Nu Online
Momenteel zijn er 261 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekjes maken

23-3-2012 9:46:59
Hoi iedereen! Even een vraagje. Mijn misboekjes zijn helemaal af en goedgekeurd, maar met welk programma maken jullie deze volledig af? Ik heb het nu gewoon op een Word document in A4 staan. Maar uiteraard moet de tekst gedraaid worden en word het dan een boekje in A5. Maar weet niet goed hoe ik dit moet doen. En je moet dan zien dat dit overeenkomt he, want uw eerste pagina en laatste pagina komen eigenlijk samen op 1 blad...niet simpel!!

Groetjes!

Elke
26-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 836

Stephanie
5-5-2012
 Meld misbruik23-3-2012 9:56:56

http://www.seniorennet.be/Pages/Computertips/computertip_detail.php?id=2236

Met deze link, heb ik de misboekjes kunnen maken.
Op het scherm zie je alle pagina's in de juiste volgorde, maar als je afprint, komt het 1ste blad samen met het laatste blad...
Wel opletten dat je je misboekje in veelvouden van 4 maakt, anders komen de pagina's niet uit. (dit kan je gemakkelijk oplossen door ergens een foto tussen te zetten).

Ikzelf ga mijn worddocument 'afprinten' in pdf, niet opslaan in pdf. Dan worden de juiste pagina's samen genomen en dan kan je gerust ergens je misboekje recto verso laten drukken.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

groetjes

Stephanie
5-5-2012
 Meld misbruik23-3-2012 10:04:19

nog een tip voor het recto verso afprinten:

Om toch recto verso te kunnen printen met een printer waarbij je de bladen zelf manueel terug moet insteken: Bij mij moet je bij print instellingen het vakje 'manual duplex' aanvinken. Dan print hij automatisch de eerste helft, die leg je in de goede volgorde terug op mekaar en steek je terug in de printer om de 2de helft te printen en je klikt op ok in het scherm dat verschijnt na de eerste helft.

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik23-3-2012 10:38:24

Hey,

ik heb ons misboekje in Publisher gemaakt... Heel handig :-)

groetjes

Tabita

Jill
10-8-2012
 Meld misbruik23-3-2012 10:44:36

oooh super dat jou misboekje af is ! zou je jou misboekje is willen doorsturen dan kan ik wat ideetjes opdoen! alvast bedankt!

vandenbulck_jill@hotmail.com

dank u!!!
xxxx

Laura
28-4-2012
 Meld misbruik23-3-2012 11:14:59

je kan gewoon in word je boekje maken en dan bij afdrukopties kiezen voor 'brochure '(zo noemt da in de nieuwe versie). normaal druk die dan t volledig af zoals het zou moeten zijn. allé, da is bij mij toch zo gelukt :)...

succes!

An
9-6-2012
 Meld misbruik24-3-2012 17:15:49

Ik doe het ook via de printinstellingen. Wij hebben een optie "boekje" en dan komt het er netjes uit in boekvorm. Wij gebruiken dan wel lettertype 20 zodat het leesbaar blijft. Je kan misschien ook eens informeren bij een copy center als je er zelf geen weg mee weet? Je kan die aanleveren in A4-formaat en zij maken er dan boekjes van...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...