Terug naar overzicht
Amai seg, jij bent goed bezig! Moest ik kunnen kiezen zou ik Pachelbel laten spelen bij het binnenkomen :). Pfieuw, wij moeten nog gaan voor de ondertrouw. Maar eerst moet de notarisakte in orde zijn he want je moet een bewijs meenemen van de notaris als je met huwelijkscontract trouwt en dat is iets voor binnen 2 weken. Onze datum én het uur zijn gelukkig al wel via mail gereserveerd :).
wij hebben gisteren ook een brief gekregen van het gemeentehuis, dat we het mogen vastleggen moet er voor de getuigen nog altijd een kopie van identiteitskaart meegbracht worden?
@ Tamara: bij ons moesten we enkel hun rijksregisternnummer meenemen (gelukkig maar, mijn getuige woont in Florida!). Staat dat niet in je brief wat je moet meenemen?@Nancy: leuk dat je jouw tijdstip hebt kunnen vastleggen!
Bij ons is het ook al geregeld. Onze huwelijksaangifte stond ook al gepubliceerd in de regionale krant! (Echt een leuk moment om dat te lezen...)@An: Wij werken ook met een huwelijkscontract, maar wij moesten dat bij de aangifte nog niet bij hebben. Het volstaat als we dit een paar dagen voor ons huwelijk binnenbrengen. We moesten gewoon de naam van onze notaris al opgeven. @Tamara: Wij hadden niets bij van onze getuigen. We moesten gewoon hun namen geven en toen werden ze meteen opgezocht in hun database en moesten we hun adres bevestigen.
Hey NancyWeer een zorg minder dan ! Ik heb gebeld met ons gemeentehuis om datum en uur vast te leggen en zij gingen dan alle documenten (geboorteakte...) opzoeken. Binnenkort krijgen we een brief en dan moeten we naar het gemeentehuis gaan met onze pas en zo.Ann
@Elke: Wel, toen ik het aan het typen was begon ik ook te twijfelen en heb het nu even opgezocht en het is blijkbaar inderdaad niet nodig. Ik heb dat zeker ergens verkeerd gelezen/geïnterpreteerd dan. Oef! Dan zullen we daar eens snel werk van maken!
@Gitte, nee er staat niks op de brief van getuigenzal voor zekerste toch iets meenemen
Wij zijn zaterdag langsgeweest bij de gemeente en moesten volgende info van de getuigen doorgeven;NaamAdresGeboortedatumVerwantschapGroetjes
bij reserveren van de datum kregen wij een blad mee waar we alle nodige gegevens van onze getuigen moesten opschrijvenbegin januari zijn we dan in ondertrouw gegaan en vorige week heb ik het attest van de notaris binnengebracht.wij krijgen ook gratis receptie (maar enkel omdat mijn schoonvader aan stad werkt) anders moeten we betalenik herinner mij dat op de achtergrond andrea boccelli speelde bij het huwelijk van mijn schoonbroer
vandaag onze ondertrouw gaan doen en enkel de naam en verwantschap van de getuige moeten zeggen
Wij zijn op het ogenblik dat we beslisten te trouwen meteen in ondertrouw gegaan bij het vastleggen van datum en uur. Wij moesten van onze getuigen de volgende gegevens hebben : naam, geboortedatum, eventuele verwantschap en rijksregisternummer. Mijn broer heb ik kunnen bellen voor zijn rijksregisternummer, de getuige van mijn man hebben ze moeten opzoeken aan de hand van zijn naam en adres. Wij zijn ook getrouwd met huwelijkscontract en hebben bij de ondertrouw enkel de naam van onze notaris moeten opgeven. Het bewijs van de notaris moest een paar dagen voor de trouw binnen zijn voor het trouwboekje. Wij hadden ook eigen muziek gekozen : binnenkomen : Shania Twain - From this moment onondertekenen akte : Bryan Adams - I'll always be right therebuitengaan : Phil Collins - Two hearts