TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
tima
8-9-2012
|
24-3-2012 12:29:27
kdenk dat het overal zo is hoor . vorr ik met onze planning begon en soms zulke dingen las had ik zoiets gelukkig moet ik me daar geen zorgen in maken maar das dus niet zo het is alsof 1maal je huwelijk hebt gezegd dat iedereen een zegje heeft van hoe het moet en vooral als het voor hen het gemakkelijkste is. het feit dat het jou dag moet zijn gaat blijkbaar bij de meeste voor bij . Nu heb je 2 keuzes 1 je laat het allemaal gedijen of 2 je wordt efkens bridzilla en zet ze op hun plaats . Je moet je er zelf goed bij voelen
|
|
benita
8-9-2012
|
24-3-2012 12:31:02
Hey Elle, Oh, dit is spijtig genoeg bijna overal hoor dat er altijd mensen zijn die moeilijk moeten doen! Bij ons was het eerst mijn stiefvader, die niet wou komen naar men misviering. Hij is er tegen dat ik voor de kerk trouw. Maar ondertussen is het al bijgelegd. Mijn ouders zijn gescheiden, dus ik hoop dat alles goed gaat verlopen. Als er 1 iemand hem/haar niet gedraagt, smijt ik ze buiten! Gewoon niet te veel aan denken!
|
|
Siege
17-8-2013
|
24-3-2012 12:52:44
Hey! Bij mij zal het ook een gezaag worden van: 'Ik wil dit niet want, ik wil niet naar de die zitten want, ...'
Mijn antwoord is zeer simpel: het is mijn trouw ik beslis, niet tevreden, pech voor jou! Weet je, ze weten toch niet waar ze zitten tot op de dag zelf. Als ze blijven zeggen van niet naast die persoon te zitten en lastig doen, zou ik in mijn vuistje lachen en ze aan dezelfde tafel zetten. Als ze dan iets zeggen, antwoord jij: 'Jamaar, jullie zitten toch niet naast elkaar?!' ;-) Wat een geniepig ding ben ik :-D lol!!
Ik ga het zo voor hebben op mijn trouw en dan ga ik naar de tafel durven gaan en zeggen dat de eerste die ambras maakt mag vertrekken, beetje respect voor mij = ruzie waar ik niets mee te maken heb aan de kant zetten.
Nadeel kan zijn: nog meer ruzie, maar het gebeurt dikwijls dat juist door dit te doen de geschillen opgelost geraken. Mijn familie is al jaren onderling ruzie aan het maken en ik ga ze samenbrengen. Ik heb contact met iedereen en niemand weet nog waarom ze ruzie hebben, dus ... mooie kans om het op te lossen zo.
xxx
|
|
Elle
2-6-2012
|
24-3-2012 12:52:47
@ Tima: kvrees dat ik het ga laten gedijen, ben spijtig genoeg iemand niet van zich durft afbijten, hopen dat het snel 2 juni is
@ Benita: Mijn ouders zijn ook gescheiden en mijn vader is al aan het mopperen dat hij niet naast mijn moeder wil zitten. Mijn stiefmoeder bedoeld het super goed maar wil alles in handen hebben, mijn moeder is op dat vlak de braafste
|
|
Elle
2-6-2012
|
24-3-2012 12:54:52
Hoi Siege
Bij mijn families is het ook onderling ruzie, maar ik denk dat de grootste ezels niet gaan komen. Ik hoop dat het niet gaat moeten voorvallen iemand eruit te schoppen
xxx
|
|
Siege
17-8-2013
|
24-3-2012 13:21:28
Hey!
Wij trouwen pas 17 augustus 2013 en nu al is het ruzie hiervoor... we weten zelfs niet eens of we sommigen enkel voor de receptie uitnodigen of niet en wie ruziestokers zijn... Het is vermoeiend hé, die families?!
Ik hoop het van harte dat zowel jij als ik niemand eruit gaan moeten schoppen! Mijn dag zou dan een stuk minder leuk zijn! :'-( Waar ik mij probeer aan op te trekken is dat het onze dag is en we zullen er ten volle van genieten! :-D
xxxx
|
|
stef
1-9-2012
|
24-3-2012 13:30:58
Niet te veel aan denken, dat is bij iedereen zo denk ik bij ons zijn het mijn schoonbroers die niet overeen komen mijn ouders die gescheiden zijn, en die er nu al tegenop zien om elkaar na 13 jaar nog eens terug te zien, laat staan in de zelfde ruimte samen te zitten. enz....
|
|
Lieselot
10-3-2012
|
24-3-2012 13:36:12
Weet je hoe je 't beste kan reageren volgens mij? Niet.
