TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ellen
5-5-2012
|
13-3-2012 14:35:54
Hey, hier ook het zelfde... Ik ben goed gestart en ben al intussen normaal 3.5kg kwijt, maar we eten nog elke zondagavond frietjes, ik kan het lijk niet laten om geen frietjes te eten... En ik ben gestart met de weight watchers daar ga ik maar 1x om de 3weken naartoe... Ik doe wel nog infraligne en ben al 17cm kwijt... Maar ik heb echt geen zin om er helemaal voor te gaan... Normaal doe ik dat wel, maar nu lukt het niet echt, te veel bezig met andere zaken zeker?? Ik zal het morgen zien, morgen moet ik voor mijn 2de pas en de vorige keer zei ze dat ze zeker zou moeten innemen, hopelijk zegt ze dat nu nog altijd... En anders ga ik er echt moeten invliegen! Hier wel maar 52 dagen meer op de teller....
groetjes, en het lukt je wel!
|
|
Ann
9-6-2012
|
13-3-2012 14:39:12
Ik kan mij dat voorstellen, maar reken al dat je met sporten zowieso niet zo veel afvalt, maar wel steviger wordt (en ook slanker).Ik ben nu sinds eind mei vorig jaar 11 kg kwijt en die twee laatste, die willen er ook niet meer af. (dan zit ik op BMI) Mss een vriendin zoeken om samen wat extra te sporten? Ik ben met Weight Watchers bezig, en gaat best goed voor de rest. Je mag nog alles eten, maar uitkijken wat.
|
|
francis en joeri
6-7-2012
|
13-3-2012 14:39:42
hier nog. mijn is het hopelijk wel gelukt.
tip veel groente thee drinken ( zonde suiker ) \veel succes
francis
|
|
ellen
14-4-2012
|
13-3-2012 16:03:17
Hey,
Ikzelf ben ook flink wat kg af, maar ze er af houden.... pff
er is veel voor te doen en soms heb ik het er ook niet voor over....
Het is niet gemakkelijk diëten... je bent mooi zoals je bent. En als je echt echt wil afvallen zal het zeker wel lukken... maar vergeet niet dat je man je nu ook heel mooi vindt.
Echt waar..... en je zeker niet mag dood staren op het afvallen.... Nog veel moed en heel veel succes
Veel groetjes Ellen
|
|
Annelies
15-12-2012
|
13-3-2012 16:09:56
Hoi, enkele kleine dingen:
- op regelmatige tijdstippen eten (zeker ontbijten!)
- veel water drinken
- niets meer eten na 20u
- meer volkomen producten gebruiken, die geven je sneller en langer een vol gevoel
- als tussendoortje fruit, groentjes of noten
- trappen nemen ipv de lift
- als je openbaar gebruikt, een halte vroeger afstappen en de rest te voet
Veel succes!
|
|
veronique
30-6-2012
|
13-3-2012 17:09:47
weet je wat we nodig hebben dames, de zon, en het goeie weer, dan hebben we veel meer energie, en eten we ook minder. en natuurlijk ondertussen een beetje sporten voor de versteviging.
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
13-3-2012 17:26:39
Ja das waar Veronique! Als het warmer is drink ik moeiteloos 2l water per dag... Ma nu smaakt een koffietje, of warme chocomelk nog altijd veel beter dan water ;-)
K ben blij dat ik niet de enige ben die dit probleempje ervaar.
En idd, mijn ventje vindt mij goed zoals ik ben, en ik zal nu nog zeker in mijn trouwkleed passen hoor, maar gewoon, enkele kilo's lichter zouden zoveel beter zijn en mooier aan de armen enzo...
Ik wil niet spectaculair afvallen, want ik ben idd wie ik ben, ik ga niet plots een modepoppetje zijn ;-)
Veel succes aan allen die ook hun moed moeten hervinden he ! :-)
Groetjes
|
|
Kylie
2-6-2012
|
13-3-2012 17:47:59
Ik begrijp je probleem!
Bij ons nog 80 dagen op de teller en ik krijg er ook geen gram af...
Normaal heb ik altijd keiveel moed om af te vallen als ik een doel heb..
