Nu Online
Momenteel zijn er 197 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ondertrouw in orde :-)))))

14-3-2012 10:02:13
Vandaag direct om 9 uur naar het gemeentehuis om in ondertrouw te gaan om er zeker van te zijn dat ik de eerste was voor 14 september en jawel hoor....alles in orde en vooral het uur dat ik in gedachte had

Was wel heel belangrijk omdat ik heel de dagplanning al in mijn hoofd heb,nu kan ik weer (efkes) gerust zijn

Nu kreeg ik wel te horen dat we zelf muziek mochten meebrengen naar het gemeentehuis,eventueel voor binnen ter komen in de hal van het gemeentehuis,voor tussendoor als alle papieren getekend worden en achteraf want we krijgen GRATIS een receptie aangeboden met een glaasje wijn en/of fruitsap

Iemand tips voor leuke muziek op het gemeentehuis?? Altijd welkom...

Groetjes

nancy
14-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 669

An
18-5-2012
 Meld misbruik14-3-2012 10:09:41

Amai seg, jij bent goed bezig! Moest ik kunnen kiezen zou ik Pachelbel laten spelen bij het binnenkomen :).

Pfieuw, wij moeten nog gaan voor de ondertrouw. Maar eerst moet de notarisakte in orde zijn he want je moet een bewijs meenemen van de notaris als je met huwelijkscontract trouwt en dat is iets voor binnen 2 weken. Onze datum én het uur zijn gelukkig al wel via mail gereserveerd :).

tamara 7/9/2012

Meld misbruik14-3-2012 10:35:30

wij hebben gisteren ook een brief gekregen van het gemeentehuis, dat we het mogen vastleggen
moet er voor de getuigen nog altijd een kopie van identiteitskaart meegbracht worden?

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik14-3-2012 10:38:18

@ Tamara: bij ons moesten we enkel hun rijksregisternnummer meenemen (gelukkig maar, mijn getuige woont in Florida!). Staat dat niet in je brief wat je moet meenemen?

@Nancy: leuk dat je jouw tijdstip hebt kunnen vastleggen!

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik14-3-2012 10:52:25

Bij ons is het ook al geregeld. Onze huwelijksaangifte stond ook al gepubliceerd in de regionale krant! (Echt een leuk moment om dat te lezen...)

@An: Wij werken ook met een huwelijkscontract, maar wij moesten dat bij de aangifte nog niet bij hebben. Het volstaat als we dit een paar dagen voor ons huwelijk binnenbrengen. We moesten gewoon de naam van onze notaris al opgeven.

@Tamara: Wij hadden niets bij van onze getuigen. We moesten gewoon hun namen geven en toen werden ze meteen opgezocht in hun database en moesten we hun adres bevestigen.

Ann
1-9-2012
 Meld misbruik14-3-2012 11:04:01

Hey Nancy

Weer een zorg minder dan ! Ik heb gebeld met ons gemeentehuis om datum en uur vast te leggen en zij gingen dan alle documenten (geboorteakte...) opzoeken. Binnenkort krijgen we een brief en dan moeten we naar het gemeentehuis gaan met onze pas en zo.

Ann

An
18-5-2012
 Meld misbruik14-3-2012 11:11:21

@Elke: Wel, toen ik het aan het typen was begon ik ook te twijfelen en heb het nu even opgezocht en het is blijkbaar inderdaad niet nodig. Ik heb dat zeker ergens verkeerd gelezen/geïnterpreteerd dan. Oef! Dan zullen we daar eens snel werk van maken!

tamara 7/9/2012

Meld misbruik14-3-2012 11:44:13

@Gitte, nee er staat niks op de brief van getuigen
zal voor zekerste toch iets meenemen

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik14-3-2012 13:58:59

Wij zijn zaterdag langsgeweest bij de gemeente en moesten volgende info van de getuigen doorgeven;

Naam
Adres
Geboortedatum
Verwantschap

Groetjes

tamara
30-3-2012
 Meld misbruik14-3-2012 22:12:09

bij reserveren van de datum kregen wij een blad mee waar we alle nodige gegevens van onze getuigen moesten opschrijven
begin januari zijn we dan in ondertrouw gegaan en vorige week heb ik het attest van de notaris binnengebracht.
wij krijgen ook gratis receptie (maar enkel omdat mijn schoonvader aan stad werkt) anders moeten we betalen
ik herinner mij dat op de achtergrond andrea boccelli speelde bij het huwelijk van mijn schoonbroer

tamara 7/9/2012

Meld misbruik15-3-2012 12:06:45

vandaag onze ondertrouw gaan doen
en enkel de naam en verwantschap van de getuige moeten zeggen

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik16-3-2012 12:27:11

Wij zijn op het ogenblik dat we beslisten te trouwen meteen in ondertrouw gegaan bij het vastleggen van datum en uur. Wij moesten van onze getuigen de volgende gegevens hebben : naam, geboortedatum, eventuele verwantschap en rijksregisternummer. Mijn broer heb ik kunnen bellen voor zijn rijksregisternummer, de getuige van mijn man hebben ze moeten opzoeken aan de hand van zijn naam en adres.

Wij zijn ook getrouwd met huwelijkscontract en hebben bij de ondertrouw enkel de naam van onze notaris moeten opgeven. Het bewijs van de notaris moest een paar dagen voor de trouw binnen zijn voor het trouwboekje.

Wij hadden ook eigen muziek gekozen :
binnenkomen : Shania Twain - From this moment on
ondertekenen akte : Bryan Adams - I'll always be right there
buitengaan : Phil Collins - Two hearts

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...