Terug naar overzicht
Je kan ook een ontbijtmand laten bezorgen, dan is het wel vers. Dat kun je doen op jullie trouwdag zelf of de dag erna.
Hallo Eline,Onze trouwdag zal moeilijk zijn denk ik, wij trouwen reeds om 11u in de voormiddag en ik denk niet dat mijn ouders, net zoals wij, die morgen veel door hun keel zullen krijgen :-) en wat betreft de dag erna is eigenlijk ook geen optie. Mijn schoonouders moeten reeds om 10u naar de communiemis van een kleinkind. Ik zal mijn idee over een hele andere boeg moeten gooien denk ik. Wat voorzie jij?
Wij gaven aan onze ouders vier flessen wijn:- De eerste fles bevatte een etiket waarop iets stond in de aard van: "Drink mij op een jaar na deze heugelijke dag = vieren dat we 1 jaar getrouwd zijn"- Op de tweede fles kleefde een etiket waarmee we duidelijk maakten dat we met die wijn zouden vieren dat we vijf jaar getrouwd zijn.- Derde fles = 10 jaar getrouwd- Vierde les = 20 jaar getrouwdJa, meer flessen kon niet echt, want wijn bewaart niet veel langer. Het is natuurlijk een duurder cadeau, want bewaarwijn kost wel wat. Maar zo blijf je wel feesten EN je benadrukt de duurzaamheid van het huwelijk. Je drukt letterlijk de intentie uit om er het beste van te maken als koppel EN de intentie om deze blijdschap te delen met je ouders. Wij hebben zo'n kistje met vier flessen gegeven aan iedere koppel (dus een kistje voor mijn ouders en een kistje voor mijn schoonouders).De genodigden vonden dit een mooi cadeau owv de betekenis en onze ouders kijken er al naar uit om dit op te drinken samen met ons rond 9 juli 2012 ;-)Succes ermee!GroetjesEllen
Wat een leuk idee van Ellen met die flessen wijn!!Hoi Sylvie,Een vraagje, ben je al voorzien van bedankjes die je meegeeft aan je gasten?Ik weet nog iets leuks.Liefs Christa
Dit volg ik even mee op. Want ik hem voor de bedankjes nog totaal geen idee
Ellen, inderdaad heel leuk idee! Waar heb je die wijn en de etiketten dan gehaald?Christa, Ik dacht aan een foto (voor het gemak :-) maar kan je mij een beter idee geven?Iemand nog andere ideeën?
Dag damesDie wijn haal je best in een drankencentrale (waar je ook cola, fruitsap, bier, sterke drank enz. kan kopen). In Dendermonde heb je bijvoorbeeld drankencentrale Maes. Ik heb toen gevraagd aan de winkelier om wat uitleg te geven. Hij vertelde dan hoe zo'n wijn smaakt, wanneer hij best wordt uitgedronken enz.Daarna heb ik zelf een tekstje gemaakt en in een sierlijk lettertype gezet. Als je dat afprint op ecru of beige papier en dan in de vorm van een etiket uitknipt, heb je je etiketten, he. Je kleeft ze bovenop het oorspronkelijke etiket met lijm. Alle flessen in een mooi kistje ofzo, strik errond en klaar is kees.Succes ermee!