Je zou denken dat je huwelijk een supergoed doel is maar .. Het wil me echt ni lukken ...
Hopelijk is 't inderdaad snel goed weer dan smaakt een slaatje ofzo ook altijd beter...
Als het een troost kan zijn... Je bent echt niet alleen!
Groetjes
|
|
Melissa
11-8-2012
|
13-3-2012 17:59:05
Hey tiffany!
't Is precies of ik lees m'n eigen 'verhaal' als ik 't jouwe lees.. ;) Ik moet ook nog veel afvallen en ik dacht ook dat mijn "trouwkleed" mijn drive ging zijn...en toch...niks is minder waar..
Door een opeenstapeling van tegenslagen eet ik ook mijn zorgen weg.. En met slechts 5 maanden te gaan maak ik mij ook wel zorgen...ik wil graag nog tussen de 5 en 10 kg afvallen, maar zoiezo moeten mijn armen 'steviger' worden...dat is mijn grootste zorg..
Weet je dat ik zelfs alsmaar mijn 1e pas van m'n kleed uitstel omdat ik bang ben dat ik er niet ga inkunnen? Het is een 3-tal cm smaller genomen dan ik ben (het is wel met een vetersluiting) en ik zie zelfs een beetje op tegen die 1e pas..
Je bent dus zéker niet alleen...
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
13-3-2012 18:48:30
Hoi Tiffanie,
Same story here. Eind vorig jaar was ik keigoed bezig en was ik een paar kilootjes kwijt maar met de koude winter zijn ze er allemaal terug bij :( Ik zou zo graag 4 kilo afvallen maar kan mezelf maar niet gemotiveerd krijgen. Nochtans had de verkoopster mij in september opgemeten en zei ze dat mijn maatje net goed/niptjes ging zijn (ik stond erop dat ze de kleinste bestelde) waarop ik (stomme koe) haar verzekerd heb dat ik zeker nog 2 à 3 kilo ging afvallen. Ondertussen weeg ik 2 kilo meer dan toen... Mijn eerste pasbeurt is op vrijdag 13 april dus ik moet er echt invliegen vanaf morgen. Dan heb ik 1 maand de tijd om 4 kilo te verliezen. 1 kilo per week moet lukken (hoop/denk ik).
Liefs,
Nathalie (die met een bang hartje hoopt dat ze niet uit haar kleed scheurt :))
|
|
treesje
10-7-2012
|
13-3-2012 19:05:56
hallo, wij vrouwen toch he, ik was ook goed bezig en tja na de feesten zijn er 3 kilo te veel en die krijg ik er niet af, pffffff word er ambetant van, wil ze graag kwijt maar ja wij allemaal he, ik heb mijn kleren nog niet, dus is dat geen probleem bij mij he veel succes iedereen
|
|
An
18-5-2012
|
13-3-2012 19:33:30
Pff ik sluit mij hier ook compleet bij aan. 10e april eerste pas, en ik had gezworen om vanaf 10 maart te beginnen (chips te laten, meer te lopen, meer water etc). En wat ligt er nu op mijn schoot? Chips! Puur frustratie-eten omdat ik negatief antwoord heb gekregen op een sollicitatiebrief! Ik hààt het als mensen in mijn plaats beslissen dat het toch een te zware opdracht met te veel uren zal zijn (onderwijs!). Laat mij daar zelf eens over oordelen verdorie. Enfin, ik ga verder chips eten :(.
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
13-3-2012 20:04:10
Ik vraag ons af of onze toekomstige mannen ook zo zouden piekeren over hun gewicht ... Niet dus ! @Nathalie: Normaal zou dat wel moeten lukken, de eerste maand gaat altijd snel en bij jou is het maar 1 maand nodig dus zal het wel lukken denk ik ! Ik heb mezelf als uiterlijke datum 1 april gegeven om te starten... Ma da uitstellen is niet goed hé! 'Alé nog een laatste zak chips, ik begin pas in april ... '
Echt niet goed!
