Nu Online
Momenteel zijn er 745 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dilemma dag en datum

14-3-2012 9:35:27
Doet iemand ons beslissen? Onze droomdatum was 4.08.2012 omdat de dochter dan jarig is en 8 wordt. Nu is er geen zaal naar ons zin beschikbaar die avond, dit wel op 3.08.2012, maar dit is een vrijdag. Ondertssen reserveerden we de datum 03.08 in het stadhuis maar wringt het nog en dachten we toch 04.08.12 in de ringen te laten graveren om het leed te verzachten en dan rond middernacht de dochter nog in de bloemetjes te laten zetten. Nog iemand die op vrijdag trouwt? Wat denken jullie ervan?

Katrien
4-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1347

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik14-3-2012 9:43:33

Hoi,

ik trouw op 3 augustus!! Ik vind het een heel mooie datum! Ik begrijp dat je graag wil trouwen op de verjaardag van je dochter, MAAR misschien zal het later wel leuk zijn dat het een andere dag is, zo blijft die dag echt "haar" dag. En het feest zal sowieso uitlopen tot 4 augustus en misschien kan je dan om 00.00 Happy Birthday laten spelen en staat ze toch even helemaal in de schijnwerpers.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik14-3-2012 9:44:08

niet dat we dan trouwen maar wel ongeveer hetzelfde meegemaakt.
ik ben ten huwelijk gevraagd op 6 mei 2011: ik zei meteen om die datum te trouwen maar dan in 2012... nu ja dat valt op een zondag en is dus zeer moeilijk maar we hebben dan gekozen voor 5 mei 2012 en zullen onze huwelijkstaart pas op 6 mei aansnijden... zo kunnen jullie zeker ook wel iets speciaals linken dan toch aan die datum gelinkt e :)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik14-3-2012 9:56:37

Hey,

Wij trouwen op vrijdag 7 september...september was zowiezo de maand waarin we wilden trouwen. Gezien we op zaterdag maar tot 13u konden trouwen voor de wet (niet voor de kerk) leek die namiddag te lang om op te vullen...vandaar wij nu op een vrijdag trouwen om 15u.

Ik krijg wel vaak te horen: oei een vrijdag...dan kan ik niet komen 'kijken'...
Tja...diegene die mij echt willen zien (en niet zijn uitgenodigd) zullen dan maar een paar uurtjes recup moeten opnemen zeker? :-)

groetjes!

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik14-3-2012 10:03:02

Ik heb dezelfde reactie als Shibby: ik zou nooit op de verjaardag van je dochter trouwen, gun haar haar eigen dag! Ik ben geboren op de verjaardag van mijn papa en ik vond dat echt niet leuk als kind, ik moest "mijn" dag altijd delen. Op je verjaardag hoor je als kind als enige alle aandacht te krijgen . Vind ik .

Je kan je dochter ook bij je huwelijk betrekken zonder dat ze jarig is.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik14-3-2012 10:09:45

ik moet nu zelf ook wel toegeven dat ik altijd zei de datum dat ik met mijn ware vent samen geraakt ben ... die data trouw ik. nu wilt dat juist lukken dat wij op 25juni zijn samen gekomen en deze dag verjaart mijn moeder... wij hebben dus ook om die verjaardag een andere data gekozen

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik14-3-2012 10:16:24

Even een bedenking, vindt je dochter het wel leuk dat jullie op haar verjaardag gaan trouwen? En als dat nu wel zo is, zal ze het leuk blijven vinden? Ik zou het zelf niet doen, het is dan haar dag.

Sylvie
29-7-2016
 Meld misbruik14-3-2012 10:38:16

Wij hadden graag op 25 maart getrouwd omdat we dan net 10 jaar samen zijn, maar dit is op een zondag!
De dag ervoor kun je bij ons maar trouwen voor het stadhuis tot 12u en aangezien we niet trouwen voor de kerk leek het ons vrij moeilijk om dan nog de hele middag te vullen.
Nu trouwen we vrijdag 23 maart en vertrekken zondag 25 maart op huwelijksreis zo is het toch ook nog speciaal hé!!!

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik14-3-2012 11:00:20

Wij trouwen ook op vrijdag 3 augustus 2012! Super leuke dag, vinden wij.
Ik heb eventjes gedacht om te trouwen op het moment dat we een koppel werden, maar dat was op 18 augustus en dat is mijn verjaardag. En op 17 augustus verjaart mijn moeder. Daarom zeg ik altijd dat ons samen-zijn verjaardag op 19 augustus valt, maar eigenlijk is dat niet waar ;).
Dus toen ik er even over nadacht wou ik zelf toch niet dat mijn trouwdag samenviel met die andere belangrijke dagen. Mijn verloofde verjaart op 2 januari en vindt het ook al heel zijn leven jammer om zijn verjaardag te delen met nieuwjaar.
Wij hebben altijd aan een vrijdag gedacht om te trouwen, en toe we hoorden dat de huwelijks leges 300à400 euro duurder waren de zaterdag, was de keuze voor een vrijdag al snel met zekerheid gemaakt.
Voor verlof nemen van je gasten moet je je geen zorgen maken. Wij hebben iedereen al een save the date kaartje gestuurd, de meeste hadden al verlof en diegene die het niet hadden zijn verpleegsters voor wie de zaterdag even moeilijk had gevallen als de vrijdag. Dus iedereen kan gewoon komen.
Succes bij het verder plannen van jullie huwelijk!

Katrien
4-8-2012
 Meld misbruik14-3-2012 13:10:52

Héél erg bedankt allemaal!! Jullie hebben me ontzettend geholpen met de fijne commentaren. Ik wens jullie een onvergetelijke dag toe!!

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik14-3-2012 13:14:26

voor jullie ook

maika
3-8-2012
 Meld misbruik14-3-2012 19:01:06

Wij waren graag 10 augustus getrouwd omdat we dan 5 jaar samen zijn. Maar door omstandigheden trouwen we ook vrijdag 3 augustus. Er zijn enkele mensen die de dag nadien moeten werken en niet zo heel lang kunnen blijven maar ik denk dat je dat op zaterdag ook kan tegen komen Groetjes Maika

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info