TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sofie
15-8-2023
|
18-3-2012 15:21:21
hoi hoi
ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een binnenlocatie.... zelf gaan wij onze fotokes in herentals nemen als t zonneke schijnt (dus duimen maar...) we hebben 2 locaties voorzien vlak bij elkaar met veel mogelijkheden - het begijnhof -de hut (is vlak aan de nete, veel natuur, kajak mogelijkheden, speeltuin, grasvelden, bruggetje, bomen,...) -mijn blomen komen van anica's in herentals ik heb een beketje met witte rozen en pareltjes besteld dit komt op 45 euro bijhorende broche is 7,5 euro en wordt gratis aan huis geleverd. wij hebben feestzaal de vlasschaard in hulshout daar gaan wij ook fotokes nemen gezien dit ook een heel mooie tuin heeft.
|
|
sharis
22-9-2012
|
18-3-2012 15:41:30
Hey sofie,
Merci voor je reactie, we hebben zaal Rubens in berlaar. Ik duim zeker dat het zonnige zomer en nazomer wordt. Voor bloemen kan ik daar ook eens gaan horen en nog veel succes he,
groetjes
|
|
sofie
15-8-2023
|
18-3-2012 15:52:54
daar waren wij zelf ook gaan horen tot wij deze zaal tegen kwamen ;-)
|
|
Claire
25-2-2012
|
19-3-2012 0:55:09
Hoi Sharis,
Ik woon zelf in Itegem en ben intussen iets meer dan drie weken getrouwd.
Voor foto's zijn we naar Medussa geweest, een zaak in (bouw-)antiek en brocante. Ze ligt in Heist-op-den-Berg aan de Liersesteenweg (de baan tussen Lier en Aarschot). Daar kan je zowel binnen als buiten mooie foto's nemen als je daar voor bent. Een beetje verder ligt de vijver naast Mylène, sedert vele jaren een klassieke plaats voor trouwfoto's. Wij hebben verder gehoord bij de wintertuin van de Ursulinen in Waver, maar die kost 80 euro per uur. Voor de rest kan ik niet meteen een binnenlocatie opnoemen, maar ik weet dat vrienden van ons een kweker van tropische bomen hadden. Ze hebben die uiteindelijk niet moeten gebruiken. Hun mooiste foto's zijn trouwens in een maisveld genomen, je hebt dus niet altijd spectaculaire locaties nodig. Buitenfoto's : Kruiskensberg, de Nete en het Schipke in Herenthout, of de dorpskern van Gestel.
Zaal Rubens is wel een topzaal, onze eerste keuze, maar spijtig genoeg was die al bezet op onze datum. Wij hebben ons feest uiteindelijk in Olen in de Hezehoef gedaan.
Kapster : Kapsalon Diane in de Diamantstraat in Berlaar. Er is geen betere en zij maken tijd voor jou. Zowel moeder als dochter kennen hun job als geen ander en hebben mijn kapsel verzorgd op onze huwelijksdag. Ik had eerst een andere kapster, maar mijn vorige vaste kapster kon (of wilde ?) voor mij geen tijd vrijmaken op mijn huwelijksdag. Ik heb mijn afspraak voor mijn permanent dan verzet naar Diane, de kapster van mijn man, en ben super tevreden. Ik was er vroeger ook geweest, maar uit gemakzucht naar die andere kapster gegaan (was dichterbij).
Met een budgetvriendelijke bloemist kan ik je helaas niet helpen, ik heb mijn bruidsboeket gemaakt van zelf gemaakte stoffen bloemen.
Als je verder nog iets van info nodig hebt, kan je me steeds een pm sturen.
|
|
sharis
22-9-2012
|
19-3-2012 8:47:18
Bedankt claire, je hebt me al veel info gegeven,moest ik nog vragen hebben zal ik ze zeker
stellen.
