Nu Online
Momenteel zijn er 495 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hulp gevraagd: Ivoorkleurig???

19-3-2012 19:35:32
Hey bruidjes,

Ik heb het nogal moeilijk met de kleur 'ivoor'... Ik had immers vanaf het begin het idee dat mijn kleed echt wel 'wit' was... Nu bleek op het bonnetje te staan dat mijn kleed 'ivoor' was. Ik heb ook gebeld naar de winkel en ook daar zeiden ze mij dat bijna alle trouwjurken 'ivoorkleurig' zijn. Nu vraga ik mij echt af, is dat nu zo een verschil. Ik heb mijn kleed enkel nog maar op foto en mij lijkt dat nog steeds 'wit' hoor...

Voor mijn zoektocht naar schoenen is dit echt belangrijk. Zou dat nu echt zo hard opvallen als je gewone witte pumps aandoen ipv ivoorkleurige? Ik denk niet dat gewone schoenwinkels ivoorkleurige schoenen verkopen? Ofwel? Ik heb dan weer de neiging om naar beige te grijpen en dat is het ook totaal iet hé...

Ik moet mijn schoenen hebben voor de laatste pasbeurt en zit dus vast... Kunnen jullie mij even helpen aub? wat is jullie ervaring hierbij? Misschien al iemand witte schoenen onder ivoorkleurig kleed gepast? Lijkt het echt zo vuil --> zoals ze beweren als je wit met ivoorkleurig kleed combineert?

groetjes!
kathleen

kathleen
9-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1299

Lindsey
12-5-2012
 Meld misbruik19-3-2012 20:09:19

Hey,

ik heb die vraag ook gesteld in de winkel en ik kreeg ook het antwoord dat bijna alle jurken ivoorkleurig zijn i.p.v. wit.
De verkoopster heeft mij 1 echte witte jurk laten zien, en deze worden bijna nooit verkocht, want in "krijtwit" zie je soort blauwe schijn...
Voor de schoenen zou ik me niet ongerust maken, dit was alleszins bij mij geen enkel probleem.

Groetjes.

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik19-3-2012 20:12:21

Heyhey,

Kan je geen stukje stof gaan vragen in de winkel? Zo heb ik het gedaan :-).

Nu zou ik zowiezo witte schoenen nemen als je meent dat je kleed niet echt ivoorkleurig is. Het mijne zit ook tussen de 2 en toen ik witte schoenen tegen het stukje stof hield, ging dit eigenlijk nog best, maar toen ik er ivoorkleurige schoenen tegenhield was dit echt niet mooi.

Ikzelf heb parelmoerkleurige schoentjes :-).

Groetjes!

Evelien

Romina
6-7-2012
 Meld misbruik19-3-2012 21:30:33

Hey hey

Als je mijn kleed ziet zou je ook zeggen dat het wit is. Tot je er een wit kleed of een wit blad papier langs houd. Ik heb wel een stukje stof mee gekregen. Had zaterdasg mijn eerste pas en mijn zus zei nog dat haar trouwkleed (getrouwd in 2008) toch wat 'geler' was dan dat van mijn en toen zei de vrouw van de bruidswinkel dat je héél veel tinten ivoor hebt. Ik zou ook achter een stukje stof gaan. En echt witte schoenen komen zou ik je toch afraden. Heb hier eenst gehoord dat je schoenen nooit lichter mogen zijn dan je kleed want dan lijkt je kleed vuil. Zoiets was het toch.

Groetjes.

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik20-3-2012 8:08:11

Hallo,

Ik denk dat echte witte kleedjes zelfs moeilijk te vinden zijn. Echt wit is enorm fel, als dan de zon wat schijnt kunnen de mensen niet naar je kijken . Nee nee, wat ik bedoel is dat de meeste "witte" kleedjes ivoorkleurig, beige,... zijn zodat dit net iets minder hard overkomt. Om de juiste kleur van schoenen te matchen kan je normaal een stukje stof vragen. Het is inderdaad moeilijk om de juiste kleur schoenen te vinden bij een foto... dit is nooit dezelfde kleur als in het echt. Bij mijn kleedje hebben ze een klein stukje van de binnenkant van mijn sleep geknipt. Dit zag je toch niet en zo had ik toch een stukje stof...

Groetjes
Annelies

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik20-3-2012 9:32:17

Bij sommige merken heb je vb 'Bridal Ivory' dit is dan heel licht ivoor, dus bijna wit-wit.
Soms lees je ook 'Diamant white', dat is dan echt heel wit, vaak met glans....

Of je kan ook kiezen voor een flashy kleur van schoenen vb een kleur die terugkomt in andere accessoires zoals boeket, uitnodigingen, decoratie.
vb rood, paars, something blue

Roxanne
25-6-2011
 Meld misbruik20-3-2012 21:08:41

Idd een stukje stof vragen van je kleed en dan op schoenenjacht gaan zo heb ik dat ook gedaan...

kathleen
9-6-2012
 Meld misbruik21-3-2012 10:21:12

bedankt bruidjes voor jullie reacties!

Maar moesten jullie dan geen schoenen al hebben bij jullie eerst pasbeurt? Dit bij mij wel het geval en is volgende week... dus dat stukje stof zal moeilijk worden... Eventueel andere schoenen aandoen op dat moment? Aangezien er precies toch nog veel briuidjes nog van schoenen veranderen?

bedankt voor jullie hulp!

Groetjes!

Romina
6-7-2012
 Meld misbruik21-3-2012 10:50:30

Hey hey

Je hebt idd je schoenen al nodig bij je eerste pasbeurt. Andere schoenen aan doen tijdens je pas ik toch best wel riskant hé want dan moeten je echte bruidschoenen toch al dezelfde hoogte van hak hebben. Ik heb mijn stukje stof al meegekregen de eerste keer. Wanneer ik dus mijn jurk ging kiezen.

Groetjes.

Tina
23-6-2012
 Meld misbruik21-3-2012 12:04:54

Hey!
Misschien kan je even bellen naar de winkel, vragen of je nog een stukje stof kan komen halen deze week en anders eventueel vragen om je eerste pas een weekje op te schuiven zodat je nog rustig kan gaan zoeken?
In de winkel waar ik mijn kleed gekocht heb, hadden ze ook echt wel afgeraden echte witte schoenen te nemen, beter parelmoer.
In de winkel waar je je kleed gekocht heb, kan je er misschien nog kopen?

Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik27-3-2012 10:49:46

Toen ik om m'n kleed ging dacht ik ook dat het wit was, tot mijn mama er iets over zei, de verkoopster hielde er een witte hoepeljurk naast en toen zag ik idd het verschil, in haar zaak had ze trouwens zelfs geen witte bruidsjurken.

Mijn schoenen zijn ook ivoorkleurig, anders is het precies of je kleed is vuil als ze witter zijn dan je kleed.

Groetjes Marijke.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...