Toon hen dat hun onnozele futiliteiten je kouwe kleren niet raakt, ga er totaal niet op in. Beginnen ze erover, draai je om en ga weg. Hou met niemand rekening, behalve jullie twee, en degenen die je lief hebt. Doe de tafelzetting, maar zet geen kaartjes op tafel. Dat ze 't zelf uitzoeken, dan kunnen ze enkel kwaad zijn op zichzelf als ze geen goed plaatsje hebben!
En vooral, geniet van jullie dag! Straal! Lach! En ze zullen perplex staan, en vergeten om moeilijk te doen die dag.
Ik spreek uit ervaring :-)
|
|
Evelien
1-9-2012
|
24-3-2012 14:36:50
Dat is inderdaad de bedoeling, dat het jullie dag is die volledig om jullie draait!
Hier is dat spijtig genoeg ook niet altijd het geval...
Groetjes en veel sterkte!!
Evelien
|
|
Elle
2-6-2012
|
24-3-2012 16:27:31
Bedankt dames
Ik vind het gewoon droevig dat niet iedereen blij kan zijn voor ons en dat ze niet voor een keer hun infantiele gedrag achterwegen kunnen laten.
Ma inderdaad; kga proberen het van mij af te zetten
|
|
Nikki
22-6-2012
|
24-3-2012 18:37:25
Hey Elle, Die dag is het jou dag. Jij bepaalt wie waar zit en niemand anders. Kunnen ze hier niet met om? Goed dan blijven ze maar thuis. Je hebt er op die dag niets aan dat mensen er toch maar met een Nors gezicht rond lopen. Groetjes!
|
|
tamara
30-3-2012
|
24-3-2012 22:56:44
heb hier net hetzelfde...en weet je, het kon mij wel schelen, maar nu niet meer het is onze dag en als er iemand tegendraads doet, moet die maar niet komen en is er ook maar één die op ons feest ruzie maakt, zet ik die persoonlijk aan de deur! het is onze dag en het is de bedoeling dat we ons goed voelen en feesten.
ik reageerde er ook niet echt op en ik heb nu gezegd "trek jullie plan, tkan mij niks meer schelen"
het was ook van " ik wil nie bij die zitten, ik wil bij die in de auto, ik wil... ik wil..." dat ze hun goesting doen, het is onze dag en ik negeer die mensen die moeilijk doen, voila!
|
|
Wendy
1-12-2012
|
26-3-2012 9:38:43
Hey Elle,
Ik ken dat probleem. Mijn schoonmoeder is echt het serpent aan het uithangen. Van in het begin botert het niet echt tussen ons, maar het wordt alleen maar erger. Enkele dagen nadat mijn verloofde zijn getuige gekozen heeft, zijn zijn broers met schoonmoeder beginnen ruzie stoken tussen de getuige en onszelf. Wij hadden gehoopt dat het tegen ons huwelijk op 1/12/2012 zou opgelost zijn, maar het wordt alleen maar erger en erger. Mijn verloofde (is een drieling) was vorige dinsdag jarig, heel leuk en tof. Ja echt niet hoor, daar is zo een zever rond gebeurd, amai. De getuige van mijn ventje kwam dinsdag een cadeau afgeven op onze bouwwerf net op het moment dat zijn oudste broer toe kwam. Ja, natuurlijk, boze schoonmoeder wist het direct. En mijn lieveke kreeg het dadelijk op zn boterham als we bij hun thuis kwamen (wonen daar nu tijdelijk door onze verbouwingen). "En waarom krijg jij een cadeau en u broer niet en veel vijven en zessen. Er moet misschien bijgezegd worden om de situatie volledig te volgen, dat die getuige een café openhoud, waar zijn tweelingsbroer vroeger dagelijks over de vloer komt, maar sinds die zever er niet meer binnekomt. Dus de getuige vond het niet zijn plicht om voor zn tweelingsbroer een cadeau te kopen. Nog meer zever en ambras. Komt er nog eens bij dat het vrijdag een feestje was van zijn broer bij zijn ouders thuis, want die broer woont nog thuis en wij waren niet uitgenodigd. Ik heb dan beslist om met mijn ventje uit eten te gaan. Nu is mijn " lieve" schoonmoeder aan het rondstrooien dat zij niet goed genoeg zijn en dat we vrijdag samen met mijn ouders gaan eten zijn, wat helemaal niet het geval was. Zaterdag, had ik een klein feestje georganiseerd in mijn ventje zijn stampcafe (omdat ik het nergens anders kon) en niemand van zijn familie is geweest en schoonmoeder lief is nog beginnen stoken, waardoor er ook nog vrienden afgezegd hebben ook. Ik vond dat zo sneu voor mijn sjoeke. Was gewoon razend als ik dat hoorde.
