Nu Online
Momenteel zijn er 213 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

De speech.....ahhh

16-3-2012 22:49:49
Ik vind het verschrikkelijk om te praten voor een grote groep, m'n vriend vindt het ook niks, maar ja het hoort erbij zeker?

Wat moet er zoal in komen? Bedanken enzo, dacht aan een bloemetje af te geven aan de moeders, die ook getuigen zijn.
Maar waar laat je dat dan? En druppelt dat water niet op hun mooie kleren? We kunnen ze toch moeilijk een bos bloemen geven en direct weer wegpakken en ergens in een emmer zetten? Of afgeven, wachten tot de speech is gedaan en dan ergens wegzetten?
En wat zeg je verder nog in de speech?
En wanneer?
Vlak voor het eten? We beginnen om 18 uur met een schuimwijn/fruitsap en hapjes en dan tegen 19 uur wordt het buffet geopend.
Beginnen we dan gewoon om 19 uur met de speech en op het einde zeggen dat het buffet is geopend. De mensen eerst vragen te gaan plaats nemen en dan de speech?

Vanessa
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 678

Vanessa
2-6-2012
 Meld misbruik16-3-2012 22:53:26

Ah ja, en mag je een kaartje vasthouden waar de speech opstaat en het een beetje oplezen? Of is dat not done? En moet dat echt uit het hoofd worden gedaan?

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik17-3-2012 0:00:04

De speech na het aperitief is eigenlijk bedoeld om de mensen welkom te heten en hoeft niet lang te duren. Een kort woordje tot de gasten waarbij je hen bedankt voor hun komst, een bedankje naar de ouders en getuigen toe (in jullie geval dezelfde mensen). Het is ook perfect toegestaan om iets voor te bereiden en het op kaartjes te zetten, een beetje zoals de quizmasters van op tv . Geen groot A4 papier, da's niet zo mooi, maar kaartjes zijn geen probleem. Zorg dan wel dat je kaartjes genummerd zijn, dat kan je heel wat hoofdbreken en zweten besparen.

Bij ons zijn de mensen eerst op hun plaats gaan zitten, dan hebben wij onze speech gedaan en de bloemetjes en cadeautjes gegeven aan ouders en getuigen, en dan hebben onze beide getuigen nog een woordje gezegd.

Bloemen kan je een dag op voorhand naar de zaal brengen, zij kunnen ze wel op een koele plaats wegzetten zodat ze mooi blijven. Vraag of de mensen van de zaal op het juiste ogenblik zorgen dat jij je bloemen hebt om af te geven. Bij ons hebben ze die ook een beetje afgedroogd zodat de boeketten niet drupten.

sofie
24-3-2012
 Meld misbruik17-3-2012 8:06:32

niks moet die dag, wij hebben nog niks voorbereid. Of we nu wel of niet een speech gaan geven weten we niet. Dat zal van het moment afhangen.

Ann
28-9-2012
 Meld misbruik17-3-2012 9:03:14

Wij, alles ik, zullen ook een speech geven. Echt niet mij favoriete ding om te doen voor 140 personen. Wezullen ouders, getuigen, gasten bedanken in de speech... Wij doen de speech net voor dessertenbuffet. Maar niks moet, alles kan!

Nikki
22-6-2012
 Meld misbruik18-3-2012 0:22:44

Je hoeft geen speech te doen als je dat niet wil :)

Wij doen dit ook niet, zelfs geen openingsdans. :)

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik18-3-2012 10:45:26

Mijn vriend is ook geen speecher, daarom dat ik waarschijnlijk iets ga zeggen. Gewoon eigenlijk mensen bedanken die je die dag geholpen hebben en ook iets over elkaar en onze kids. Gewoon kort en bondig.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...