@An: Och jammer voor je, dat nieuws, en idd, chips of ander comfort-food, daar grijpen we dan naar hé!
|
|
Stefanie
25-5-2012
|
13-3-2012 20:35:19
Ook hier gewicht troubles: Ik let al een een jaar op wat ik eet, 2-3 stukken fruit/dag, water, magere melk/yoghurt, s'avonds gewoon gevarieerd eten met veel groenten, uitzonderlijk eens een koek/chips/... Ik ga ook alle dagen met de fiets naar het werk, neem de trap op het werk en ga nog 1 keer per week sporten. ...En toch geen gram wil er af!... *zeer frustrerend* terwijl er toch echt wel wat kg's af mogen. Misschien een nog een tip, probeer op te schrijven voor jezelf of eventueel voor een goede vriendin, dat je wil vermageren (eventueel een realistisch streefdoel bijzetten) en hoe je dat gaat doen (in heel concrete maatregelen, vb: de trap nemen, 1x per week zumba, geen suiker meer in de koffie doen,... dat soort dingen). Doordat je dit neerschrijft ga je geneigd zijn je hier meer aan te houden. In ieder geval dames, nog heel veel succes!
|
|
Jessica
7-9-2012
|
13-3-2012 21:32:26
Ja kilo's verliezen is niet gemakkelijk. Zelf heb ik nog vijf maanden voor de retouches van de trouwjurk en dat ik stabiel moet blijven in gewicht. Met volle moed ben ik deze zondag begonnen met de fitness. Ik hoop toch nog 5kilo af te vallen, elke maand 1 kilo zou moeten lukken. Alhoewel ik heel moeilijk gewicht verlies. Thuis hebben we een crosstrainer staan en fiets ook elke dag 5 km. Hoop dat ik zal afvallen en de snoep kan laten.
|
|
Lieze
1-9-2012
|
13-3-2012 21:52:19
Halloo,
Ik versta je situatie wel. Ikzelf heb er momenteel minder problemen mee want k ben nu op de kop 15 kg kwijt, nog 3 te gaan. Je mag niet diëten, want dit zal niet lukken want achteraf eet je gewoon volgens je oude eetpatroon en dan ist om zeep. Ik eet gewoon minder: 100 gr vlees, 100 gr patatjes en veel groentjes. 1x om de 2 weken frietjes en je mag naturlijk 1 keer per week zondigen ( een koekje of een chocolaatje ofzo of iets anders. Ik eet ook veel fruit. En natuurlijk zo houden! of toch proberen. Ik wens je het beste. Gewoon niet stressen als je op de weegschaal staat als er niet zo veel afgaat als je zou willen. Als je je aan je shema gehouden hebt ,heb je jezelf niets te verwijten. Het gaat dan bij jou gewoon wat trager. Als je een tijd bezig bent gezond te eten, ga je merken dat je minder verlangt naar al die zoetigheid.
Succes nog verder! Groetjes Lieze
|
|
Hilde
7-9-2012
|
13-3-2012 22:01:14
Ik weeg niet teveel maar ik heb een buikje. Ik doe niets anders dan snoepen na 15.30 uur. Ik heb tegen de verkoopster van mijn trouwkledij gezegd dat ik nog ging afvallen. Ik zou graag 3 kg kwijt zijn maar ik vind de moed niet! Ik voel me niet echt goed in mijn vel maar toch blijf ik snoepen! De zon zou echt heel goed en lang moeten schijnen zodat ik mijn zomerkledij terug aan moet doen (strech stofkes) en dan zal ik wel op mijn eten letten. :)
|
|
Ulrike
28-4-2012
|
14-3-2012 11:53:49
Hallo hallo!
Ikzelf ga eerlijk zijn: ik vermager niet voor mijn huwelijk!
Ik blijf gewoon mooi op mijn gewicht van toen ik mijn kleedje gekozen heb, kzou er mij alleen maar druk in maken. En er zouden ook wel 5-6 kg af mogen bij mij! Tis niet dat ik er niets voor zou moeten doen ofzo! Ik zit ook iets boven mijn normaal BMI.
Mijn vriend heeft mij ook ten huwelijk gevraagd zoals ik nu ben niet 5 kilo magerder om dan achteraf er 10 terug bij te zijn.
Geniet gewoon van het leven zoals je bent, eet wat je wil maar hou het beperkt!
