Nu Online
Momenteel zijn er 232 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HELP?!!

16-3-2012 21:49:25
Lieve medebruidjes,

Ik zit met een heel groot probleem en weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen... Mijn ouders zijn gescheiden, mijn ma is hertrouwt, mijn pa is nog alleen. De band is ijzersterk van ik en mama, mijn pa daarentegen, ik hoor of zie hem nauwelijks en ik weet dat als ik mijn pa een hele dag ga meevragen dat mijn mama helemaal niet op haar gemak gaat zijn want ze zitten nog altijd in een vechtscheiding. En aangezien mijn zus vorig jaar getrouwd is zonder ons moeder en enige zus was mijn idee; dat ik juist mijn pa en mijn zus 's avonds ging vragen, ik ga hen wel de kans geven om naar de wet en de kerk te komen, je trouwt tenslotte maar 1keer (hopelijk toch) maar er zijn teveel dingen gebeurd en gezegd geweest vroeger dat ik ze niet een hele dag bij mij wil hebben. Hoe ga ik dat aanpakken? Hoe kan ik hen dat zeggen? Ik weet dat het niet volgens de regels is maar het is onze dag en mijn vriend staat eigenlijk ook niet echt te popelen om mijn pa een hele dag bij hem te hebben. En ik zou heel graag mijn mama vragen om mij af te geven in de kerk... Jullie raad zou echt goud waard zijn en ik bedank jullie al op voorhand !

Groetjes Lies

Lies
12-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 947

stephanie
13-4-2012
 Meld misbruik16-3-2012 23:56:30

hey,
heb ongeveer hetzelfde voorgehad.
Mijn ouders komen niet meer overeen en zijn al 18jaar gescheiden.
Ik heb men papa 4 jaar niet meer gezien door een domme ruzie en kom er nog maar een 2weken mee in contact.
Dus voor mijn trouw wou mijn papa alleen maar tot aan het gemeentenhuis komen en meer niet en even goeiedag zeggen.
Heb dat gewoon tege men moeder gezegt ( mijn getuigen).
Mijn moeder heeft gewoon gezegt dat ze niet meer kwam en dat ik een andere getuigen kon zoeken.
Het is mijn dag dus zij moeten hun daar maar aan aanpassen.
Mijn goede raad is het gewoon uitleggen als ze het niet verstaan is dat niet jou schuld. Ze moeten maar begrijpen dat je niet voor iedereen goed kan doen.
groetjes stephanie

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik17-3-2012 7:58:28

ik ken het probleem, maar hier is het mijn moeder die ik niet meer hoor of zie. mijn zus heeft wel nog contact met haar. Met mijn papa heb ik nooit een super goede band gehad. Hem heb ik een uitnodiging gegeven, enkel voor 's avonds (smiddags eet de suite ook samen), maar een hele dag zag ik niet zitten en diene mens ook niet, dus komt hij enkel 's avonds en vind dat geen probleem.

Met mijn moeder is er veel te veel gebeurd, en wil haar er ook niet bij. (de mama van 7 jaar geleden was fantastisch maar nu, nee dank u)
Ze weet dat we gaan trouwen van mijn zus, en ze weet dus dat ze niet gevraagd is. hoe dat ze dat vind, heb ik geen idee van, ik probeer het me niet aan te trekken.

Mijn zus trouwt ook en wil ze allebei vragen, ze heeft tegen mijn pa gezegd dat haar ma ook komt, en eerst zei hij dat hij dan niet komt. maar ze was er dan het hart van in, en wil de moeite doen om op die dag er naast te kijken. Ze heeft wijselijk ook haar mama ergens anders gezet aan tafel en in de auto. Dus ze kunnen elkaar zeker ontwijken, als ze dat niet doen, goh ja, dan zoeken ze het zelf wat.

Ik wil je een goede raad geven, voel je niet verplicht. Wil je ze er echt graag bij? Nodig ze dan uit, en leg het hen uit, dat je allebei belangrijk bent voor hen en maar 1 keer trouwt en die dag geen ruzie wil. erna en ervoor maakt niet uit, maar op die dag NIET.

veel succes, hopelijk ben je er iets mee

Emilie
25-8-2012
 Meld misbruik17-3-2012 11:10:46

ik ben opgelucht te horen (te lezen) dat dit bij ons blijkbaar geen alleenstaand geval is.
Mijn ouders zijn ondertussen ook al meer dan 10 jaar gescheiden en ik kom super goed overeen met mijn mama. Met mijn papa totaal niet.

Nu verwacht mijn papa wel dat hij de traditionele aspecten van de trouw mag doen (mij weggeven in de kerk, openingsdans) etc, ik ziet dit totaal niet zitten, maar ik kan/ durf het hem niet zeggen. Ik kan echt niet communiceren met mijn papa, daarboven heeft hij ingestemd om ons ook financieel te steunen.

Nu komt er nog bovenop dat mijn papa ruzie (advocaat etc) heeft met mijn grootmoeder langs mama's kant en met mijn tante. Dus nu stelt hij de wet dat deze personen niet op onze trouw mogen aanwezig zijn. Mijn zus is mijn getuige en ook zij wil niet dat deze personen komen.

Mijn vriend en ik zijn het hier helemaal niet mee eens, mijn grootmoeder en tante zijn er voor mij, hij niet! Maar hij denkt omdat hij betaalt, dat hij zijn wetten mag stellen.
Nu is het dus enkel nog de moed bijeen rapen om hem duidelijk te maken dat ik mijn grootmoeder en tante verkies boven hem. Jammer dat hij denkt dat met geld alles te koop is.

De enige raad die ik kan geven is, wees egoïstisch want het is jullie dag. En zij die niet willen komen hebben ongelijk. Alleen is het niet altijd gemakkelijk om dit inderdaad te verwoorden...

succes!

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik18-3-2012 11:54:35

Zoals uit bovenstaande verhalen blijkt, moet je echt kiezen voor iets waar jullie je goed bij voelen! Je trouwt (hopelijk) maar 1 keer, dat klopt, en dan moet je er ook voor zorgen dat jij op die dag volop kan genieten, zonder je zorgen te moeten maken over je familie rondom je. Zij komen tenslotte ook voor jou en niet voor elkaar... Omdat mijn mama hertrouwd is, en ik al jaren niets meer van mijn vader hoor, hebben we hem wel g ezels dat we gaan trouwen, maar zal hij geen uitnodiging ontvangen. We hebben beslist om na ons feest met hem iets te gaan eten, maar de dag zelf is hij niet welkom. Het was geen makkelijke of evidente keuze, maar het lijkt ons de beste manier om met de hele situatie om te gaan, en ons op de dag zelf geen zorgen te moeten maken. Hopelijk vinden jullie dus ook een oplossing waar jullie je goed bij voelen. Succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...