Dus Elle, je bent echt niet alleen en ik maak mij nu al zorgen over de sfeer, tafelschikking endergelijke want ik ben er van overtuigd (en nu zeker na het gebeuren van dit weekend) dat deze ruzie niet zal bijgelegd zijn tegen onze trouw. Ik heb zelf een vermoeden dat het gaat zijn dat als mijn ventje blijft bij deze getuige, dat zijn ouders en broers niet zullen aanwezig zijn op het huwelijk.
Als iemand raad heeft of advies, dan is die altijd welkom, want ik weet het op dit moment net als Elle ook even niet meer.
xxx
|
|
Elle
2-6-2012
|
26-3-2012 12:39:01
Hoi Wendy
Ik dacht dat ik het erg had, maar jij hebt het erger. Ik vind het erg zulke dingen te lezen, en dat van zijn moeder en broer. Waarom ik het allemaal slik, is omdat ik opgevoed ben met de moraal van familie is belangrijk en die moet je koesteren. Ik denk dat het ook daarom is dat ik niemand tegen het hoofd wil stoten
Elle
|
|
Crystal
12-5-2012
|
26-3-2012 12:51:12
Hier ook hoor! We hadden besloten om geen kinderen uit te nodigen op het avondfeest. Dan vertrekken de mensen toch veel te vroeg als de kindjes moe zijn. Als ze echt geen opvang vinden is het voor mij geen probleem, maar onze "wens" werd meteen een drama! En ook mensen die de (schoon)ouders graag uitgenodigd hebben terwijl ze niet op onze oorspronkelijke gastenlijst staan. We proberen maar te schipperen maar uiteindelijk is het eigenlijk onze dag en die dient toch ook om plezier te maken dat ik :)
|
|
Wendy
1-12-2012
|
26-3-2012 13:04:35
Iey Elle, Ik slik het ook enkele allemaal voor mijn verloofde hoor. Maar er zijn gewoon van die momenten dat ik denk, jullie kunnen allemaal de boom in. Mijn vriend heeft het er ook wel moeilijk mee, maar bij hem ligt het toch anders. Hij kan wel af en toe zijn mond is opentrekken als het hem teveel wordt. Mijn enigste wens op dit moment is dat ons huisje zo snel mogelijk verbouwd is en dat onze relatie bestand is tegen zijn schoonmoeder, want het is toch zo een serpent.
Jij ook veel succes Elle en ook aan al de rest ven de mede bruidjes
|
|
Elle
2-6-2012
|
28-3-2012 11:56:35
Hey Crystal en Wendy
Probeer vol te houden dames! Mijn stiefmoeder betaald een serieus deel van de bruiloft en probeert alles te regelen. Van de week was ik bij haar en had ze geprobeerd een diadeem zelf te maken door er aan ijzedraad geregen pareltjes aan te wikkelen. Mijn verloofde zag dat en het eerste wat hij zei was: ET phone home. En zeer da da deed. En ze nodigen ook mensen uit die ik niet ken. Is niet erg, zolang ze een dikke envelop bij hebben Maar soms is ze gewoonweg te bazig. Qua schoonmoeder mag ik niet klagen, we zien elkaar niet echt heel vaak, maar ze is echt een lieve, en moeit zich ook met niets
|
|
Elle
2-6-2012
|
31-3-2012 22:41:15
Hoi dames
Op dit moment zeuren ze de oren weer van m'n hoofd maar ik heb geluk dat ik dikwijls mijn verhaal kwijt kan bij mijn beste vriendin. Mijn verloofde heeft gelukkig meer geduld dan ik en is rustiger.
xxx
|
|
Wendy
1-12-2012
|
2-4-2012 9:39:36
Hey Ellen,
Het is goed dat je af en toe je hart eens kan luchten. Ik kan dit niet zo heel veel, maar als ik het is kan, doet het echt wel deugd.
