Nu Online
Momenteel zijn er 257 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even raad vragen!

16-3-2012 11:24:51
Beste bruidjes en gommen, zoals mijn vorig topic 'respectloos' wil ik daar graag nog een vraagje aan toe voegen!
Voor diegene die ni volgen eve korte schets:

Mijn papa is tien jaar gelede overleden, heb 2 zussen (allebei ouder). Mijn middelste zus heeft 2 kindjes! Mijn oudste nog geen! Mijn middelste zus komt al 10j niet meer overeen met mijn mama. Maar ik kwam met allemaal overeen! tot ik moest kiezen! tussen mijn middelste zus en mijn mama! heb nooit gekozen, maar wel afstand genomen van allebei een beetje! Nu had ik mijn oudste zus een uitnodiging gestuurd voor de trouw (mijn middelste wou toch niet komen omdat mijn mama kwam). maar nu heeft mijn middelste zus mijn oudste zus voor een keuze gesteld! zij en de kinderen of mijn trouw??? ik vind dit echt ongepast! Maar mijn oudste zus is meter van het jongste kindje van mijn middelste zus! Nu met den tijd begon mijn oudste zus excuses te zoeken: ze kan overdag me de trouw niet komen want ze moet werken (ondanks het papier van de gemeente), met de vrijgezellen moet ze ineens savonds naar een vergadering (op een zaterdag). En nu kreeg ik een bericht gisteren dat ze van ons allebei afstand gaat nemen, zowel van mij als van mijn middelste zus! ik heb niet eens iets misdaan, heb haar nooit eisen gesteld over de trouw, nooit haar gebeld of gezaagd over de trouw!!!! kortom ik heb nix misdaan!
maar nu wil ik niet in onzekerheid blijven tot de dag zelf! is het fout van mij om de uitnodiging in te trekken???? want tenslotte betalen wij +- 100 euro per persoon voor het feest!! ik kan ni wachten tot de laatste dag om te zien of ze gaat opdagen of niet! bellen en vragen helpt niet want ze antwoord niet!!! wat zouden jullie doen in mijn plaats???
groetjes jana

Jana
5-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 898

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik16-3-2012 11:32:02

hoe koel het ook mag klinken, ik vind dat je haar moet beschouwen als alle andere gasten, niet op tijd bevestigt ( of niet bevestigt) niet komen. Het is een keuze die zij gemaakt heeft en ik vrees dat de gemoederen wat te verhit zijn en dat ze daarom een stap terug neemt. misschien dat alles nog kalmeert, maar ik zou er niet 100% op rekenen.

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik16-3-2012 11:35:03

Goh dit is geen gemakkelijke situatie è.
Ik kan mij voorstellen dat dit voor u helemaal geen leuk gevoel is en dit zijn dinges die niet zoude mogen voorvallen tijdens u voorbereidingen van den trouw.
Ik zou dan voor 1 keer zelf is een keer eisen stellen. En vragen of ze komt of niet komt. Gooie ne keer u gevoelens in de strijd, laat u 2 zussen samen komen en zeg jij is wat jij er van vind. Wat u beide zussen vinden en willen dat weet je maar houde ze rekening met u mening en gevoelens?? Weet natuurlijk niet of je dat al gedaan hebt, is het niet zo dan zou ik zeggen doen. Heb je het al geprobeerd dan is het simpel: Ofwel kom je ofwel niet als ik niets hoor tegen bv eind volgende week dan kom je niet.

is mss hard maar heb ook een heel ingewikkelde familiesituatie en ben daar wel heel hard in geworden.
groetjes

ps : probeer te genieten van u voorbereidingen

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik16-3-2012 12:21:54

Hey,

Eerst en vooral zou ik haar laten bevestigen zoals elke andere gast...niet op tijd = niet komen (zoals Sara hierboven ook zei).

Als het een troostje mag zijn: ik heb 2 halfzussen (zelfde vader, andere moeder). Allebei een stuk ouder dan mij (15-tal jaar).
Met de jongste heb ik eigenlijk nooit contact gehad (nu nog niet, ondanks sociale media als facebook enz). De oudste is altijd een speciaal karakter geweest, maar tot voor 3 jaar had ik met haar wel contact. 3 jaar geleden is ze gescheiden van mijn 'schoonbroer' en heeft ze haar dochter (mijn nichtje dus en ook mijn bruidsmeisje) gewoon in de steek gelaten, terwijl die nog volop aan het studeren was. Het contact met de oudste zus is beginnen verwateren en ook bij mijn ouders (haar echte vader + 'stiefmama') is ze intussen al meer dan een jaar niet geweest.
Komt nog bij dat ze ook opnieuw gaat trouwen...en ze zou eigenlijk haar partner aan mijn ouders willen 'voorstellen' op mijne trouw...stel je voor!! Dat is niet de plaats en niet het moment om dat te doen...
Dus ik ga ze niet uitnodigen...omdat ze gewoon zo arrogant doet tov onze papa (heeft volgens haar geen zaken met haar nieuwe partner) en omdat ze de laatste tijd ook veel achter mijn rug bezig is (puur uit jaloezie).
Dus ik heb zo iets van ok...geen uitnodiging! Ook al weet ik dat het contact tussen ons zal verbroken worden na dit feit...maar ik heb liever geen (half)zus dan een schijnheilige!!

Haar dochter komt dus wel - is mijn bruidsmeisje. Voor haar is het ook niet fijn...ze wordt dan heel de tijd 'uitgevraagd' door mijn 'zus' over mijn trouw...maar die zwijgt en houdt alles mysterieus :-).
Haar ex-man wordt wel uitgenodigd...heb ik nog steeds een goed contact mee.

Dus je ziet, je bent zeker niet alleen ;-).
ik kies er alvast voor om enkel mensen uit te nodigen die mij nauw aan het hart liggen...

groetjes!

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik16-3-2012 16:05:03

Jana,

Ik heb zelf ook twee zussen, waar ik gelukkig heel goed mee overeen kom, maar het doet mij pijn om te lezen dat het bij jou zo'n moeilijke situatie is. Ik begrijp wel dat Sara zegt dat je haar moet behandelen als andere gasten, maar toch... zussen... dat is meestal toch iets speciaals. Ik zou misschien eens onverwachts langsgaan bij mijn zus en echt eens een goed gesprek proberen te hebben. Mijn jongste zus is ook altijd diegene die de andere twee bij elkaar probeert te houden en ik kan haar toch niet veel weigeren...

Dus misschien nog één keer proberen... Maar daarna... tjah, je kan er inderdaad ook niet blijven achterlopen hé.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...