Terug naar overzicht
Ik heb vandaag anders ook een supertof idee gespot (ik start vanavond een zeuroffensief bij de wederhelft ;-) ): vilten cupcakes. Bij de suikerbonenwinkel of hoe noemt da? En je kon ze open doen en dan kon je er suikerbonen of chocolaatjes of whatever insteken. echt keitof :-)Verder: suikerpaste is naast mooi ook functioneel: het zorgt dat cake iets minder snel uitdroogt. Iets hé, geen week of zo. Ik denk dat je ze best maximum twee tot drie dagen op voorhand maakt. Ik zou dat echt in een team doen wantr alleen lijkt me dat superveel werk. Je zou ook kunnen vals spelen en cupcakes kopen en die versieren (dat hoeft dan ntl ook niemand te weten: is wel minder lekker).Er zijn ook bedrijven die het leveren maar ik vermoed dat het nogal duur is (de koekjesfee in Hasselt bv. ze zijn héél mooi maar vrij duur). Je zou ook best echt kijken voor een versierstift/tube: dan kan je echt mooie details zoals de knoopjes maken. Ik denk persoonlijk dat het haalbaar is maar dat alleen als je het héél goed plant. daarnaast zou ik ook reserve materiaal aanschaffen: zenuwen doet iets met een mens. Just genoeg kopen om ze te maken (bv. just genoeg bloem) is om problemen vragen :-) go for it zou ik zeggen. Ik zou het superleuk vinden om te krijgen: een nuttig en lekker cadeau. Al de rest slingert toch maar rond. Zelf heb ik lavendelzakjes.
Hoi,ik heb vorig jaar eens cupcakes als bedanking voor het koor gemaakt (dat tijdens het vormsel zong). Ik heb er zo'n 80 gemaakt op vrijdag en ze zaterdag versierd. Heel veel tijd in gestoken (hele vrijdag en zaterdagnamiddag), en ik kon geen cakebeslag meer zien.Dus ik zou iets anders zoeken of het uitbesteden, aangezien het de dagen voor het huwelijk waarschijnlijk al stresserend genoeg zal zijn
Hey,Ik maak ook cupcakes en deze zou ik dan een 3 dagen op voorhand maken. De cupcake met het mannenkostuum heb ik al eens gemaakt en is niet zo moeilijk. Voor die van de bruid heb je wel iets meer specifieke cupcake spullen nodig. Ik werk steeds met marsepein en deze blijven toch wel zeker een week goed. Suikerpasta gebruik ik alleen bij grote taarten. Ik vind het wel een leuk idee als bedankje want cupcakes zijn gewoon geweldig in!! En als je ze zelf gemaakt heb is het nog specialer. Een tip dat ik kan geven is niet om cupcake per cupcake te maken maar in "productielijn". BV: eerst alle ronde vormen op de cupcake, dan de driehoek en dan de bolletjes..Veel succes en als je ze zou maken ben ik wel heel erg benieuwd naar het resultaat (lees als: foto please :-) )groetjesSofie
Dag Mieke,Linda van Oohgatooh maakt prachtige cupcakes en bruidstaarten. Je kan bij haar ook een cursus volgen voor het maken van cupcakes: www.oohgatooh.be Vriendelijke groetenDavywww.allegebeure.be
Wij geven cupcakes ipv een bruidstaart en laten ze maken bij Patty Cake (Nationalestraat, Antwerpen).
Ik heb er vorige week nog 260 gemaakt :) Die twee cupcakes zijn erg gemakkelijk te maken hoor! Tip: koop vormpjes van 'house of marie' en vul ze met een ijsschepper :) Suikerpasta kan je het best kopen in emmers van callebaut, werkt het beste en smaakt het beste. En inderdaad zoals ze hieboven zeggen cupcakes moet je maken in een productielijn, is puur bandwerk! Uiteindelijk gaat het erg vlot hoor! Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig met het een of ander laat me maar iets weten! :)
Idd zoals hierboven gezegd, suikerpasta van Callebaut is het beste. Mijn zus maakt onze bruidstaart en is een echte bakster. Zij durft zelfs op voorhand cupcakes bakkenen invriezen, dan moet je ze enkel uithalen en versieren. Mss ook ideetje. (maar ik denk wel dat dat er dan zonder vulling zijn.)Dat kostuumpje heeft ze trouwens ook al eens gemaakt. Als je de juiste spulletjes hebt, dan gaat het allemaal vrij snel.
je kan ze inderdaad maken op voorhand en invriezen (grote diepvriezer vereist natuurlijk) en dan op't laatste bekleden.VOlgens mij kan je ze zelfs al versieren en dan invriezen...
Waar kan je die emmers van Callebaut kopen? Ik denk dat ik me er dinsdag ook eens aan ga wagen :-) just for the fun .. als het goed meevalt kan ik cupcakes maken voor mijn nichtje haar b-day (soort test hihi)x
Mijn zus koopt ze bij de bakboetiek. Mechelen of Turnhout. Ik dacht wel dat ze zei dat suikerpasta mat wordt als je ze in ijskast of vriezer zet. (zou niet meer zo mooi zijn.)
Suikerpasta komt net hetzelfde uit de vriezer als dat je hem er in stopt hoor :) Je kan je cupcakes perfect enkele weken op voorhand maken en invriezen, zelfs met een vulling en decoratie!