Nu Online
Momenteel zijn er 105 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe vaak trouwkleed passen

20-3-2012 20:03:22
Ik heb vorige week mijn kleed gekocht bij Le Chapeau in Bree.
Ik heb bij de aankoop dadelijk mijn pasafspraken gemaakt. Dit zijn er nog 2.
Eentje in oktober (2maand voor de trouw) en eentje de week voor de trouw, met de bedoeling het dadelijk aan te passen indien nodig en mee te nemen. Mij leek dit vrij weinig.
Het kleed wat ik daar gepast heb was een 38, deze zat vrij ruim. Maar volgens de matentabel zou ik niet in een 36 kunnen, en dus is er volgens mij nog veel inneem werk aan. Ze zullen dit dus op 1x innemen, en bij de volgende pas gaan ze er dan van uit dat het past en enkele nog kleine werkjes zou nodig hebben. Dus vroeg ik me af hoe vaak jullie gaan passen.

Michèle
1-12-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1128

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik20-3-2012 20:12:55

heylah ik heb mijn kleed ook bij Le Chapeau in Bree gekocht en heb ook nog 2 afspraken. Eentje nu de 12de april en dan nog de week voor de trouw. Dus denk wel dat dat normaal is hoor... Ben er vrij zeker van dat ze alles tot in de puntjes mooi gaan afwerken Groetjes xxx

Gwen
21-4-2012
 Meld misbruik20-3-2012 20:27:36

Mijn kleed komt van le chapeau in Antwerpen.
Ik heb vorige week mijn eerste pas gehad en 4 april ook de tweede en laatste.
Als er dan nog aanpassingen moeten gebeuren doen ze die dadelijk, ik mag ze dan diezelfde dag meenemen of als ik geen tijd heb mag ik ze later komen ophalen.

Groetjes,

Nele
28-4-2012
 Meld misbruik20-3-2012 21:05:30

Hey,
Ik ben mijn kleed in mei vorig jaar gaan kiezen (en toen verklaarde iedereen me zot dat ik zo snel al ging kiezen) en heb het de 1ste keer gepast in december & dan hebben ze meteen de lengte ingekort. 3 april moet ik terug om de breedte te laten innemen en dan de week voor de trouw moet ik het nog eens gaan passen en meenemen als het goed zit ... Kijk er al naar uit !!! Nog 38dagen te gaan :o)

Wendy
22-9-2012
 Meld misbruik20-3-2012 22:07:06

Hellow,
Ook hier hetzelfde: kleed bij Le Chapeau (Bree) gekocht en ook maar 2x pas. Vind dit persoonlijk ook een beetje weinig maar zal wel normaal zijn?! Ze hadden mij destijds wel verteld dat bij de laatste pas ook effectief een naaister aanwezig zal zijn. Mijn laatste pas is zelfs maar 2 dagen voor the big day maar ik ga er mij allesinds niet druk in maken :-). ze zullen wel weten wat ze doen.
Grtz

Syrie
31-3-2012
 Meld misbruik21-3-2012 8:37:24

Ik kocht mijn kleed in bruidshuis Elena in Deinze. Vandaag heb ik mijn laatste pas (trouw 31 maart). Ik pastte het dan in totaal 4 keer. Bij het kiezen, 2 x erna en nu de laatste keer.

Véél succes!

Katrien
5-5-2012
 Meld misbruik21-3-2012 8:59:50

Hoi Michèle,

Ik heb ook mijn trouwkleed gekocht bij Le Chapeau in Bree. Op 6 maart ben ik een eerste keer mogen gaan passen en de tweede en laatste pas is 2 dagen voor onze trouw (met aanwezigheid van naaister zeiden ze)! Ik heb daar een 40 gepast, veeeeel te groot, ze hebben zeker 15 cm moeten omspelden op de rug, maar volgens de verkoopster moesten ze ook een 38 bestellen omdat ik overal 36 had maar aan de borstomtrek een 38 (terwijl ze eerst zei dat ik zeker een push-up bh moest kopen omdat ik zo kleine borsten heb). Bij de 2de pas hebben ze dus ook nog veel moeten omspelden (van boven tot onder op mijn vraag, want dat wilden ze eerst niet doen, maar leek me logisch als je daar 36 hebt en het kleed is 38). Ik vertrouw erop dat bij de laatste pas mijn kleed min of meer goed gaat zitten op basis van de eerste pas en dat ik daar met een goed gevoel én met mijn trouwkleed kan buitenstappen! En ik hoop ook dat de verstelkosten wat gaan meevallen, want het leek toch een beetje alsof ze daarvoor een 38 besteld hadden :(.

