TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
An
18-8-2012
|
20-3-2012 22:40:49
Hey Ellen, Wij zitten min of meer in dezelfde situatie in die zin van wij trouwen enkel voor de wet en houden ook een soort van trouwfuif (is 's avonds een bbq voorzien als snackjes). Bij ons ziet de dagindeling er als volgt uit: Er kunnen wel nog enkele wijzigingen zijn omdat we waarschijnlijk een fotolocatie hebben waar we gaan eten. Receptie is enkel met naaste familie Diner enkel met ouders en broers
12u |
Burgerlijk huwelijk |
12u40 |
vertrek receptie |
12u50 |
Receptie: enkel |
14u |
vertrek foto locatie |
14u15-15u45 |
foto's |
16u |
aankomst restaurant |
16u-18u30 |
diner |
19u |
vertrek restaurant > feestzaal |
19u30 |
aankomst feestzaal |
2O a 20u30 |
Ontvangst gasten |
Nu overdag hebben we de klein mannen van onze broers (zelf hebben we nog geen kindjes) maar proberen de kindjes er zoveel mogelijk bij te betrekken zdat het voor hun niet saai wordt. bijv. op de gemeente mogen ze de ringen brengen. Receptie is thuis bij mijn schoonouders; kindjes kunnen daar nog in de hof spelen (5-7-8 jaar). Het diner is gaat wss in een oude treinwagon zijn.. en dit is voor de jongens ook super en daar aan het station kunnen we dan ook de foto's nemen e.d. Ik hoop dat er een tip kan tussen zitten voor je groetjes An
|
|
An
18-8-2012
|
20-3-2012 22:45:09
Ohja, .. ik zie net buiten spelen zit er voor jullie niet in . Eventueel als je ergens bij jullie thuis of bij familie een receptie geeft kan je daar wat voor de kinderen voor zien... Moest je een ganse dagindeling willen geef me dan maar een seintje. dan mail ik het door
|
|
Gitte
14-4-2012
|
21-3-2012 10:03:45
Ons concept is niet hetzelfde, bij ons geen trouwfuif, maar wel een zoontje. Wij trouwen om 11u op het gemeentehuis, geen kerkelijk huwelijk. Na de gemeente gaan we met de suite naar huis voor een aperitief en lunch. Wij vertrekken dan op fotoshoot, ons zoontje blijft thuis met de rest van de suite. De andere bruidskindjes kunnen dutje doen (de ouderen een siesta ). Mijn zoontje (5,5) kan gewoon spelen. We ontmoeten elkaar weer in het hotel waar we inchecken en dan naar de feestzaal vertrekken. Daar houden we van 16u tot 18u een receptie voor collega's en kennissen mèt kinderen (veel van de leeftijd van mijn zoontje en ook een hele reeks kindjes van bij hem op school). Voor de kinderen is er een springkasteel voorzien.Na de eerste receptie is er een uurtje pauze (tijd voor zoontje) en om 19u begint het avondfeest (gasten worden zonder kinderen uitgenodigd). Maar mijn zoontje en zijn nichtje (2,5) blijven wel (er is overigens heel de dag een babysit bij). Mijn zoontje mag op het feest blijven tot hij wil gaan slapen en gaat dan met de babysit naar het hotel. Misschien is het een optie om in de namiddag een klein feestje te houden voor hun klasgenootjes? Je hoeft daarom niet zelf mee te spelen. Je zorgt voor wat brikjes fruitsap en enkele grote kommen chips of zo. Eventueel kan je ook een springkasteel binnen zetten ? Ik ben dit weekend naar de babyborrel van mijn schoonzusje geweest en zij had gewoon in het zaaltje een (klein) springkasteel staan. Je kan ook altijd de plaatselijke jeugdbeweging contacteren en vragen of er een paar leid(st)ers de kindjes kunnen entertainen. Tegen een kleine vergoeding zijn die daar meestal toe bereid.
