TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Eline
7-7-2012
|
14-3-2012 10:24:14
Als jullie geen al te formele trouw willen, dan zie ik het probleem niet zo. En het is tenslotte niet je schoonmama die het kostuum aan moet :). Mijn papa, schoonpapa en de getuige van mijn vriend (de enige mannen in onze suite) mogen helemaal zelf kiezen wat ze aan doen.
|
|
Ulrike
28-4-2012
|
14-3-2012 10:24:51
hoi hoi!
Daarin moet je volledig jouw ding doen!
Ik persoonlijk wilde iedereen in hetzelfde kostuum dus zijn we ze gaan huren. Omdat ik ook inderdaad vind, alle vrouwen hebben iets verschillends aan en als de mannen dat ook beginnen doen zal het een kakafonie worden. Daarom heb ik 1 rechte lijn getrokken bij de mannen en de vrouwen mogen gewoon hun ding doen!
Een vriendin van mij daarentegen is dan geen kostuums gaan huren. Zij wil de mensen niets opleggen en wil dat iedereen zich perfect in zijn vel voelt met de kleren aan die zij willen dragen!
Daarom dat ik zeg: de keuze is volledig persoonlijk!
En ook, nen vent gaat daar nie mee inzitten dat hij een kostuum wordt opgelegd hoor ;)
Groetjes
Ulrike
|
|
dorien
5-5-2012
|
14-3-2012 10:33:27
iedereen vrije keuze bij ons
|
|
Gwen
22-9-2012
|
14-3-2012 10:41:27
Hey!
Bij ons is dit ook al een beetje een discussiepunt geweest. Mijn schoonmama is ook van het principe dat de suitekostuums moeten gehuurd worden, en allemaal hetzelfde moeten zijn. Maar mijn papa wilt liever een kostuum kopen ipv het te huren, zijn dochter trouwt dan ook maar 1 keer. Ik begrijp dit heel goed want moesten ze tegen ons meisjes zeggen: je mag een kleedje lenen voor een feest of je mag een kleedje kopen voor een feest, willen we ook liever iets dat we nadien misschien nog eens kunnen dragen hé. Het scheelt natuurlijk wel qua prijs...
Wij zijn dan uiteindelijk tot de volgende afspraak gekomen: we spreken een kleur af voor het suitekostuum & hemd en of dat het nu gekocht of gehuurd wordt, dat mogen ze zelf kiezen. Nu bij jou is het natuurlijk niet zo gemakkelijk om iedereen in een lichtblauw kostuum te krijgen :) 't is natuurlijk wel 'mooier' als de mannen allemaal in min of meer hetzelfde kostuum zijn, maar ze moeten zich goed voelen ook op de avond zelf!
Ik hoop dat jullie tot een goede oplossing komen, veel succes nog in ieder geval!
|
|
Laura
28-4-2012
|
14-3-2012 10:45:33
wij willen ook een losser trouwfeest en gaan eigenlijk niet echt met een suite werken. Iedereen is dan ook vrij om aan te doen wat hij of zij wilt...
Maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoe formeel je het wil houden.
|
|
Gitte
14-4-2012
|
14-3-2012 10:52:09
Bij ons ook vrije keuze. Ten eerste omdat ik wil dat iedereen zich op zijn gemak voelt in zijn kleren. Ten tweede ook omdat het praktisch gezien quasi onmogelijk is om alle mannen in één winkel te krijgen om kostuums te passen. Mijn "suite" woont verspreid over West-Vlaanderen, Limburg, Brussel, Florida en Tenerife Bij mijn schoonzusjes was het ook zo, overigens. En zij zijn beide wel ook voor de kerk getrouwd. Ik vond dat helemaal geen kakafonie hoor, en dat stoorde ook niet dat het niet dezelfde kostuums waren. Meestal zijn die toch allemaal donker van kleur, of het nu grijs, blauw of zwart is. @ Ulrike: ik zou niet durven beweren dat een man er niet mee inzit dat hem een kostuum wordt opgelegd. Die van mij zou serieus steigeren eigenlijk. Niet omwille van het kostuum (dat draagt hij regelmatig), maar hij wil wel zelf kiezen welk kostuum hij draagt. En zo ken ik nog wel enkele mannen ;-) Maar zoals hierboven al gezegd, het is persoonlijk of je dat wil of niet. Maar ik vind wel dat jij mag beslissen, samen met je partner. Dat is niet aan je schoonmoeder. En als dat blauwe kostuum van je papa voor jou een speciale betekenis heeft, dan moet je vooral vragen dat hij dat draagt!
|
|
Hanne
1-10-2011
|
14-3-2012 10:58:22
Hey,
ik ben het helemaal eens met Gitte. Mijn broer en zus zijn allebei getrouwd waarbij er kostuums werden gehuurd voor de suite, en dat vonden de mannen eigenlijk niet zo fijn. Mijn broer, schoonbroer en papa dragen elke dag een kostuum voor hun werk. Die kostuums zijn van betere kwaliteit en passen beter dan gehuurde kostuums.
Ze waren allen heel gelukkig dat wij getrouwd zijn zonder gehuurde kostuums. Iedereen heeft z'n ding gedaan, en niet alle kostuums waren in sobere kleuren. Wij hebben wel gevraagd dat het hemd of de das van de man zou passen bij de jurk van hun partner. Dat gaf een heel mooi effect eigenlijk op de foto's.
