor, maar de twee mensen die ik ken die het geprobeerd hebben vielen niet normaal af. Ik ga denk ik toch eens een poging wagen als ik hun verhalen hoor.
Het is moeilijk omdat je veel dingen niet mag: - suiker (en je zou schrikken waar zoal suiker inzit) - zuivel (om het echt strikt te doen, al zijn er hier en daar die wel af en toe zuivel gebruiken. Alternatieven voor zulke dingen zijn amandelmelk/boter, kokosmelk en sojaproducten) - granen (dus geen brood, pasta of rijst) - geen bonen of erwten - geen aardappelen - geen vet en zout vlees
Eigenlijk eet je dus vooral groenten, fruit, noten en (mager) vlees. Je kan er heel lekkere dingen mee maken, maar ik vind het persoonlijk heel moeilijk om voor elk moment van de dag maaltijden te voorzien. Ik ga wel proberen om zoveel mogelijk van bovenstaande producten te beperken de komende weken. Paleo light ^^ Ik laat jullie weten hoe dat gaat ;)
|
|
Sarah
26-5-2012
|
18-3-2012 12:21:04
Hey,
ik kan iedereen de fitness dvd 30 day shred van Jillian Michaels aanraden. Het is een fitnessprogramma in 30 dagen (dat je natuurlijk elke maand opnieuw kan doen) en 3 niveaus (dus 10 dagen per niveau). Je hebt enkel een dvd-speler, matje, wat ruimte en 2 gewichtjes nodig.
In combinatie met letten op mijn voeding en gezond eten ben ik sinds januari al 5 kilo kwijt.
Succes!
|
|
Ellen
25-5-2012
|
21-4-2012 12:37:14
Hey,
Ik ben begonnen via de obesitas kliniek in Gent, ze hadden me een gastric bypass aangeraden maar dat zie ik niet zitten, nu doe ik op mijn eentje verder omdat ik geen tijd meer heb om te gaan, maar ik weet nu wel wat ik moet doen. Beweging: indien mogelijk elke dag half uur en daarbij nog letten op aantal zaken: te voet naar de bakker of met de fiets, tijdens mijn pauze een wandeling doen, af en toe eens rechtstaan aan bureau. Bij beweging is het wel belangrijk dat je goed kijkt hoe je beweegt, Voor vetverbranding ben je best van bvb telkens een kwartiertje en dan even pauzeren, zorgen dat je hartslag niet boven de 100 gaat. Je verbrand het meeste vet met een inspanning die op een schaal van 1 tot 10, 7 of 8 heeft voor lastig te zijn. Het moet dus lastig zijn maar het mag niet te lastig zijn. Eten is het beter als je 6 kleine maaltijden per dag neemt (voedingsdriehoek!) dan 1 grote. groetjes ellen
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|