Ik ga met een gerust hart tegemoed naar mijn huwelijk, met een kleedje die al als gegoten zat en nog altijd als gegoten zal zitten!
Blijf zoals jullie zijn, jullie verloofden zien jullie graag zo!
Groetjes
Ulrike
|
|
Jili
12-5-2012
|
14-3-2012 13:23:55
Och ja die kilo's, het wilt wat zeggen hé... Vorig jaar is mijn vriendin getrouwt en toen was mijn streefgewicht 65kg, nu had ik maar net de 66kg gehaald. Ook mijn ventje die steunt mij al een jaar en zegt: oooh ma als ge de 65kg haalt, dan krijgt ge van mij nieuw lingerie, maar die 65 wil maar niet op die weegschaal komen te staan! Toen mijn vriend mij ten huwelijk vroeg dacht ik: ohooooo.... nu heb ik echt een doel, dus die 4 kg die moeten en zullen deraf gaan... ik moet en zal 65kg wegen... ik heb dadelijk een fitnessabonnement genomen, maar na enkele maanden had ik het veel te druk dat ik hier gewoon geen tijd meer voor had :-( en dan nog eens feestje hier, feestje daar, hier gaan eten, daar gaan eten, lekkere chips in de kast, oooh frietjes... dus ik zei altijd: "ik ga der op letten dat ik niet bijkom, maar vanaf januari ga ik er 100% voor gaan. Tot ik 2 weken geleden besefte dat het nog maar 5 weken waren tot mijn pas en dan wordt mijn kleedje op mijn maat gemaakt en dan mag ik niemeer bij of afvallen... maaaaaaaaar... 5 weken???? Ik ben dadelijk gestopt met eten en ik leef nu tot dan op beschuiten en soep! Het is niet ideaal hoe ik het nu doe maar die kilo's MOETEN eraf! haaaaaaaaaaa... wij vrouwen kunnen toch wa zagen en klagen over ons gewicht hé... het wilt toch allemaal wa zeggen hé... ik voel mij altijd maar te dik en als ik dan ne foto van mijn eigen zie dan bah bah, en als ik dan een jaar later ofzo diezelfde foto zie dan denk ik: "oooh toen was ik toch mager hé, maar nu ben ik toch wel echt dik" :-)
maar komaan meiden... we kunnen het allemaal!
|
|
Sarah
26-5-2012
|
18-3-2012 12:15:50
Hey iedereen,
ik ben sinds januari bezig met het letten op mijn gewicht en het lukt aardig. Ik combineer gezond eten (en heel weinig snoepen) met fitness. Naar de fitness gaan zou niet lukken, maar ik heb - op aanraden van enkele collega's danseressen (ik ben buikdanseres) - de dvd 30 day shred van Jillian Michaels aangeschaft. Het enige wat je nodig hebt is wat plaats in je living, een matje en twee gewichtjes. Het is best wel zwaar, maar elke work-out (normaal 1 per dag, maar dat lukt niet altijd) duurt maar 25 min. Ik ben sinds januari al 5 kilo afgevallen en ik hoop het nog even vol te houden. De laatste twee weken heb ik wel niet meer kunnen fitnessen wegens vreselijk veel werk voor school en ziekte, maar straks begin ik terug.
Mijn eerste pas is woensdag. Ik hoop dat ik daarna verder mag blijven afvallen en diëten, want ik zou heel graag op mijn streefgewicht komen voor de trouw.
De dvd is een absolute aanrader, je kan die gemakkelijk bestellen via Amazon, het is ook niet duur.
succes!
|
|
Jili
12-5-2012
|
27-3-2012 18:23:47
pffff.. soep en beschuiten helpen dus ook al niet!!! Ik ben deze week gewoon 600g bijgekomen, ik snap er niets meer van! 1,4kg af op een maand... pffff... 11 april heb ik mijn pas en nadien zou ik dan niet meer mogen bijkomen of afvallen... joeng joeng joeng... stoem stoem stoem...