Als jij dat kostuum van je papa zo mooi vindt en het heeft een betekenis, dan moet je dat ècht doen.
Groetjes, Hanne
|
|
Veronique
24-8-2012
|
14-3-2012 11:01:35
Hey, wij trouwen eigenlijk ook wel redelijk traditioneel, wel geen kerkdienst, maar toch met een ceremonie. Feest enzo gaat door in een kasteel, en de dresscode is: waar je je goed in voelt. Het zal idd wat kleurrijker zijn, maar dat is net leuk! En zeker dat iedereen zich op die dag goed zal voelen in de kleding die ze graag zien, is voor ons belangrijker. En zoals ze hierboven zeggen, als jij en je papa dat pak willen, moet niemand anders zich daarmee moeien. Laat ze maar zeggen. Nog veel succes! Vero x
|
|
stephanie
13-7-2012
|
14-3-2012 11:55:28
hallo, bij ons is het een kleine suite. enkel wij, onze getuigen en onze ouders (aangezien we allebei enig kind zijn). mijn verloofde draagt een grijze jacquet en zijn getuige en zwarte jacquet met rode gilet (aangezien het rood terugkomt in mijn trouwboeket ook). onze vaders dragen dan een gewoon zwart kostuum met gelijk gilet van de getuige (aangezien mijn pa zei NOOIT meer een pinguinkostuum te dragen ). ook een mengelmoes dus maar iedereen past wel nog samen. ik zou zeggen, volg gewoon je hart en niet je schoonmoeder
|
|
Femke
8-9-2012
|
14-3-2012 12:06:44
Hallo
Wij hebben ook heel lang hierover nagedacht. Eerst wou ik ook graag iedereen hetzelfde kostum laten aandoen omdat me dat het mooiste leek op de foto's maar eigenlijk vind ik het mooiste dat iedereen zichzelf kan zijn. Daarom laten we nu iedereen de keuze.
Groetjes.
|
|
Lore
18-5-2013
|
14-3-2012 12:42:28
Wij hebben tegen de mannen in de suite gezegd: Donkergrijs kostuum. Dan lijkt het wel of ze bij elkaar horen.. Wij wilden eigenlijk iedereen hetzelfde kostuum aandoen, maar mijn zus (die 4 jaar geleden trouwde) had toen opgelegd dat iedereen "donkergrijs met een streepje in" moest aandoen. Eerst deed ze nog lastig over dat ik dan ook iets wou opleggen, maar heb haar gezegd dat het mijn trouw is en dat zij vroeger ook dingen oplegde.
|
|
Lien
7-7-2012
|
14-3-2012 14:30:12
Hey, Onze mannen wilden ook liever kopen dan huren. Dus heb gezegd welke kleur, en ze hebben allemaal hun kostuum in dezelfde kleur, maar andere tint, ander model. Wel allemaal met dezelfde das en hemd. En moet zeggen, zoals ze daar in de winkel op een rij stonden: t was prachtig!
|
|
inge
15-9-2012
|
14-3-2012 20:34:23
Wij huren voor de mannen van de suite hetzelfde kostuum en ze zijn allemaal tevreden. We kopen dan het hetzelfde hemd voor iedereen en de das huren we of kopen we dat weet ik nog niet. Is een beetje afhankelijk van de keuze die heb in de winkel.
|
|
Claire
25-2-2012
|
16-3-2012 1:06:28
Wij zijn niet voor de kerk getrouwd, enkel voor de wet, en hebben iedereen vrij gelaten in wat ze zouden aantrekken. Ik vond dat we niemand iets konden opleggen, en we konden ook op ieders goede smaak vertrouwen. Onze trouw was ook helemaal niet formeel, en zelfs al hadden we voor de kerk getrouwd, ik had niemand iets opgelegd. Je voelt je het beste in de kleding die je zelf gekozen hebt, en ik wou niemand een oncomfortabel gevoel bezorgen door hen iets te laten aantrekken dat ze zelf nooit zouden kiezen.
Mijn papa had zelfs helemaal geen kostuum aan. Hij droeg een blazer op een wit hemd met zwart-grijs-witte das en een donkere jeans. Mijn broer en getuige had zichzelf wel een kostuum aangeschaft (helemaal zwart, met zwart hemd en zwart-witte das), maar alleen maar omdat hij dat ook achteraf kan gebruiken voor afspraken bij klanten. De andere getuige had zijn enige kostuum uit de kast geplukt, en de vriend van mijn schoonmoeder had een donkere geklede broek met blazer aan. De mama's hadden hun kleuren wel een beetje afgesproken, en kwamen in prachtige jurken in bruintinten, die ze achteraf ook nog kunnen dragen. En mijn schoonzusje gaf een kleurrijke toets in een mooie mini-jurk in beige en koraalrood waar ik stiekem jaloers op ben (zo mooi, ik wil 'm zelf!).
Mijn man heeft zelfs geen trouwkostuum gekocht, maar heeft zijn laatste aanwinst (een antraciet zakenkostuum, gekocht in december) aangedaan. We hebben hem wel een nieuw hemd en een nieuwe das gekocht, maar dat was het dan ook. Het was zelfs een knalrood hemd, met gebroken witte das.
Helemaal niets van traditie dus bij ons, en het was een schot in de roos. Iedereen was op zijn gemak, de kleding weerspiegelde ieders persoonlijkheid en iedereen straalde op onze grote dag.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|