Veel succes nog met geduldig wachten tot oktober ;o)!

Groetjes, Katrien

Marijke
15-12-2012
 Meld misbruik21-3-2012 10:14:57

Ik heb mijn kleed bij An&John bruidsmode in Eindhoven besteld en bij mij zullen er ook 2 pasbeurten zijn.

Eerste is 2 maanden voor de trouw, en de laatste een paar dagen ervoor. Dan zal de naaister er ook bij zijn en ter plekke de laatste aanpassingen nog doen. Het er het volste vertrouwen in :-)

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik21-3-2012 10:21:47

Ik ben bij Moderna in Schepdaal geweest en had ook 2 pasafspraken.
Ik heb mijn jurk gekozen op 8 oktober. Begin februari ben ik mogen gaan voor de eerste pas en hebben ze alles omgespeld (enkel lengte, verder paste het perfect) en begin maart ben ik dan teruggeweest voor de tweede pas. Nu was het helemaal perfect. Ik mag mijn jurk gaan afhalen in de week voor de trouw, zo kunnen ze ze nog een keer strijken (en kom ik niet in de verleiding om thuis te gaan passen )
2 pasbeurten zou normaalgezien toch voldoende moeten zijn, zeker als er de tweede keer iemand aanwezig is, mocht er nog een aanpassing nodig zijn. Bij mij was dat niet het geval, maar mijn afspraak was met opzet zo vroeg, zodat er nog tijd zou zijn voor een extra aanpassing indien nodig.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik21-3-2012 10:26:41

@ Katrien: als je een 38 nodig hebt omwille van je borstomtrek, is dat niet enkel afhankelijk van je borsten, maar ook de omtrek onder je borsten ;-)

Ik vind het wel niet kunnen dat ze een grotere maat bestellen om je extra verstelkosten te kunnen aanrekenen! Dan hadden ze beter de kleinere maat genomen om dan aan je borsten aan te passen.Bij mij was het overigens een vaste prijs voor de retouches (€ 70,00), het maakte niet uit hoeveel (of hoe vaak) er moest versteld worden. Dat wist ik al voor ik bestelde.

Michèle
1-12-2012
 Meld misbruik21-3-2012 10:37:41

Ok, dus iedereen heeft zowat hetzelfde. Bij mij hetzelfde verhaal van 36 en 38. De borstomtrek was te groot om een 36 te kunnen bestellen. Het zal dus wel goed komen!
Bij Le Chapeau tellen ze de effectieve verstelkost, niet een vast bedrag. Ze zei tegen mij dat ik een 100 euro moest tellen. Zullen zien hè!

Jessica
7-9-2012
 Meld misbruik21-3-2012 12:57:07

Ik heb mijn trouwjurk gekocht eind februari en er is niets afgesproken van volgende pasbeurt. Is dat normaal? Of moet ik hiervoor zelf bellen?
De jurk zat nu wel perfect op mijn lichaam, alleen bovenaan moest het nog wat ingenomen worden en dan vanonder inkorten. Had ook wel gezegd dat ik nog 5 kilo wou afvallen... Maar geen afspraak voor nieuwe pasbeurt :s

Dorien
9-6-2012
 Meld misbruik21-3-2012 12:57:08

Ik heb ook 12 april om 15u mijn 1e pas bij Le Chapeau in Bree dus wie weet komen we elkaar nog tegen Patrizia ;-) Wanneer mijn 2e pas is weet ik al niet meer maar ik ga ook maar 2x maar het gaat in orde zijn hoor. Die mensen weten heel goed wat ze doen!

Annelies
28-4-2012
 Meld misbruik21-3-2012 12:58:01

Ik heb mijn kleed bij Linea Lin besteld.
Ik ben in februari al een keer gaan passen en nu nog eens midden april, dan mag ik het ook direct meenemen.
Die mensen zullen wel weten wat ze doen he, het is niet het eerste kleed dat ze verkopen.

dave
26-5-2012
 Meld misbruik21-3-2012 15:01:32

ik heb mijn kleed in het bruidsparadijs in merksem besteld en ik heb 2pasbeurten na het kiezen.de eerste was 28februari en de 2de 28april en ja wij trouwen 26mei.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info