Groetjes
|
|
Mieke
25-8-2012
|
19-3-2012 9:52:09
Hy Sharis,
Wij trouwen ongeveer een maand eerder, ook in feestzaal Rubens. Voor ons super handig want wij wonen in Berlaar centrum, dus moeten wij in Berlaar voort gemeentehuis trouwen, wat pal tegenover de feestzaal ligt. Wij hadden eerst een oude hoeve tegenover mijn schoonouders in gedachten, maar die viel toch wel wat buiten ons budget en dan kwamen we bij feestzaal Rubens uit. Wij wonen zelf nog maar 2j in Berlaar dus kennen ook nog niet zo veel, dus toen we onze zoektocht naar een zaal startte wisten we niet van het bestaan van deze verbogen (vroegere) cinema zaal.
Als kapster heb ik mijn vroegere kapster (is nu leerkracht haartooi) ik zie haar nog regelmatig en zij was direct wild enthousiast om mijn haar te doen;
Voor de fotolocatie heb ik het kasteel/klooster van Hof Zevenbergen in Ranst in gedachten. Ik weet eigenlijk niet of iedereen daar op heel het domein mag gaan foto's trekken, maar mijn mama heeft heel lang in een kinderdagverblijf met enkele van de nonnetjes samen gewerkt, dus die zijn zo wat mijn tante nonnetjes. Ik vermoed dat dit voor ons dus geen probleem moet zijn om op heel het domein te gaan foto's trekken. Iedereen kan wel in het bos/park tegenover het klooster dat voor iedereen toegankelijk is. Waarschijnlijk zullen we in het kasteel onze binnen foto's maken bij slecht weer. Maar hier denk ik ook nog aan bv het begijnhof in Lier, het stadspark met bijhorende speeltuin en aangrenzende vesten in Lier. Er zou in Lier ook de L'Avenier site zijn een oude opslagplaats, die wel mooi is voor een binnen locatie.
Ik weet dat bloemen Mariën (Legrellestraat 104, berlaar) betaalbaar is, voor ons zal dit waarschijnlijk geen optie zijn, omdat ze in die periode de winkel sluiten om hem te verbouwen. Maar ik zou zeggen spring er eens binnen, ze zijn echt super vriendelijk en ik ben daar al goed verder geholpen.
Als je nog iets wilt weten, vraag je maar.
Nog veel succes!
|
|
sharis
22-9-2012
|
19-3-2012 10:33:54
merci'kes voor je reactie, het bos in ranst is me wel bekend, ik heb drie jaar in de voorziening dvc zevenbergen gewerkt die ligt vlak aan het bos.. Begijnenhof en stadspark heb ik ook al aan gedacht.
Ik wist het ook niet dat het een oud cinemaalzaal was tot we er naar toe gingen, na verschillende zalen bezocht te hebben leek me zaal rubens wel leuk. ik heb gewoon het internet afgeschuimd, nu hebben we twee andere koppels in onze vriendenkring die ook gaan trouwen, 1 in juni en ander in aug en wij in sept dus af en toe hoor ik is bij hun voor info. Maar toch bedankt voor de info ik zal zeker eens horen bij de bloemenwinkel
Van kapster heb ik hier in dorp ene vlak bij ons en hairfashion op de baan naar berlaar heikant maar ik heb geen idee of ze goed zijn, dus zal ik hier en daar mijn licht opsteken.
Ik heb ook geen gedacht voor juwelen maar daar zal ik ook eens verder moeten zoeken Jij ook veel succes en geniet van de mooie dag ;-)
|
|
An
8-9-2012
|
19-3-2012 11:26:48
Wij trouwen in het kerkje van Gestel en zijn van plan daar in de buurt wat foto's te nemen. Wel opletten want ze gaan daar starten met werken aan de pastorij rond de trouwdatum!
|
|
dorien
5-5-2012
|
19-3-2012 15:46:54
heej ik ben altijd van ranst geweest en ben nu naar westmeerbeek (hulshout) komen wonen ... voor mij dus ook wel een redelijke verandering van buurt!