Volhouden is de boodschap.
xxx
|
|
Elle
2-6-2012
|
2-4-2012 12:27:52
Hey Wendy
Ik wil je gerust een luisterend oor bieden als jij daar behoefte aan hebt, mijn emailadres is forever_w84y@hotmail.com of je kan me vinden op facebook mijn achternaam is gios
groetjes
|
|
Wendy
1-12-2012
|
2-4-2012 13:54:05
Dat is heel lief Elle. Ik zal je toevoegen op facebook. Zo kan jij ook als het nodig is een babbeltje slagen, best wel met een privébericht, want men schoonmoeder zit ook p men facebook. En zij maar zeker dat ze me heel hard in het oog houdt. mijn achternaam is mannaert P.S. vriendschapsverzoek is verstuurd grs xxx
|
|
Elle
2-6-2012
|
4-4-2012 18:27:50
Hoi Dames
Ben het een beetje beu aan het worden dat telkens mijn stiefmoeder mij ziet ze zegt dat ik dik en vet ben en dat als ik niet op pas ik niet in mijn kleed ga kunnen. Ik weet dat ze het doet voor goed te doen maar ze slaat wel telkens mijn zelfbeeld stuk. Wat denken jullie van haar aanpak?
Elle
|
|
Siege
17-8-2013
|
4-4-2012 20:12:46
Aanpak: niet goed! Dat zeg je niet! Ook al vind zij dat jij dik bent (wat ik trouwens niét vind als ik naar je foto kijk!!!!!!!!!!), dan kan ze toch tenminste subtiel iets zeggen in de aard van: 'Niet te veel meer snoepen, want je grote dag komt eraan en je moet kunnen stralen.' Alé ja, je begrijpt waar ik heen wil hé ;-)
Laat je alsjeblieft niet ontmoedigen door je stiefmoeder, trouwens telkens je zelfbeeld negatief is, denk dan eens aan je toekomstige: hij gaat niet trouwen om hoe je eruit ziet, hij trouwt met jou voor het geheel! Hij houdt van jou zoals je bent en ik durf ervoor wedden dat hij helemaal niets zou willen veranderen aan jou!
Kop op meid! Weet één ding: wij staan hier allemaal achter je!
xxx Dikke knuffel! xxx
|
|
Elle
2-6-2012
|
4-4-2012 22:05:13
Hey Siege
Je bericht toverde een glimlach op men lippen, dank je daarvoor Spijtig genoeg ben ik dit ondertussen al gewend, dat doet ze al van sinds ik klein ben dus veranderen zal ze niet meer doen. Maar toch bedankt dat jullie achter me staan
xxx
|
|
Wendy
1-12-2012
|
6-4-2012 8:41:39
Hey Elle, Die stiefmoeder is niet goed wijs in haar bovenkamer. Ik zou het ook niet leuk vinden als ze dat tegen mij moesten zeggen. Dat doe je gewoon niet. Of je nu mager, dik, groot of klein bent, dat maakt toch niet uit. Het is niet het uiterlijk dat het belangrijkst is, het innerlijke is 10-keer zo belangrijk. Je moet maar denken, ik ben gelukkig met mijn verloofde, hij heeft me gekozen zoals ik ben en ik mag zijn vrouwtje zijn. Laat die boze stiefmoeder maar boos doen, Assepoester heeft haar prins gevonden xxx
|
|
Elle
2-6-2012
|
10-4-2012 21:33:25
Hoi dames
Mijn moeder raadde me daarstraks aan om te bellen naar de winkel waar mijn kleed van komt hoelang het nog gaat duren. Ik kreeg meegedeeld dat de leverancier achter loopt en dat het pas eind april, begin mei gaat zijn. Konden ze me dat niet wat eerder laten weten?
|
|
Wendy
1-12-2012
|
13-4-2012 18:11:00
Elle,
Ze hadden je dat inderdaad kunnen zeggen, als ze dat op dat moment zelf al wisten. Maar niet panikeren meid, dan heb je nog een dikke maand. Alles komt goed meid, geloof me maar.
xxx
|
|
Elle
2-6-2012
|
13-4-2012 22:32:07
hoi Wendy
Panikeren doen ik nog ni echt ma leuk is toch iets anders
xxx
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|