sorry dames, ma moet het ff van mij afschrijven, want ik kijk heel de week uit om mij te wegen en ik wist dat ik het super goed had gedaan en dan +... :-(
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
27-3-2012 19:31:00
@Jili: Mijn schoonzus studeert voor dietiste en zij heeft nu een menu voor mij uitgeschreven. Soep en beschuit is helemaal fout zegt ze, want je valt pas het meeste af als je van elke voedingswaarde de juiste verhoudingen binnen hebt. Bv. genoeg volkoren materiaal (brood, pasta, rijst), genoeg water drinken, 3 fruitstukken per dag... Zij heeft mij nu geleerd dat het niet is wat je eet, maar hoeveel je van alles ook eet... Misschien kun je hierin wat tips vinden om toch nog 2 weken er ten volle tegenaan te gaan? Ik begin na deze week, want morgen met leerlingen vertrekken op 3-daagse, dus daar zal het eten wat de pot schaft zijn.
|
|
treesje
10-7-2012
|
28-3-2012 8:07:17
hallo, ik ondervind toch ook dat bij mij veel water drinken helpt, en gewoon niks snoepen en dan gaan de kilo's er af. Ben toch al een 1.5 kg kwijt dus nog eens zoveel en ben content. veel succes iedereen
|
|
Melissa
11-8-2012
|
28-3-2012 21:04:35
op 3 weken..3,5 kilo kwijt..joepie!!!
|
|
Jessica
7-9-2012
|
29-3-2012 13:10:54
Hey Melissa! Proficiat met het gewichtsverlies! Mag ik vragen wat je geheim is?
Ik ben nu ook begonnen met de fitness. Wij hebben een crosstrainer thuis en 3 dagen op de week sta ik te sporten. Nu verlies ik zelfs nog gene gram.
Ik begin nu wel te denken dat het aan mijne pil ligt. Bijna een jaar geleden nam ik een andere pil en viel ik gemakkelijk af, maar nu blijft of stijgt het gewoon. Volgende maand neem ik terug de oude pil en hopelijk val ik dan wel al een beetje af.
|
|
veronique
30-6-2012
|
29-3-2012 16:35:08
jessica, vergeet niet dat spieren zwaarder zijn dan vet, dus zal je wel vermageren, maar je zal dat niet zo snel zien op de weegschaal
|
|
Melissa
11-8-2012
|
29-3-2012 19:57:22
Jessica,
ik moet ook wel zeggen dat ik nu een klein beetje 'makkelijker' gewicht verlies sinds ik een lichtere pil heb, mij valt het ook op. Voor de rest snoep ik niet (niks!), ontbijten doe ik nog steeds niet helaas..(tijdgebrek..), 's middags eet ik een slaatje ofzo ipv boterhammen en 's avonds gewoon eten, maar veel vis en kip enzo ipv af en toe een steak ;)
En voor de rest ga ik nu regelmatig wandelen (lopen gaat me nog niet zo goed af..maar je moet ergens beginnen e..hihi..), zo'n 3 a 4 keer in de week een kilometer of 3 (soms 6), dus dat is eigenlijk niet zoveel. En ook thuis een crosstrainer staan en daar probeer ik toch 2 a 3 keer in de week op te gaan..ongeveer 20 minuutjes..meer lukt me nog niet..mijn conditie is echt barslecht..
Maar het loont toch al een beetje, dus ik ben wel blij :) Hopelijk gaat 't verder ook zo goed!
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
2-4-2012 11:19:27
Hey Ladies,
Ik ben vandaag begonnen met mijn dieet, eindelijk. Een nieuwe maand, een nieuwe week, ik ga er voor! Moet er goed op letten dat ik zeker 12 glazen water drink, voldoende vezels binnen heb, ook groenten en fruit...
Mijn menu voor vandaag valt reuze mee hoor, tis niet dat ik niks mag eten! ;-)
Wish me luck, hopelijk kan ik tegen volgende maand al een gewichtsverlies neerpennen hier!
Vele groetjes
|
|
treesje
10-7-2012
|
2-4-2012 12:39:54
@ Tiffanie, veel succes, ben er ook begonnen, ik let echt super hard op mijn eten, maar ja niet altijd simpel he, dit weekend gaan we naar Londen dus ja, zal niks zijn, ga proberen veel te wandelen en deze week super hard op te letten!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|