> fotolocaties: zowel binnen als buiten buiten : gemeentehuis westerlo, abdij van tongerloo binnen : kamp c in olen
->
bloemisten die qua prijzen best meevallen, want ik heb al gelezen hier
op de forum dat dit al rond de 100 à 150euro zal liggen wij hebben wel wat meer gekozen dan enkel het bruidsboeket. oa klein boeketje, 6 decoratiestukken,.... onze ceremoniemeester werkt samen met bloemen lotus uit diest. zo moeten we het bruidsboeket niet zelf gaan halen, decoratie wordt dag voordien aan huis geleverd...
-> heeft
er iemand dan ook ervaring met de kappers van hier in de buurt, ik heb
geen idee of ze goed zijn of niet, en bij wie ik wat kan verwachten, ik
kan ze zelf ook allemaal is nakijken en dit heb ik ook al voor een deel
gedaan maar als er iemand ervaring rond heeft mijn haar en make-up wordt verzorgd door michele feyaerts
|
|
Mieke
25-8-2012
|
19-3-2012 16:51:57
@Dorien: Ik dacht altijd dat Kamp C in Westerlo ligt, maar dan heb ik me blijkbaar vergist. Waar ga je daar binnen foto's trekken? gemeentehuis van Westerlo is inderdaad ook een heel mooie locatie, ik ken het vooral van het vele voorbij rijden (zaak van mijn schoonmoeder is daar in de buurt) en van het boek over de familie de Merode. Persoonlijk vind ik de abdij van Averbode mooier dan die van Tongerlo, maar dat is persoonlijke smaak.
|
|
dorien
5-5-2012
|
19-3-2012 17:17:47
wij hebben nog niet geinformeerd naar kamp c ... wel is gaan kijken en ziet er echt mooi uit! ik denk dat dat olen is... onze fotograaf gaf dit aan als binnenlocatie
wij gaan op twee plaatsen foto's trekken en je moet rekening houden met de tijd die je hebt. we zouden om 14uur30 vertrekken en dan om 18uur in de zaal zijn. daarom als je dan erg ver moet rijden om op de locaties te zijn is er minder tijd voor de foto's zelf te trekken en toch wat te genieten! deze twee locaties die wij dus gekozen hebben liggen echt dicht bij elkaar .. erg gemakkelijk dus :)
|
|
sharis
22-9-2012
|
20-3-2012 16:35:46
Wel leuk nu heb ik zelf wat ideeën, wij hebben iem die vorig jaar net is afgestudeert is als fotografe en die voor het moment verder studeert, ze is mss nog niet zo ervaren maar ik heb al mooie foto's gezien van haar, vandaar dat we zelf wat locaties aan het zoeken zijn, de fotograaf is dan ook van Antwerpen en is het hier wat onbekende terrein.
Qua kappers kan ik je niet helpen dorien, ik ben zelf ook op zoek maar als ik ergens iets opvang laat ik het je weten ;)
|
|
dorien
5-5-2012
|
21-3-2012 19:30:15
ik gaf toch te kennen dat ik michele feyaerts heb ... al lang geboekt
|
|
sofie
15-8-2023
|
21-3-2012 20:14:48
hey dorien ik woon vlak bij Kamp C (das letterlijk achter mij :-) ) ik ben der eigelijk nog nooit geweest foei! mag je daar voor reportages gaan?
|
|
sharis
22-9-2012
|
21-3-2012 21:30:46
Sorry dorien in al mijn hevigheid erover gezien. Mijn excuses
|
|
dorien
5-5-2012
|
22-3-2012 18:21:22
kamp c zou je wel moeten aanvragen zeiden ze ons ... nog geen contact ofzo met opgenomen
ni erg sharis
|
|
sharis
22-9-2012
|
6-4-2012 9:19:50
Hello, mede bruidjes,
Ik heb ondertussen al een paar ideeën voor welke kapper. Fotolocatie dat heb ik ook wat ideeën robd
en een afspraak gemaakt met onze fotograaf. Nu zit ik met het volgende probleem, namelijk
waar kan ik terecht voor lingerie? En juwelen voor bij mijn kleed. Dit vind ik het moeilijkste van al. Iemand tips voor websites of winkels voor juwelen? Liefst niet te duur. Hmm al die beslissingen maakt van mij soms in een bruidzilla, ne man heeft het toch iets gemakkelijker.:)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|