|
|
Elke
3-8-2012
|
21-3-2012 17:10:27
Ja, zo'n dagindeling ís moeilijk. Wat dacht je van een boottocht? Dat is wel feestelijk en iets wat kinderen leuk vinden, vind ik. Allé ja, dan binnen in een boot, en t water mag niet bevroren zijn. Dit kost ook wel echt veel. Daarom hebben wij dat plan laten vallen alleszins. Even de dagindeling van onze niet-traditionele trouw, we hebben wel geen fuif, maar moeten ook wel iedereen entertainen, ook de kinderen die er bij zijn (we trouwen in het buitenland, omdat we zelf in het buitenland wonen, en je kunt familie en vrienden uit belgië niet zomaar aan hun lot overlaten, zeggen ze zelf toch, 'wat moeten wij daar dan doen?' klinkt het in paniek) : 16-19u dag ervoor: familie komt aan, krijgt kamer in b&b 19u dag ervoor: met familie eten in leuke en kindvriendelijke pizzeria +/-21u dag ervoor: mannen en vrouwen splitsen op, kinderen die moeten gaan slapen gaan slapen, vrouwen die nog zin hebben (en niet met kinderen mee moeten) drinken nog iets met mij, mannen (die niet met kinderen mee moeten) drinken nog iets met mijn verloofde Iedereen gaat slapen in b&b, ik slaap thuis (met mijn moeder erbij of zo) 11u-16u dag zelf: vrouwen en kinderen komen bij ons thuis, er zijn broodjes en dvd's en zo, er kan ook in de tuin gespeeld worden. Er komt een kapper en visagist aan huis voor alle vrouwen van de familie. Iedereen maakt zich klaar. Mannen doen iets met mijn verloofde (eten en kleren aandoen eigenlijk). De vrienden komen ondertussen toe en gaan zelf naar hun slaapplaats. 16u dag zelf: wettelijke ceremonie, die ook een stuk persoonlijke ceremonie is, iedereen is daarvoor uitgenodigd. Vriend en ik zijn elkaar pas aan de ceremonieplaats voor het eerst. 16u30-19u dag zelf: foto's trekken, dit stuk moeten we nog opvullen voor de gasten, waarschijnlijk improvisorische receptie in het stadspark terwijl wij foto's trekken, of misschien kroegentocht/terrasjestocht terwijl wij op pleintjes foto's trekken (??) 19u dag zelf: gaan eten in een leuk restaurantje om het te vieren. Dit is 5 gangendiner zonder dansfeest (omdat wij dit leuker vinden). Voor kinderen gaan we voor kleurboeken kijken (en misschien ook nog wel andere dingen). Maar dan hopen we dat de ouders ook hun kroost gaan entertainen. 24u: einde van diner. Er wordt nog uitgegaan door wie dat wil. Kinderen kunnen gaan slapen. Nacht: Iedereen slaapt in b&b, wij ook (nu dus samen :p) Voormiddag dag nadien: toen hadden wij graag nog boottocht gedaan met iedereen, maar ons budget kan dat niet meer aan.
Nu voor een decembertrouw is het om op te vullen moeilijker om tips te geven, maar ik denk dat er best leuke dingen te doen zijn om je dag op te vullen. Binnen dan. Er een lekker stuk taart op eten? Er zijn overal wel plaatsen waar ze high tea serveren, dat is ook eens iets aparts voor zo'n dag. Dat van die leidsters in de jeugdbeweging klopt wel, dat doen ze wel. Succes! PS het lijkt een vlotte dagindeling bij ons, maar ik heb me al rot gepiekerd hierover, hoe krijgen we iedereen op tijd daar, hoe heb ik het minste stress op de dag zelf, hoe gaan we iedereen bezig houden, waar slaapt iedereen dan, op welk uur doen we wat, echt,... Moeilijk hoor. Ik begrijp je wel.
|
|
ilse
7-8-2010
|
22-3-2012 13:52:38
En waarom zie je jezelf niet in een ballenbad zitten met je bruidsjurk? kan nog leuke foto's opleveren ... In elk geval bij deze onze dagindeling, let wel wij hebben geen kindjes dus daar moesten we al geen rekening mee houden... - om 10h40 trouw op het gemeentehuis - dan zijn we met mijn oom (die fotograaf van dienst was) en mijn getuige (tweelingzusje) naar 'tstad getrokken (Antwerpen ja ) en daar vlug iets gegeten (was toen Antwerpen Proeft op het Zuid, is een evenement met allemaal eetkraampjes) en de namiddag rustig foto's getrokken. - om 17h moesten we dan in Zandvliet in een restaurant zijn voor een etentje met de suite - om 21h30 begon de trouwfuif in Hoogstraten met om middernacht broodjes voor de mensen die honger hadden (ja we zaten met een paar iets langere verplaatsingen tussendoor) In jouw geval zou ik de namiddag / vroege avond rustig de tijd nemen voor foto's en om een hapje te eten (ik vermoed dat het dansfeest niet met een volledig maal gaat zijn als ik het beginuur goed zie) groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|