Terug naar overzicht
Hey Syrie,Ik doe helemaal geen kousen aan en mijn jurk is kort vooraan. Een beetje zonnebanken en ik heb bodycreme van Mylene die een mooie egale bruine glans op je benen geeft. Gewoon insmeren even laten intrekken en je hebt instant mooie zomerbenen en het geeft niet af op je kleren Groetjes
Met open schoenen vind ik kousen echt niet mooi, al zijn ze nog doorzichtig. Ik zou er dus geen dragen.
Een aanrader qua kousen zijn die van Cette. Een heel goede kwaliteit voor een redelijke prijs. Je vindt ze o.a. bij Inno. Zij hebben ook speciale kousen voor peeptoe schoenen, zowel panty's, zelfophoudende kousen als kousen om met jaretelles te dragen.Witte kousen vind ik persoonlijk afschuwelijk (sorry, wil niemand beledigen!), dus ik zou eerder voor natuurlijk kiezen. Van sommige kousen zie je zelfs niet dat je er draagt Maar als het weer is zoals vandaag, zal je er geen nodig hebben (ik zou dus enkel kousen dragen als het echt koud is)
Ja mijn schoonmoeder zei overlaatst ook dat ik kousen moest dragen. Ik was dat eigenlijk helemaal niet van plan. Mijn kleed is ten eerste lang en ten tweede ik begin in april met zonnebankkuur. Blijkbaar is dat etiquette ofzo? Wat doen jullie?
Als je schoenen met een open teen hebt, zou ik dit niet doen. Ik vind dat persoonlijk niet zo stijlvol. Als je een lang kleed hebt, zou ik sowieso geen kousen dragen, zo'n kleed is behoorlijk warm.Hanne, niets aantrekken van je schoonmoeder, hopelijk is het in de periode waarin wij trouwen supermooi weer! Etiquette heeft bitter weinig over kousen te zeggen.
@Nancy: kan je eens doorgeven hoe die bodycrème van Mylene noemt aub? Ik ben ook bezig met een zonnebankkuur, dus heb wel al een kleurtje.Ik vind kousen eigenlijk zelf niet zo geslaagd. En (@Gitte) ook zeker niet die witte .Probleem is dat ik niet zo'n mooie benen heb (witte pigmentvlekjes) en vaak ook blauwe plekken. Om dat te camoufleren dacht ik dus aan kousen. Maar ik wil ook niet dat het opvalt dat ik kousen aan heb, dus een bodycrème is mss een betere optie. Weer iets om over na te denken! .
Het is de body sunshine,super product
Ik heb ook open schoenen, ik ga ook geen kousen dragen.
Je hebt tegenwoordig ook kousen die speciaal gemaakt zijn voor schoenen met een open teen. Maar het kan tegenwoordig best voor een bruid om geen kousen aan te doen. Ik heb ervoor gekozen om wel kousen aan te doen ondanks het lange witte kleed. Ik had nu wel gesloten schoenen en ben in februari getrouwd. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik wel mooie benen heb van vorm, en ze zijn wel mooi meegebruind onder de zonnebank, maar er staan een paar ontsierende littekens op waar ik me niet comfortabel bij voelde om ze open en bloot te tonen op mijn trouw, zelfs onder een lange jurk. Ik heb mijn in de bruidswinkel gekocht, het zijn stay-ups van Poirier (super kwaliteit). Die zijn bruin van kous en hebben een ivoren kanten band. Zo lijkt het alsof je mooi gebruinde en egale benen hebt. Wolford heeft heel erg goede kousen, en het kan zelfs zijn dat je ze vindt zonder teen. Poirier werkt met Wolford samen voor hun kousen. Wolford (en Poirier) behoren wel tot het duurdere segment, maar de kwaliteit is super goed.
Waar ik mijn trouwkleed kocht werd steeds aangeraden om kousen te dragen. Op die manier kan je vaak ook langer met je nieuwe schoenen rondlopen. Ik denk zowiezo kousen te dragen, huidskleur, maar ik trouw dan ook in december. In de zomer zou ik hier niet voor kiezen. Lijkt me veel te warm dan!